Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Hva er beste proteinpulver?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-08-08, 13:44   #26
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Hva er beste proteinpulver?

Fett kan jeg få nok av på anna vis.
Selvfølgelig vet jeg om proteiner i kjøtt og fisk.
Er bare litt lettvint med shake.
Tenkte å ptøve det ut, og se om sukersyka takler det

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 13:53   #27
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Hva er beste proteinpulver?

Jeg bruker Multipower sitt jeg - med nøytral smak. Bruker det overalt der jeg leser "soyapulver" eller "bakemiks" i oppskriftene, og det har fungert kjempebra. Koster ca.350 kr for en sånn her bøtte på 700 gram.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 14:42   #28
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva er beste proteinpulver?

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Tenker jeg galt, når jeg ønsker å bruke Whei-protein fra proteinfabrikken som måltidserstatter i forbindelse med styrketreninga?
Det er grenser for hvor mye egg jeg greier å spise

Ikke bruk proteinpulver som måltidserstatning. Ta det i tillegg. Det ligger liksom i navnet: "tilskudd"

  Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 15:06   #29
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva er beste proteinpulver?

Opprinnelig lagt inn av Maskotten, her.

Jeg har spurt flere av leverandørene om de kan forklare meg at det er helt trygt, og at det ikke har samme effekt som østrogen. Det jeg fikk som svar var at soya hadde østrogenliknende effekt, men siden det var et "naturprodukt" så var det ikke så skadelig som ren østrogen. I mitt stille sinn tenkte jeg som så at østrogen også er veldig "naturlig" men skadelig hvis man får østrogendominans...

Tenkte jeg skulle kommentere dette litt også...

Det er en hel haug med hormoner utenom østrogen/testosteron man også bør ta hensyn til i kroppen (som "aktiv" styrkeløfter på 90-tallet med en del dårlige kamerater lærer man gjerne en del om hormoner ), og alle jobber med/mot hverandre. Kroppen vil ha dem i balanse, og gjør en veldig god jobb med å justere dette, men ytre (eller indre) påvirkning kan forskyve dem til et punkt hvor kroppen ikke klarer å opprettholde likevekten. Dette skal som regel mye til, men er individuelt.

Soya inneholder isoflavoner, som er sk "phyto/planteøstrogen". Dette er en stor gruppe kjemikalier som også finnes i en dullion andre matvarer, og gjør ingen egentlig skade i moderate mengder. Noen av dem kan også ha østrogensenkende effekt, ved at de binder seg til østrogenreseptorer i kroppen og "tar plassen" til østrogenet. Preparater som Clomid, Nolvadex mfl fungerer mer eller mindre etter samme prinsipp.

Problemet blir nok først et problem hos veganere og andre som er tilbøyelige til å bruke soya som erstatning for alt annet, og i praksis baserer kostholdet sitt på soya. Følgende er bare en egen betraktning, og ikke noe jeg kan dokumentere, men jeg tror disse gruppene også har noe forskjøvede hormonnivåer også uten soya, pga mangelfullt kosthold.

Hva gjelder lecitin, så har vel dette vært brukt som emulgator og tilsetningsstoff i mange år, og om det ikke har forårsaket problemer så langt, så ser jeg ingen grunn til å henge seg opp i det


Sist redigert av Bulldog : 25-08-08 kl 15:07. Årsak: presisering...
  Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 09:26   #30
kimanders
Juniormedlem
 
kimanders sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 17
kimanders er på en erverdig vei
Question

HJELP! ...jeg skjønner ikke helt næringstabellene..

Heisann dere erfarne "Næringsinnholdtabelllesere"

Jeg prøver å forstå hvilke Proteinshaker jeg kan drikke. I de siste årene har jeg brukt Herbalife sine shaker til frokost og restitusjon etter trening. Men nå skal jeg følge Atkins, og skal ned mot 0 gram karbo om dagen. Ikke kan jeg blande shaken med melk, og uansett så blir det ALTFOR mange gram karboer..
Jeg var jo temmelig sikker på at Herbalife var tingen.

Dermed gikk (Harry-)turen til Svinesund, og Better-Bodyes-butikken ble entret med målbeviste skritt og innøvde "dette skal jeg ha - replikker". Målet var en shake uten karbo, som ikke skulle måtte blandes med melk.
En enorm grå boks på størrelse med en vaskebøtte var visst deres eneste alternativ. Action Whey, sjokoladesmak, og bare et gram karbo pr porsjon måtte jo være tingen fikk jeg beskjed om... 499,-(blodige svenske kroner) ble betalt og alt var fryd og gammen...
Dagen etter til frokst måtte dette utprøves. 3 dl vann, 2 gule måleskjeer (som fulgte med) med godt luktende pulver (a'la Nesquick).. ...shake shake shake...
Og FYTTERAKKERN ! ....dette smakte HØGG, HOPPETAU, HAI og/eller harpiks... Vondt i alle fall. ...så de tre siste dagene har froksten blitt et sant h.....
Jeg fikser ikke masse styr til frokost ( a'la egg og bacon, omeletter etc...) på hverdagene. Pulvershake er såpass enkelt, og burde være en smakfull erstatning.

HJÆÆLP!! Hva gjør jeg?
Har jeg lest næringstabellene galt?
Har dere noe vidunderpulver som SMAKER GODT, og som IKKE har karbohydrater i seg?

En stor grå nesten full vaskebøtte med sjokoladesmak selges billig! Løp og kjøp...

kimanders er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver ut Atkins Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 16:40   #31
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: HJELP! ...jeg skjønner ikke helt næringstabellene..

Opprinnelig lagt inn av kimanders, her.

Heisann dere erfarne "Næringsinnholdtabelllesere"

Jeg prøver å forstå hvilke Proteinshaker jeg kan drikke. I de siste årene har jeg brukt Herbalife sine shaker til frokost og restitusjon etter trening. Men nå skal jeg følge Atkins, og skal ned mot 0 gram karbo om dagen. Ikke kan jeg blande shaken med melk, og uansett så blir det ALTFOR mange gram karboer..
Jeg var jo temmelig sikker på at Herbalife var tingen.

Dermed gikk (Harry-)turen til Svinesund, og Better-Bodyes-butikken ble entret med målbeviste skritt og innøvde "dette skal jeg ha - replikker". Målet var en shake uten karbo, som ikke skulle måtte blandes med melk.
En enorm grå boks på størrelse med en vaskebøtte var visst deres eneste alternativ. Action Whey, sjokoladesmak, og bare et gram karbo pr porsjon måtte jo være tingen fikk jeg beskjed om... 499,-(blodige svenske kroner) ble betalt og alt var fryd og gammen...
Dagen etter til frokst måtte dette utprøves. 3 dl vann, 2 gule måleskjeer (som fulgte med) med godt luktende pulver (a'la Nesquick).. ...shake shake shake...
Og FYTTERAKKERN ! ....dette smakte HØGG, HOPPETAU, HAI og/eller harpiks... Vondt i alle fall. ...så de tre siste dagene har froksten blitt et sant h.....
Jeg fikser ikke masse styr til frokost ( a'la egg og bacon, omeletter etc...) på hverdagene. Pulvershake er såpass enkelt, og burde være en smakfull erstatning.

HJÆÆLP!! Hva gjør jeg?
Har jeg lest næringstabellene galt?
Har dere noe vidunderpulver som SMAKER GODT, og som IKKE har karbohydrater i seg?

En stor grå nesten full vaskebøtte med sjokoladesmak selges billig! Løp og kjøp...

Prøv å erstatte en dl av vannet med fløte. Hvis det ikke hjelper, så er proteinfabrikkens Whey tech med sjokolade god på smak, har lite karbo, og er søtet med sucralose.

  Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 07:55   #32
kimanders
Juniormedlem
 
kimanders sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 17
kimanders er på en erverdig vei

Sv: HJELP! ...jeg skjønner ikke helt næringstabellene..

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Prøv å erstatte en dl av vannet med fløte. Hvis det ikke hjelper, så er proteinfabrikkens Whey tech med sjokolade god på smak, har lite karbo, og er søtet med sucralose.

Takker for godt råd Bulldog. Jeg skal teste ut fløten i dag etter trening.

kimanders er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver ut Atkins Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 13:25   #33
rhb
Juniormedlem
 
rhb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Ullensaker
Innlegg: 28
rhb er på en erverdig vei

Sv: Hva er beste proteinpulver?

Jeg bruker også Whey tech med sjoko. Jeg har soyamelk og litt fløte i,så har jeg i litt kaffe, søter den litt med søtningsstoff , (må ha den bare litt søtere )

rhb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 07:58   #34
kimanders
Juniormedlem
 
kimanders sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 17
kimanders er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Hva er beste proteinpulver?

Fløte i Aminoteck Action Whey tech med sjokosmak hjalp betraktelig. Det er fortsatt ikke kjempegodt, men MYE bedre enn med bare vann.

__________________

Sist redigert av kimanders : 15-10-08 kl 08:14.
kimanders er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver ut Atkins Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 18:33   #35
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Hva er beste proteinpulver?

Proteinpulver pleier å være en erstatning for hvetemel i bakst, ikke sant?
Siden det var så dyrt, kjøpte jeg heller soyamel i første omgang (til jeg var sikker på at jeg trivdes på ketolyse). Men soyamelet gir en rar (etter)smak!! Slipper jeg dette med proteinpulver? Vil ikke kjøpe en dunk til 3-400 kr for å få den samme smaken :P

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 18:30   #36
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva er beste proteinpulver?

Soyamel er noe annet enn soyaprotein og har mye mer karber. Bare vær obs på det.

  Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 18:32   #37
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Hva er beste proteinpulver?

Ja det kan jeg tenke meg. Spiser skjeldent bakst, så karbmessig går d greit. Men fin-fint med ENDA mindre karbs da ! Men jeg bare lurer på om soyaprotein gir den rare "smaken"...

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 20:39   #38
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Hva er beste proteinpulver?

nå har jeg vært på helsekosten og kjøpt meg MULTIPOWER: Soya protein, nøytral smak.

Håper jeg har kjøpt rett nå, altså noe som er brukbart :P

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 08:52   #39
soffagris
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Finnmark
Innlegg: 39
soffagris er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hva er beste proteinpulver?

Opprinnelig lagt inn av Maskotten, her.

Det som er litt så-som-så med shakene er jo at de inneholder lite fett og mye protein. Jeg gleder meg til det kommer en shake med mye fett, lite karbo og middels protein jeg Det blir bra!!

Jeg lager shake 2-4 ganger i uka (mest for å ha etter treninga, eller som kjapt måltid på morgenen før trening), og da blander jeg pulveret med soyamelk og fløte for å få mer fett i den. Syns den blir bedre også av det. Tror ikke det er særlig skadelig å drikke soyamelk, det er som en her tidligere nyanserte at det kommer jo litt an på mengden. Tror det er svært lite mat som er skadelig i moderate mengder.

__________________


soffagris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 09:19   #40
vito
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 16
vito er på en erverdig vei

Sv: Hva er beste proteinpulver?

Opprinnelig lagt inn av soffagris, her.

Jeg lager shake 2-4 ganger i uka (mest for å ha etter treninga, eller som kjapt måltid på morgenen før trening), og da blander jeg pulveret med soyamelk og fløte for å få mer fett i den. Syns den blir bedre også av det. Tror ikke det er særlig skadelig å drikke soyamelk, det er som en her tidligere nyanserte at det kommer jo litt an på mengden. Tror det er svært lite mat som er skadelig i moderate mengder.

Helt enig, støtter det. Alt med måte.
Spiser man før mye av noe så påvirker jo det noe annet. Så viktig og ha god balanse i et godt og sunt kosthold.

vito er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 16:50   #41
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hva er beste proteinpulver?

www-ej-shop.no er min proteinlanger.
775,- for ei bøtte med 5kg protein, får den med vanilje, banan, sjokolade, jordbær og bringebær såvidt jeg vet.
Jeg har smakt sjoko og jordbær, og liker begge. Jordbær noe bedre i vann enn sjoko. Fikk med noen smaksprøver nå på siste forsendelsen, smakte litt på pulveret med fingeren og bringebær virket meget god, får se hvordan den smaker i vann.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Proteinpulver! Ninja Lavkarbo generelt 12 07-01-07 01:16
Proteinpulver Sturemmt Kosttilskudd 43 11-05-06 17:38
Proteinpulver songbird Spørsmål og svar 1 10-05-06 10:06
proteinpulver Tidl. medlem Lavkarbo generelt 1 27-01-06 07:08
Proteinpulver Thula Lavkarbo generelt 3 13-06-05 13:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no