Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Lavkarbo i London

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-06-10, 10:12   #1
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Lavkarbo i London

jeg skal til london neste uke, og kunne tenkt meg å ta med meg noen tortilla lefser og ting som ikke er så lett å få tak i her, er det noen som kjenner til london og kan tipse meg om butikker??

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 11:21   #2
Cec1973
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 139
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo i london

Hei,

Jeg lurer på det samme, men også for Liverpool. Hehe, jeg har bodd der i et år, men da gikk jeg ikke på lavkarbo... Er også ofte i London, så kunne tenke meg tips om butikker der også. Har forøvrig sett at det finnes en del lavkarbo-nettbutikker i England, så jeg håper de har bedre utvalg, og billigere, generelt sett også.

Den eneste butikken jeg vet om som er helsekost, er Holland & Barrat. Jeg vet at det ligger en oppe med Harrods, men det skal være flere i London.

God tur! London er fantastisk, var innom London på vei hjem fra Nottingham for 5 dager siden (men da gikk jeg ikke på lavkarbo, begynte dagen etter at jeg kom hjem...:-)).

Ellers så kan jeg tipse deg om at de aller fleste butikkene selger mye ferdigmat, også mye kjøtt som du bare kan raske med deg i farten. Ååååh, jeg savner England....

Cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 13:21   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo i london

Hei,
Fant denne lista her på forumet for en tid tilbake:

Sitat:

ASDA butikken (kolonial kjede ala OBS etc)

  • ASDA Sugar Free Fruit Chews - søtet med Splenda og Maltitol. Knallgode fruktkarameller, smaker mer ekte og mye friskere enn Dietorelle sine - 0.1 gram karb pr karamell
  • ASDA Sugar Free Toffee - søtet med Splenda og Maltitol. Ååååååhh, dette er akkurat som smørbukk karameller !! *sukk* 0.15 gram karb pr karamell
  • - De har også atkins barer + shaker + andre low carb barer og shaker, har endel low carb godteri både eget merke og andre merker (knallgode karameller bl.a. og den "dajm"-aktige sjokoladen Lindberg selger på sin side):
  • Russel Stover - Toffee Squares med sjokoladetrekk - Akkurat som Dajm sjokolade, knallgode !!!! 0.5 gram karb pr stk. (halve størrelsen av Dajm)
  • Russel Stover - 2 pack, mint sjokolader. Smaker som After Eight, samme størrelse, men tjukkere mørk sjololade utenpå. Gode.
  • Russel Stover - 2 pack, pecan nøtt, karamell med sjokolade trekk. Også veldig gode
tesco - har eget merke "carb control" men det er mest ferskvarer + de har
atkins barer + shaker

waitrose - leste nettopp at de har begynt med "feeling ok" lavkarbo produkter (de finnes iallefall i Durham, men sjekk www.waitrose.com for info om hvor de ligger).

boots - største utvalg i atkins varer, spesiellt de litt store Boots butikkene. Egne varer bl.a. peanøtter med sjokoladetrekk M&M 's (som M med forskjellige farger).

sainsburys og safeway - atkins barer og shaker

holland and barratt - atkins barer + shaker pluss andre low carb barer og shaker + en del helskostprodukter, nøtter, 85% skokolade. De har butikk i Gateshead som ikke er så langt fra ferja + inne i byen.

Stort sett alle medium/store matbutikker har "carb options" (pasta, suppe,
sauser etc) og de fleste mat butikkane har low carb varer i en egen
sektor/egen hylle.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16817

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 14:43   #4
Cec1973
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 139
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo i London

Jøss! Tusen millioner takk for den listen! Skal printe den ut med en gang. Hehe, sa akkurat til mannen at jeg skal ha med meg en ekstra koffert til alle lowcarb varene mine! :-D

Cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 15:22   #5
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo i London

Hei,
Et godt tips er å finne ut hvor butikkene ligger før du drar, for eksempel så finner du mange Tesco butikker i sentrum men det er Express butikker og de har ikke det store utvalget.
Holland and Barrett
Tesco
Morrison Supermarket (tidl.: Safeway)
Sainsbury’s
ASDA
Waitrose
Boots

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 16:35   #6
Cec1973
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 139
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo i London

Ja, godt tips det med å finne ut hvor butikkene ligger først. Dessverre er det ikke så mange store matvarebutikker i sentrum av de store byene, man må gjerne litt i utkanten for å finne de megastore butikkene med godt utvalg. Jeg har som sagt bodd i Liverpool så jeg vet akkurat hvor jeg skal gå! :-D Er spent på hva jeg finner! :-D

Cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 18:20   #7
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo i London

tusen takk for masse tips her

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 19:14   #8
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo i London

Hmmm. Eg sleit i London. Syns det va kjempevanskelig å finne low carb. Spiste masse Atkinsbara. Var og på helsekost. Dei hadde billig sojamel. Men fant ikkje så mykje anna. Og det va ingen som hadde hørt om kokosmel. Ska ta med meg den her lista neste gong eg fer til London. Jippi! Eg vil til London snart igjen (va der i mai
Kos dokke som e så heldig å fare dit no.
(men det e ikkje synd på meg, for eg skal til Italia i bryllup )

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 23:54   #9
Cec1973
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 139
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo i London

Jeg tror kanskje du slet i London fordi det er veldig få store matvarebutikker i sentrum. Hvis du skal være virkelig "dedicated" til oppdraget tror jeg at jeg ville sjekket på nettet, funnet en stooor matvarebutikk og tatt tuben dit. Kanskje jeg gjør nettopp det neste gang jeg skal til London... :-D

Itali høres veeeeldig deilig ut nå... Hehe, men jeg skal dit om noen uker, så klager ikke...:-D

Cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 12:11   #10
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Lavkarbo i London

cavalier sjokoladene er nesten halv pris i england om du liker dem!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 12:28   #11
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo i London

er det ikke ganske mye karbo i dem?

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 14:07   #12
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo i London

Hei,
Eksempel: Cavalier mørk inneholder 42,9 kh hvorav 38,7 sukkeralkoholer (polyols).
Du kan nemlig trekke ifra sukkeralkoholene så da blir det 4,2 kh pr 100 g du skal regne med i kh kvota di. Når det er sagt så vil jeg bare minne på at enkelte reagerer med mageknip, diare av søtningsmidler som for eksempel maltitol som oftest er brukt i sukkerfrie godterier.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 22:21   #13
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo i London

har vart rundt i disse butikkene men desverre ikke funnet noe utenom paa boots der har jeg funnet litt forskjellige atkins barer og en bok

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 18:31   #14
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo i London

Opprinnelig lagt inn av kiril, her.

har vart rundt i disse butikkene men desverre ikke funnet noe utenom paa boots der har jeg funnet litt forskjellige atkins barer og en bok

Var du i alle butikk-kjedene som er nevnt i denne tråden?? jeg skal til London neste uke, og hvis de ikke har lavkarbo-produkter er det jo ikke noe vits i å farte rundt etter dem..

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 13:15   #15
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo i London

har ikke vart pa
Sainsbury’s og morrison supermarket
pa boots var det barer og en god sjokolade og knekkebrod
mn skal sjekke pa asda igjen...

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 01:07   #16
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo i London

Noen som har vært i London og bodd på Oxford Street?

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 11:50   #17
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo i London

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Noen som har vært i London og bodd på Oxford Street?

Nei, har aldri bodd i Oxford Street. Det må da være veldig dyrt. Har som oftest bodd på Russel Square. Det var greit. Det kan være ganske dyrt å bo sentralt i London.

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 13:20   #18
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo i London

Jeg sjekka prisene, 13-17 november kosta 5000 cirka... Sist vi var der måtte vi kjøre buss en halvtime for å komme til Oxford street og det var ganske kjedelig. vil ikke havne i den fella igjen!

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 21:27   #19
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo i London

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Jeg sjekka prisene, 13-17 november kosta 5000 cirka... Sist vi var der måtte vi kjøre buss en halvtime for å komme til Oxford street og det var ganske kjedelig. vil ikke havne i den fella igjen!

Okei. Da har du et annet budsjett enn meg når det kommer til overnatting Jeg bor alltid på hostell og betaler rundt 250,- natta. Russel square er bare ca fem minutter med tuben fra Oxford str. da. Første gang jeg var i London bodde jeg også veeeeeldig langt utenfor. Det kan være litt frustrerende.

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 22:14   #20
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo i London

Hei,
Ett av London’s største shoppingsentre, Westfield London, ligger rett ved undergrunnstasjonen Sheperd’s Bush. Der har du det meste av butikker inkludert matvarebutikken Waitrose.
Westfield London
Undergrunnen:
Central Line: Shepherd's Bush and White City
Hammersmith & City: Wood Lane and Shepherd's Bush Market

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 23:29   #21
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo i London

åh det så bra ut får høre med venninna mi, om det blir noe tur! takk for tipset.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 16:47   #22
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo i London

Vil bare legge til at Waitrose ligger inne i John Lewis på Oxford Street. Der skal de ha bra utvalg av vanlige matvarer, så forhåpentligvis diverse mel og sukkerfritt. Selfridge's har Hershey's som skal ha kjempegode sukkerfrie sjokoladebiter til baking. Krysser finga for at de har de og ikke bare dritt med sukker!

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 16:21   #23
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo i London

Noen som skal til London snart? Jeg reiser 10. mai! Skal ha kjole til bryllup på høsten. Aner ikke hva jeg skal ha! Tenker litt på lysebrune toner..

Har undersøkt lavkarbo produkter også, Holland and Barrett har endel nøtter, litt barer og sukkerfritt. Boots har nok mest Atkins. Skal prøve meg på double cream med bær når jeg er der! Vi skal bo i en leilighet, så da har vi mulighet for å kjøpe med mat så vi kan spise frokost der. Lunsj og middag MÅ vi jo ta ute når vi først er på tur gleder meg!

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mat i London emma1 Spørsmål og svar 1 15-01-10 15:26
London tulla Generell diskusjon 9 25-04-09 17:55
Lavkarbo i London jeef-micro Lavkarbo generelt 2 24-06-05 16:26
London! friflex Generell diskusjon 12 20-01-05 18:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no