Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse og trening?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-06-12, 15:04   #1
stinei
Seniormedlem
 
stinei sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 696
stinei har en fantastisk aura rundt segstinei har en fantastisk aura rundt seg

Ketolyse og trening?

Hvor mye og hva slags trening er ideelt når man er på ketose?

__________________
Min journal -velkommen inn!
stinei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - ketolyse - Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 17:03   #2
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Ketolyse og trening?

Opprinnelig lagt inn av stinei, her.

Hvor mye og hva slags trening er ideelt når man er på ketose?

Det er veldig individuelt, men i følge Torkil og ketolyseboka bør du ha 30 minutter mosjon hver dag. Tror det er viktig å føle seg fram, og kanskje ta det rolig de første ukene på ketolysekuren da det skjer mye med kroppen

Jeg har aldri hatt noen problemer med å trene på lavkarbo. Det eneste jeg merker er at det tar lang tid for kroppen å bli varm, og så holder jeg mye lenger.

Lykke til med treningen!

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 17:52   #3
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Ketolyse og trening?

Opprinnelig lagt inn av ElisaT, her.

Det er veldig individuelt, men i følge Torkil og ketolyseboka bør du ha 30 minutter mosjon hver dag. Tror det er viktig å føle seg fram, og kanskje ta det rolig de første ukene på ketolysekuren da det skjer mye med kroppen

Jeg har aldri hatt noen problemer med å trene på lavkarbo. Det eneste jeg merker er at det tar lang tid for kroppen å bli varm, og så holder jeg mye lenger.

Lykke til med treningen!

signerer her...tar litt lengre tid å jogge meg varm( stølheten forsvinner). Men når jeg først har kommet ca 20min inn i turen, så går beina "av seg selv"

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 12:36   #4
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Ketolyse og trening?

Jeg går frem og tilbake til jobb hver eneste dag (ca 50 min totalt), pluss to dager med intervalltrening og to dager med styrketrening i uka. Ikke noe problem i det hele tatt.
Det kan være litt tøft i begynnelsen går det seg til.

Lykke til!

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 12:46   #5
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og trening?

Jeg klarer ikke å trene, blir fort svimmel og uvel da. Så jeg prøver å ha en mer aktiv hverdag for å få beveget meg litt.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 21:30   #6
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og trening?

Tror det er veldig individuelt hvor mye eller hvilken trening som vil passe deg. Har bare god erfaring med å trene mens jeg er i ketose; får mer energi, bedre utholdenhet, opplever mye mindre melkesyre/gangsperre, og føler at jeg har utømmelig med energi å ta ut

men - så svetter jeg som en gris, og det stinker!!

Et annet spørsmål mange lurer på er om de må spise karbomat i forkant av trening; dette er også helt individuelt. Følg Torkils råd om å ta det helt med ro i begynnelsen, for så å trappe opp og prøve ut forsiktig. Noen må spise mye for å klare å trene, mens andre ikke trenger en karbohydrat.

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 22:16   #7
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og trening?

Det tok 3 måneder før jeg følte at jeg hadde ork til å holde en hel time på senteret. Om det var ketolysen sin feil, eller min tidligere inaktivitet skal være usagt.

Nå kan jeg trene time etter time uten problem, men jeg blir jo sulten, så jeg må fylle på med ordentlig ketolysevennlig mat etter trening.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 30-06-12, 09:59   #8
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og trening?

Hei
I Slank med Ketolysekuren står det 30 min moderat mosjon pr dag. Det holder for de fleste, spesiellt om man er utrent fra før.
Ideelt gjelder ovenstående, men det er enda litt bedre om man trener styrke to ganger pr uke. Det øker musklenes evne til å forbrenne fettsyrer direkte uten at de først må omdannes til ketoner. Da tåler man mere og forbrenner mer fett.
Ved styrketrening må man kjenne på kroppen. Man skal ikke trene så hardt at man "går tom", men nesten.
Er man trent fra før kan man trene moderat 5 gg/uke og styrke 2 gg/uke
Det samme kan utrente etter 4-8 uker. Øk mengden gradvis.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-07-12, 15:17   #9
malski
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2012
Alder: 37
Innlegg: 3
malski er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og trening?

Jeg starter på nytt igjen i morgen! Har planer om å trene 30 days shred mellom frokost og lunsj, for så å ta ca 10 min med vekt-rockering når barna er lagt for kvelden Når jeg er ferdig med 30 days'n er det rett på treningsstudio Dette er jeg ganske sikker på at fungerer fint for meg

malski er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trening + ketolyse? Ramalamadingdong Spørsmål og svar 8 04-10-11 21:34
Ketolyse og trening Maylinn26 Trening 14 19-03-11 18:33
Trening og ketolyse Gressenka Ketolysekuren 6 24-07-10 16:59
Ketolyse og trening LilleM0r Trening 35 20-03-10 22:31
Ketolyse og trening Sanko Trening 3 12-06-08 13:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no