Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Ullabullas lappeboller

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-06-07, 09:37   #26
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ullabullas lappeboller

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nei bakepulver er baking powder. Baking soda er natron.

Hepp! Så lærte jeg meg noe nytt i dag også! Herlig

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 10:49   #27
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Ullabullas lappeboller

Må bare si at disse bollene var helt fantastisk gode!

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 11:36   #28
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Ullabullas lappeboller

Åh, nyydelig!!!

Jeg var tom for linfrø, og brukte 30 g valnøtter isteden. En toppet ts kardemomme, og 2 ss Splenda. Philadelphiaost isteden for First price.

Dette kjenner jeg ikke mye egge/omelettsmak i !!! UMMMM!

Karbohydratinnholdet blir nok høyere. 30 g valnøtter blir ikke så ille da, litt over 2 kh? Splenda kjenner jeg ikke til, men kan 2 ss bli mye da?

Jeg lagde 6 stk i amerikanske muffinsformer.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 12:04   #29
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Ullabullas lappeboller

Herregud de er gode... delt i to og med litt meierismør på. I dag går jeg over 15 g kh, helt klart! Dette TØR jeg ikke bake annet enn til fest! Har spist to store, og de andre roper fra kjøkkenet: Kom og spis oss...med litt hvitost eller Heistads syltetøy... Nå må jeg rømme huset!

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 21:35   #30
plysjhai
Medlem
 
plysjhai sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 76
plysjhai er på en erverdig vei

Sv: Ullabullas lappeboller

Disse var gode! Men. De er liksom så.. Deigete inni ? Jeg stekte de litt ekstra også, uten at det hjalp. Er de slik til dere andre også, eller har jeg gjort noe galt ? Brukte kruskakli istedet for soyaflokker da helsekosten jeg var innom ikke hadde. Kan jeg ha brukt for lite av det ? Brukte ca en desiliter.

__________________



Første delmål: - 5kg nådd 19.05.07

plysjhai er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 21:49   #31
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ullabullas lappeboller

De smaker altså som hveteboller omtrent, om man har kardemomme og søtning i? Så her i tråden at ei hadde gjort det. Naaaam, jeg elsker søte boller!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 11:22   #32
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Ullabullas lappeboller

Opprinnelig lagt inn av plysjhai, her.

Disse var gode! Men. De er liksom så.. Deigete inni ? Jeg stekte de litt ekstra også, uten at det hjalp. Er de slik til dere andre også, eller har jeg gjort noe galt ? Brukte kruskakli istedet for soyaflokker da helsekosten jeg var innom ikke hadde. Kan jeg ha brukt for lite av det ? Brukte ca en desiliter.

Mine ble også deigete inni.. Faktisk har alt jeg har bakt/lagd med johannesbrødkjernemel blitt det.. Hm..

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 14:04   #33
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Ullabullas lappeboller

Disse har jeg hørt så mye hyggelig om, så nå slenger jeg med med:

Hva kan man bytte ut soyaflakene med? Kruskakli....?

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 15:28   #34
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Ullabullas lappeboller

Opprinnelig lagt inn av Ullabulla, her.

150 gr. cc

Hva er cc??

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 15:31   #35
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Ullabullas lappeboller

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Hva er cc??

Cottage cheese

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 15:51   #36
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Ullabullas lappeboller

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Cottage cheese

Åja! At jeg ikke tenkte på det. He he.

Takk skal du ha!

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 16:03   #37
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Ullabullas lappeboller

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Disse har jeg hørt så mye hyggelig om, så nå slenger jeg med med:

Hva kan man bytte ut soyaflakene med? Kruskakli....?

Det lurte jeg også på, leste dette litt over her:

Opprinnelig lagt inn av plysjhai, her.

Brukte kruskakli istedet for soyaflokker da helsekosten jeg var innom ikke hadde. Kan jeg ha brukt for lite av det ? Brukte ca en desiliter.

Hennes filosofi er lavkarbo, men jeg regner med at det er ok for oss som går på Ketolyse også??

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 07:11   #38
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Ullabullas lappeboller

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Jøss! Sprøtt at de har så forskjellig innhold, da! Kanksje det er sukker i de jeg har sett...

Hvor får du kjøpt spielberger?

Jeg kjøpte Helios sin soyaflakker på Helsekost i går. Jeg spurte om dette med karbohydrat innhold, og hun sa at det var samme karbohydrat innhold i alle typer.. Spielberger sin hadde de ikke inne da.

Jeg bakte i hvertfall disse i går kveld. Jeg la de i muffinsformer av "bakepapir". Det hang litt igjen i bunnen, så jeg mistet litt av hver bolle, så de ble litt flate på en måte. Har ikke smakt de ennå, men skal spise til frokost i dag. Kjøpte Finsbråten sin gullpostei, bare 1 karbo pr. 100 gram! Skal ha det på, og litt agurk og kanskje majones.

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 08:59   #39
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ullabullas lappeboller

Men folkens, noen tips om hvor man kan få kjøpt sånne alu muffinsformer til en billig penge. Sjekka på Ikea i går, men jeg blir så stressa der borte at selv om jeg lette nøye, fant jeg ikke noen. Var liksom så sikker på at de hadde.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 09:01   #40
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Sv: Ullabullas lappeboller

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Men folkens, noen tips om hvor man kan få kjøpt sånne alu muffinsformer til en billig penge. Sjekka på Ikea i går, men jeg blir så stressa der borte at selv om jeg lette nøye, fant jeg ikke noen. Var liksom så sikker på at de hadde.

Jeg har kjøpt et sånt brett på ikea. Aluminium og plass til 12 muffins, slik du mente?

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 09:05   #41
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ullabullas lappeboller

Opprinnelig lagt inn av Isalien, her.

Jeg har kjøpt et sånt brett på ikea. Aluminium og plass til 12 muffins, slik du mente?

Ja! Det var også sånne jeg mente å ha sett før. Jeg får aliere meg med noen som skal dit senere, hjertet mitt tåler ikke flere Ikea-besøk før det er absolutt helt kembo-über-nødvendig.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 09:39   #42
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Ullabullas lappeboller

Jeg har kjøpt på Clas Ohlsson. Det er 6 store amerikanske muffins. De hadde også en variant med små muffins. Jeg er veldig fornøyd med kvaliteten! Grått slipp-belegg, ingenting setter seg fast.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 09:41   #43
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ullabullas lappeboller

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Jeg har kjøpt på Clas Ohlsson. Det er 6 store amerikanske muffins. De hadde også en variant med små muffins. Jeg er veldig fornøyd med kvaliteten! Grått slipp-belegg, ingenting setter seg fast.

Kult! Jeg har ingen sterke angstreferanser til Clas Ohlsson

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 10:59   #44
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Ullabullas lappeboller

Løper til Clas Ohlson!

Bollene var forresten kjempegode med litt leverpostei/majones og agurk på.

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 11:18   #45
Tuttan
Medlem
 
Tuttan sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Alder: 55
Innlegg: 61
Tuttan er på en erverdig vei

Sv: Ullabullas lappeboller

I oppskriften din står det:

Opprinnelig lagt inn av Ullabulla, her.


Det hele piskes godt og lenge til det blir en tykk masse.


Bruker du visp sånn at soyaflokkene holder seg hele,
eller kniv sånn at de knuses?

__________________
Tuttan
Minus 11 kilo før Ketolysekuren - minus 8 på Ketolyse - og så 8 opp igjen. Den evige jo-jo slankeren!
Tuttan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - hold vekten Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 11:35   #46
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ullabullas lappeboller

Opprinnelig lagt inn av Tuttan, her.

Bruker du visp sånn at soyaflokkene holder seg hele,
eller kniv sånn at de knuses?

Stavmikser?
Har nettopp kjøpt en monstertype, så jeg vil bruke den til aaalttt!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 13:02   #47
Ullabulla
Medlem
 
Ullabulla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bærum
Innlegg: 203
Ullabulla er ny på veien

Sv: Ullabullas lappeboller

I denne oppskriften brukte jeg vispen i røremaskinen for å få skikkelig volum på eggene og smøreosten, så det er ikke mye tilbake av "flakene".
Kanskje man like gjerne kunne ha brukt soyamel?. Kjenner ikke så mye til soyamel, men ser at Spielbergers soyamel har samme carb. innhold som soyaflaker.

Ullabulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 20:57   #48
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Ullabullas lappeboller

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Men folkens, noen tips om hvor man kan få kjøpt sånne alu muffinsformer til en billig penge. Sjekka på Ikea i går, men jeg blir så stressa der borte at selv om jeg lette nøye, fant jeg ikke noen. Var liksom så sikker på at de hadde.

Jeg fant på Skeidar i dag. Plass til 12 muffins. Kostet 49 kroner.

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 09:49   #49
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Ullabullas lappeboller

Jeg kjøpte mitt muffinsbrett på Meny, jeg. Der har de sånne i gummi.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 13:29   #50
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Ullabullas lappeboller

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Jeg kjøpte mitt muffinsbrett på Meny, jeg. Der har de sånne i gummi.


Silikon mener du?
De er geniale spør du meg.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no