Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Overvektig barn

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-05-11, 00:10   #1
collie07
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 1
collie07 er på en erverdig vei
Smile

Overvektig barn

Har en overvektig 8 åring, etter å ha brukt helsesøsters diett siste halv år i 2010,uten resultat,begynte jeg i Januar med fettrikt og karbofattig kosthold.Helsesøster steilte da hun hørte dette og vi ble sporenstreks henvist til diabetes sykepleier. 14 dager etter at vi begynte der hadde gutten gått ned fire kilo på to uker,alle jubl...et å hadde tro på at den dietten var den rette. Men de neste 5 mnd kom det ikke mer vektreduksjon. Fakta har vi nå fått beskjed om å gå tilbake til lavkarbo, da diabetes sykepleier begynner å tro at det faktisk var det som hjalp. Ofte går det ca 4 uker fra en starter til kiloene begynner å rase av. Sjøl er eg overbevist å har blitt optimist igjen. Skal oppdatere fremover.Vis mer

collie07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 00:14   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: overvektig barn

Spennende! Du må holde oss oppdaterte!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 22:35   #3
Karla
Medlem
 
Karla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 64
Karla er på en erverdig vei

Sv: overvektig barn

Oppdatere?

Jeg har 2 barn (5 og 8) som begynner å bli vel runde, skal jeg kutte ut Bremykt, Kaviar og Majones (ekte, den som er laget på rapsolje)?
De er så glad i brød, og det blir brødmåltid ca 3 g daglig... Hva med havregryn med H-melk til frokost? Det metter lenge, og de trenger ikke stor porsjon av det for å holde seg mett lenge.

Noen?
Puh, vanskelig.
Vi er ellers ganske flinke (ikke saft/søtt pålegg/dessert og unngår tilsetningsstoffer og baker brød, ofte grovt speltbrød)

__________________


Karla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 17:44   #4
millah
Seniormedlem
 
millah sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Haugesund
Alder: 47
Innlegg: 1.172
millah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlys

Sv: Overvektig barn

Dette syns jeg også er vanskelig, siden jeg har to små (6 år og 2 år) som begynner å bli litt runde. De er altfor glade i brød, pasta, juice, og alt som har raske karbohydrater i seg. Skummelt! Og det vanskelige, det er da å finne et kosthold som er sunt, mettende og godt nok for dem, rett og slett.

Nå får Minsten mat i barnehagen, og det har jeg ikke tenkt å blande meg borti, for det er ganske grei mat. Mye fisk og vegetar. Men ellers gjelder det jo å finne sunne alternativer til alle måltider. Jeg har funnet et lavkarbobrød i butikken jeg kommer til å sverge en del til, med masse pålegg og grøntfor, dessuten har jeg tenkt å bytte ut noen av brødmåltidene med havregryn med cottage cheese og nøtter og bær, eggemåltider osv. Jeg tror også at Tulla skal få med seg matpakker med middagsrester, ostebiter, egg, tomat og agurk osv. osv. iblant. De har nøtteallergikere på skolen, så det er dessverre ikke et alternativ med nøttemuffins eller nøtter... Velvel. Når det gjelder middagsmåltidene, tenker jeg at vi alle får spise det samme. Proteiner, fett, langsomme karbohydrater og minst mulig kjappe karbohydrater.

I tillegg må vi bare bli mer aktive, hele gjengen. Ut på tur! Det er rett og slett ingen vei utenom.

__________________

Neste delmål: Nå 120 kg innen sommerferien slutter den 20. juli

Her er forresten journalen min, og bloggen min.
millah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ganske liberal lavkarbo med naturlig mat og supermat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jo mer overvektig, jo mer effektivt? Anos Lavkarbo generelt 5 16-05-11 11:48
Å fly som overvektig? RedRose Generell diskusjon 43 22-01-11 10:48
Overvektig. Og stolt av det! vimsen85 Livets lyse side 19 12-09-10 13:22
17 og overvektig lliissa Generell diskusjon 15 26-06-10 11:23
Overvektig...jupp. Thats me. Scorp Ketolysekuren 30 05-11-06 18:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no