Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Kakao på skolen!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-14, 22:37   #1
Mariline
Medlem
 
Mariline sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2014
Hvor: Telemark
Alder: 44
Innlegg: 115
Mariline er på en erverdig vei

Kakao på skolen!

Datteren min på 11 år påstår at jentene i klassen har med kakao stort sett hver dag på skolen. Så hvis de er slitene, drikker de kakao, synes dette er veldig rart. Det var håndsoporekkning en gang, og da var det kun datteren min og ei til som ikke hadde kakao av jentene. Guttene i klassen sier at jentene ikke er så sunne. Og guttene har jo helt rett. Jeg har strekt meg til at hun får lov å ha kakao hver fredag. I den forbindelse lurer jeg på om det er ok å bruke stevia eller sukrin i kakaoen, for da slipper hun det vanlige sukkeret. For det er vel ikke skadelig å bruke dette på barn?

__________________
VELKOMMEN TIL MIN LAVKARBOMAT BLOGG
http://lavkarbomat.blogg.no
Der jeg samler de beste oppskrifter jeg finner
Mariline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med lav GI forsøk på å bli frisk Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 22:55   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kakao på skolen!

Smaker kakaoen godt med stevia? Te med stevia (uten smak) smaker ikke godt, steviaen gir en vemmelig bismak. Da er sukrin bedre, synes jeg i alle fall.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 22:58   #3
Mariline
Medlem
 
Mariline sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2014
Hvor: Telemark
Alder: 44
Innlegg: 115
Mariline er på en erverdig vei

Sv: Kakao på skolen!

Jeg pleier å blande sukrin og stevia. Men det jeg lurer på er om det er ok for barn med disse kunstige søtningene?

__________________
VELKOMMEN TIL MIN LAVKARBOMAT BLOGG
http://lavkarbomat.blogg.no
Der jeg samler de beste oppskrifter jeg finner
Mariline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med lav GI forsøk på å bli frisk Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 23:04   #4
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Kakao på skolen!

stevia og sukrin skal ikke være noe problem for barn. Men med tanke på smak ville jeg kanskje tatt sukrin, og små mengder.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 23:12   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kakao på skolen!

Opprinnelig lagt inn av Mariline, her.

Jeg pleier å blande sukrin og stevia. Men det jeg lurer på er om det er ok for barn med disse kunstige søtningene?

Sukrin og stevia er ikke kunstige.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 00:09   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kakao på skolen!

Stevia og sukrin sammen er jo helt supert! Stevia kamuflerer mye av den kalde smaken i sukrin, selv nøytral stevia (selv om jeg sverger til vaniljesteiva. ).
Og som TrillTrall sier - sukrin og stevia er helt naturlige søtningsmidler.

Jeg synes for øvrig at stevia av god kvalitet er supert i varme drikker. Det er vel, etter min smak, det eneste den kan brukes alene til.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 11:09   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kakao på skolen!

Sukrin og stevia er de søtstoffene jeg tør å gi ungene. Men jeg blander alltid de to, av samme årsak som de over, sammen og i riktig mengde synes jeg de ikke har bismak.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 14:00   #8
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Kakao på skolen!

Bismak kjem litt an på kva stevia ein kjøper, har eg erfart. Eg kjøper flytande stevia frå iherb.com (sweetLeaf meiner eg merket heiter) og både me vaksne og ungane likar denne då den berre smakar søtt - ikkje bismak. Kjøpte eit kvitt steviapulver for ei tid tilbake - ååå fysj! Det var ikkje noko godt!

Har sukrin-melis, men har ikkje bruka det så mykje så kan ikkje sei noko frå eller til...

Elles nyttar eg gjerne økologisk honning i barna mine sin mat (graut, pannekaker o.l.)

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 15-02-14, 21:54   #9
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Kakao på skolen!

Sukrin og stevia er ikke noe mer kunstig enn sukker.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 16-02-14, 20:40   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kakao på skolen!

Til sønnen min tar jeg tagatose/tagatesse i kakaoen. Sukrin gir jeg han også. Prøvde å lage kakao med rismelk men fikk det ikke til. Det ble for sterk smak. Mye sukrin gjør meg oppblåst og veldig tørst, så til sønnen min foretrekker jeg tagatesse strø.

__________________
Do what you like!

Sist redigert av Yrla : 20-02-14 kl 19:10.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 00:22   #11
Mariline
Medlem
 
Mariline sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2014
Hvor: Telemark
Alder: 44
Innlegg: 115
Mariline er på en erverdig vei

Sv: Kakao på skolen!

Supert å slippe å sende med sukkerbombe på skolen Min datter vet ikke engang at jeg sukrer kakaoen hennes med sukrin og stevia. Men har merket at vi alle har fått et mer sukkerfritt kosthold etter jeg begynte på LK. De elsker jo dessertene jeg lager. Fantastisk at man kan lage så mye godt uten farin

__________________
VELKOMMEN TIL MIN LAVKARBOMAT BLOGG
http://lavkarbomat.blogg.no
Der jeg samler de beste oppskrifter jeg finner
Mariline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med lav GI forsøk på å bli frisk Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Matpakker til skolen kamp Barns kosthold 4 12-09-10 12:44
Mat på skolen Tricky Generell ernæringsdebatt 11 25-08-09 19:53
Sukkerpress på skolen Annika Barns kosthold 3 20-09-06 18:49
Kosthold i skolen mofe Barns kosthold 14 05-05-05 00:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no