Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Kolesterolnivå?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-05-12, 10:40   #1
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Kolesterolnivå?

Fikk sjekket kolesterolnivået mitt i går g det lå på svimlende 7

Noen andre som har fått sjekket det???

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 10:44   #2
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Re: kolesterolnivå?????

Mener å ha lest en artikkel som sa at damer skal ligge høyere på kolesterol enn menn jeg???
Noen som husker hvor den artikkelen ligger?

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 10:59   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kolesterolnivå?

Hvordan lå du an på LDL og triglyserider i forhold til HDL? Totalkolesterol er pent sagt bullshit.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 11:19   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Kolesterolnivå?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hvordan lå du an på LDL og triglyserider i forhold til HDL? Totalkolesterol er pent sagt bullshit.

Second that.

Om du tilfeldigvis er DAME så kan jeg melde at man har lavere dødlighet forbundet med kolesterol OVER 7 enn med kolesterol UNDER 5... for hva det er verdt.

Dessverre er kolesterolforskningen veldig kjønnet. Både analyser og behandlinger er mest mannstilpasset.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 12:32   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kolesterolnivå?

Jeg sjekket mitt i går og det lå på 4,91, men som Photo sier så er det jo ikke verdt noe som helst. Man får jo ikke vite forholdet mellom det gode og det dårlige kolesterolet, dessuten har kolesterolet fint lite å si egentlig.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 13:09   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Kolesterolnivå?

Opprinnelig lagt inn av tess81, her.

Fikk sjekket kolesterolnivået mitt i går g det lå på svimlende 7

Noen andre som har fått sjekket det???

Sånn gratis-sjekk på apoteket, kanskje? Greit å huske at kolesterol skal sjekkes fastende, og at totalkolesterolet egentlig ikke sier så mye- bedre å vite om forholdet mellom de forskjellige faktorene, som andre nevner.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 13:36   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Kolesterolnivå?

Denne bloggen inneholder forresten referering av MASSE kolesterolforskning.
http://healthydietsandscience.blogspot.com/ Og mye mer nyansert enn "under 5" (iallfall så lenge man ikke er dame, eller iallfall så lenge størsteparten ikke er HDS, eller iallfall ... smattsmatblablaBLABLA)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 11:41   #8
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Kolesterolnivå?

Ja sjekket på apoteket og ikke fastende.... vet jo at det er det gode og dårlige som gjelder men fikk jo en liten pekepinn på at det var for høyt...
men bør nok gå til legen og få tatt en skikkelig test...

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 11:45   #9
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Kolesterolnivå?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Denne bloggen inneholder forresten referering av MASSE kolesterolforskning.
http://healthydietsandscience.blogspot.com/ Og mye mer nyansert enn "under 5" (iallfall så lenge man ikke er dame, eller iallfall så lenge størsteparten ikke er HDS, eller iallfall ... smattsmatblablaBLABLA)

når ting står på engelsk så detter jeg heilt ut hehe..

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 11:46   #10
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Kolesterolnivå?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hvordan lå du an på LDL og triglyserider i forhold til HDL? Totalkolesterol er pent sagt bullshit.


Ja det vet jeg ikke men totalen er vel en liten pekepinn??

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 11:48   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kolesterolnivå?

Ikke fastende? Da var det i hvert fall fullstendig bortkasta tid. Jeg målte kolesterolet hos typ verdens mest talentløse endokrinolog, uten å vite det en gang (trodde jeg bare skulle måle stoffskiftet), og hadde noen timer tidligere spist egg og bacon, liksom. Jada. 8 i totalkolesterol og streng beskjed om å kutte ned på egg og mettet fett!

Dersom du skal sjekke kolesterolet, så gjør det hos lege, ja. Fastende!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 11:52   #12
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Kolesterolnivå?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ikke fastende? Da var det i hvert fall fullstendig bortkasta tid. Jeg målte kolesterolet hos typ verdens mest talentløse endokrinolog, uten å vite det en gang (trodde jeg bare skulle måle stoffskiftet), og hadde noen timer tidligere spist egg og bacon, liksom. Jada. 8 i totalkolesterol og streng beskjed om å kutte ned på egg og mettet fett!

Dersom du skal sjekke kolesterolet, så gjør det hos lege, ja. Fastende!

aha såpass ja.......

ja da blir det lege neste gang.....tenkte bare det var greit å få sjekket det i farta siden det var gratis og alt
så kanskje jeg blei skremt av ingenting

Takk for svar

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 11:53   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kolesterolnivå?

Opprinnelig lagt inn av tess81, her.

aha såpass ja.......

ja da blir det lege neste gang.....tenkte bare det var greit å få sjekket det i farta siden det var gratis og alt
så kanskje jeg blei skremt av ingenting

Takk for svar

Bare hyggelig! Det der stuntet til apoteket er absolutt helt meningsløst. Skremselspropaganda, nærmest, og det skulle ikke forundre meg om det hele er kjøpt og betalt av statinprodusenter ... Til og med legen min avskriver det hele som bortkasta ressurser.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 12:10   #14
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Kolesterolnivå?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Bare hyggelig! Det der stuntet til apoteket er absolutt helt meningsløst. Skremselspropaganda, nærmest, og det skulle ikke forundre meg om det hele er kjøpt og betalt av statinprodusenter ... Til og med legen min avskriver det hele som bortkasta ressurser.

Da burde de jo infomere om at man bør ta testen fastende og at det bare kan gir en liten pekepinn......

Det hele er vel et spill for å tiltrekke seg kunder...

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For høyt kolesterolnivå nocarbs Spørsmål og svar 2 01-05-11 20:21
Høyt kolesterolnivå og ketogen diett? Libelle Spørsmål og svar 1 23-03-09 15:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no