Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Fett, karbo, protein og metthetsfølelse

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-08-10, 22:45   #1
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Fett, karbo, protein og metthetsfølelse

Det sies at protein metter, det syns IKKE jeg. Fett derimot metter bra

Vis jeg spiser:
1-2 kylling filet med en stor porsjon grønnsaker

Da blir jeg sulten etter 1,5-2 timer. (derfor prøver jeg alltid å finne en fett kilde til kyllingen..)

Vis mor spiser 1 kyllingfilet, et par brokkoli biter og ris så kan hun være mett i 4 timer.

Er det karbohydratene som "metter"?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 22:54   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fett, karbo, protein og metthetsfølelse

Jeg blir ikke mett på middagen til mora di, jeg blir kjempesulten av ris.

Spiser jeg kyllingfilèet holder det med en som regel, så spiser jeg kanskje 1vårløk, 1/4-1/2 paprika, to blader kinakål( enten som wok eller salat) og saus av 1dl kokosmelk. I tillegg kommer stekesmøret med i sausen og det er 1-2ss smør. Det holder meg mett gjerne i 4-6timer.

Uten fettet blir jeg mett, men spiser jeg raske karber og fett, så blir jeg sulten okkesom, selv om jeg kjenner magen er full.

Men klarer du å spise nok fett da? Eller var det ikke det du spurte om?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 07:46   #3
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Fett, karbo, protein og metthetsfølelse

Jeg klarer ikke spise nok fett. Fettkilder jeg kan ha et "fett på kjøttet", kokos olje og kokosmelk jeg lager selv.


Men jeg syns det er så rart fordi før så ble jeg mett av kyllingfilet og ris.

Far ble mett av svin indrefilet og poteter. Mens jeg spiste det samme men droppet potetene og ble kjempe sulten like etter. Når han skiftet over til lavkarbo og byttet ut potetmengden med tilsvarende andre grønnsaker ble han og sulten fort.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 10:38   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Fett, karbo, protein og metthetsfølelse

Fettet metter Og gir energi til kroppen.

Men i en overgangsfase fra høy til lavkarbo, er det faktisk normalt å bli sulten. Men det går seg til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 11:42   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fett, karbo, protein og metthetsfølelse

Jeg merker også stor forskjell på å f.eks spise en kyllingfilet kontra f.eks en nakkekotelett, så da er det som du sier, greit med en ekstra fettkilde. Kokosmelk har en høy fettprosent, faktisk nesten opp til 90%, og så er det jo genialt til kylling!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 15:49   #6
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Fett, karbo, protein og metthetsfølelse

Jeg vet gått at fett metter, jeg har bare ikke mulighet til å spise mer fett. Fordi da blir jeg syk. Det er ikke det jeg lurer på det.

Det jeg tenker på er hvorfor blir man mett av ris og kyllingfilet men ikek grønnsaker og kyllingfilet.

Jeg har forøvrig ikke spist et eneste polysakkarid eller disakkarid på 2,5 år. Så lavkarbo vet jeg hva er

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 18:20   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fett, karbo, protein og metthetsfølelse

Det var mer ment som en kommentar . Jeg husker ikke lenger hvordan det var å spise sånn som jeg gjorde før, så jeg har dessverre ikke noe svar .

Men at du ikke har spist et eneste polysakkarid stusser jeg litt over. Det er jo i all hovedsak stivelse som du finner i f.eks grønnsaker ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 22:08   #8
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fett, karbo, protein og metthetsfølelse

Metthetfølelsen kommer av at cellene i kroppen får i seg næring. Uten næring til cellene skriker de til deg og sender hormoner som gir deg helt klar beskjed at de må ha næring. Ikke at DU må spise mer, men cellene dine må ha næring. Det er en vesentlig forskjell her. Det at du blir sulten etter et par timer måltider, kan bety du spiser feil slik at næring til slutt ikke kommer til cellene eller cellene ikke er motakelig for den type næring pga ymse sykdommer osv. Bare for å poengtere her... Det er verken MAGEN (eller HJERNEN) som bestemmer om du er mett. Magen kan bli 3 ganger så stort og fortsatt kan folk stappe i seg og føle seg sulten. Grønnsaker består stortsett av vann og har veldig lite næring, mens ris har relativt masse energi i seg. Jeg tror ingen blir mett av å spise grønnsaker, folk må få seg i den daglige energibehovet uansett. Og den beste energi kilden er fett, fordi den er mest kompakt er treigest å brenne av, og vil bety at du trenger minst av fett med hensyn til mengde i volum og vekt. Som igjen fører til at du ikke trenger så stor mage for å fylle kroppen den energien folk trenger. Dagens eksperter innen næring og kosthold tror fortsatt at det er magen som bestemmer mett eller ikke mett. Og har nettopp dannet den teorien at du må spise mindre kcalorier for å bli tynn. Noe som senere er bevist at det er mer komplisert enn det.

Det finnes teorier at det finnes typer folk som er raske og seine å oksidere næring i cellene.

De som oksidere næring kjapt vil brenne karbohydrater fort og vil fort bli sulten og må fylle på oftere. De må spise fett og proteiner for å holde på lenge.
De som oksidere næring seint vil brenne karbohydrater seint og kan spise slik mat og føle seg mett lenge, nettopp pga de brenner karbohydratene langsomere enn de som har kjapp forbrenning. Til gjengjeld må de unngå fett og proteiner for å ikke "gå" ennå langsommere.
Jeg tror fordi din mor kan spise ris og kylling og holde på mer, er fordi hun har en kropp som forbrenner fint karbohydrater. ris = stivelse som fører til sukker = karbohydrater. Masse kylling, magert kjøtt = stortsett proteiner som ommdannes til glukose i leveren = karbohydrater. Kroppen kjører i karbomodus.
Vi lavkarbere må ha fett stortsett for å holde på metthets følelsen siden kroppen vår kjører på fettmodus.
Jeg tror faren din ble fort sulten pga, tja, som du sier på overgangen, er fordi kroppen ennå ikke er vant til å bruke fett som energi. Og det samme kan gjelde deg.

NB. Jeg blir også sulten av å spise kun kylling og grønnsaker. Altfor lite fett. Jeg må som regel legge til masse ost for å bli mett, og revet ost har liksom blitt potet/ris/pasta/brød erstatteren for meg.

Proteiner metter lite. Proteiner blir eventuelt til slutt glukose etter glukogenesse-prossesen i leveren. og gjør at kroppen fortsatt kjører på karbohydrater hvis storparten av kostholdet består av så. At proteiner metter er ikke vitenskapelig bevist så vidt jeg vet.

__________________



Sist redigert av Greddy : 22-08-10 kl 22:20.
Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 22:16   #9
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Fett, karbo, protein og metthetsfølelse

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det var mer ment som en kommentar . Jeg husker ikke lenger hvordan det var å spise sånn som jeg gjorde før, så jeg har dessverre ikke noe svar .

Men at du ikke har spist et eneste polysakkarid stusser jeg litt over. Det er jo i all hovedsak stivelse som du finner i f.eks grønnsaker ...

I potet men ikke i eks butternut squash og brokkoli.

Jeg har ikke enzymene for å bryte ned polysakkarider

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 23:15   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fett, karbo, protein og metthetsfølelse

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

I potet men ikke i eks butternut squash og brokkoli.

Jeg har ikke enzymene for å bryte ned polysakkarider

Jo, det er sant. Men det er jo en mengde andre "lovlige" grønnsaker som inneholder stivelse, som tomat, paprika og alle typer kål. Men uansett, at du ikke har det rette enzymet forklarer det jo så klart! . Skal jeg være skikkelig pirkete så er jo også kostfiber som finnes i alt grønt polysakkarider, men det skal jo ikke brytes ned .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 10:24   #11
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Fett, karbo, protein og metthetsfølelse

Jeg blir aldri mett uansett , jeg. Ganske irriterende. Frokosten i dag har vært en halv boks med paté, en del oliven, fetaost (60% fett), litt brie (50% fett). Samt litt linfrø, kruskakli og solsikkekjerner. Det ble totalt en full ikeaskål. Drakk en dobbel cappuchino med fløte og pittelitt lettmelt fra Q. Burde ikke det her være nok? Sitter med vann i munnen og holder på å dø av sult. Må vel bare sette i gang med frokost nr. to....

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 10:34   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fett, karbo, protein og metthetsfølelse

Opprinnelig lagt inn av erruslank, her.

Jeg blir aldri mett uansett , jeg. Ganske irriterende. Frokosten i dag har vært en halv boks med paté, en del oliven, fetaost (60% fett), litt brie (50% fett). Samt litt linfrø, kruskakli og solsikkekjerner. Det ble totalt en full ikeaskål. Drakk en dobbel cappuchino med fløte og pittelitt lettmelt fra Q. Burde ikke det her være nok? Sitter med vann i munnen og holder på å dø av sult. Må vel bare sette i gang med frokost nr. to....

Melka var kanskje ikke helt lur? Jeg blir "sulten" av melk fordi den øker blodsukkeret og lurer meg til å tro at jeg er sulten.
Hva skjer om du kun spise egg, kjøtt og fett da?
Og har du akkurat lagt om? Noen av oss er kjempesultne i starten, jeg åt som en hest de første ukene, men det gav seg når kroppen lærte seg å kjenne på ekte sult og ikke sult.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 10:45   #13
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Fett, karbo, protein og metthetsfølelse

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Det sies at protein metter, det syns IKKE jeg. Fett derimot metter bra

Vis jeg spiser:
1-2 kylling filet med en stor porsjon grønnsaker

Da blir jeg sulten etter 1,5-2 timer. (derfor prøver jeg alltid å finne en fett kilde til kyllingen..)

Vis mor spiser 1 kyllingfilet, et par brokkoli biter og ris så kan hun være mett i 4 timer.

Er det karbohydratene som "metter"?

Teori:
* Mor har mye lavere forbrenning enn du har.

* Mor sin kropp bruker glukosen fra risen til å fordøye resten av middagen.

* Din kropp bruker mye energi på å ta opp proteinet du spiser, og når det ikke er så mye fett (såvidt jeg forstår) så er "overskudds"-energien av det du spiser ganske liten.

Du trenger rett og slett mer energi

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 10:50   #14
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Fett, karbo, protein og metthetsfølelse

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Melka var kanskje ikke helt lur? Jeg blir "sulten" av melk fordi den øker blodsukkeret og lurer meg til å tro at jeg er sulten.
Hva skjer om du kun spise egg, kjøtt og fett da?
Og har du akkurat lagt om? Noen av oss er kjempesultne i starten, jeg åt som en hest de første ukene, men det gav seg når kroppen lærte seg å kjenne på ekte sult og ikke sult.

Det var snakk om kanskje en spiseskje med melk for å tynne ut fløten litt.

Er i grunn i startfasen. Har holdt på i kanskje to uker. Har for første gang på lenge sett 70-tallet på vekta, så det har blitt en fin start. For det meste vann, selvfølgelig, men da jeg spilte tennis med en kamerat i går så han at jeg så mindre ut. Har endret kosthold først og fremst for å stabilisere blodsukkeret, men deilig å kunne gå med i vekt. Lurer på om jeg kanskje burde ligge litt over 70. Får se hva det ender opp med. MEN. Back to topic. Får lage meg enda mere mat. Synd jeg er tom for egg....

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 10:52   #15
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fett, karbo, protein og metthetsfølelse

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

,
* Din kropp bruker mye energi på å ta opp proteinet du spiser, og når det ikke er så mye fett (såvidt jeg forstår) så er "overskudds"-energien av det du spiser ganske liten.

Du trenger rett og slett mer energi

Her tror jeg jvb er inne på noe, middag av kun kjøtt og grønt med lite fett til= lavkalori. Du klarer ikke å få like mange kalorier som når man spiser ris, potet osv til, utrolig hvor mye kalorier disse tingene egentlig inneholder. Klarer du å få i deg mere energi på noe vis? Du trenger jo mere energi for å gå opp i vekt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 10:53   #16
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fett, karbo, protein og metthetsfølelse

Sitat:

Det var snakk om kanskje en spiseskje med melk for å tynne ut fløten litt.

Er i grunn i startfasen. Har holdt på i kanskje to uker. Har for første gang på lenge sett 70-tallet på vekta, så det har blitt en fin start. For det meste vann, selvfølgelig, men da jeg spilte tennis med en kamerat i går så han at jeg så mindre ut. Har endret kosthold først og fremst for å stabilisere blodsukkeret, men deilig å kunne gå med i vekt. Lurer på om jeg kanskje burde ligge litt over 70. Får se hva det ender opp med. MEN. Back to topic. Får lage meg enda mere mat. Synd jeg er tom for egg....

Ei ss er ikke så mye nei

Lag deg frokost nr 2 du, jeg er sikker på at sulten gir seg etter en tid. Prøvd eggemelk? God erstatning for caffelatte/cappucino men uten fløte og melk. Søk på eggemelk her du. Kan absolutt anbefales og den er fet og god!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 11:09   #17
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Fett, karbo, protein og metthetsfølelse

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Ei ss er ikke så mye nei

Lag deg frokost nr 2 du, jeg er sikker på at sulten gir seg etter en tid. Prøvd eggemelk? God erstatning for caffelatte/cappucino men uten fløte og melk. Søk på eggemelk her du. Kan absolutt anbefales og den er fet og god!

Nå er den laget. Tunfisk i olje, halv grønn paprika, en middels stor avokado og en klæsj seterrømme.

Er det forresten greit å spise Tyrkisk "Jåggurt"? Fant hvor det står Glukose: 3,06. Det er helt fantastisk sammen med litt kanel. Honningmelon er vel også greit å spise i små mengder? Tyrkisk jåggurt med honningmelon og kanel må være himmel

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 11:12   #18
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fett, karbo, protein og metthetsfølelse

Opprinnelig lagt inn av erruslank, her.

Nå er den laget. Tunfisk i olje, halv grønn paprika, en middels stor avokado og en klæsj seterrømme.

Er det forresten greit å spise Tyrkisk "Jåggurt"? Fant hvor det står Glukose: 3,06. Det er helt fantastisk sammen med litt kanel. Honningmelon er vel også greit å spise i små mengder? Tyrkisk jåggurt med honningmelon og kanel må være himmel

Hva du kan spise er opp til din filosofi. Yoghurten er feilmerket, det skal stå rund 5g karbo. Men det hender jeg tar 100g av den med moste bær( eller bær jeg tiner så de er lunkne) på. Jeg kjøper nemlig 2 litersbøtter når vi handler i sverige, for ungene elsker den...

Frokost nr 2 hørtes da veldig god ut også da, nam!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 11:20   #19
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Fett, karbo, protein og metthetsfølelse

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Hva du kan spise er opp til din filosofi. Yoghurten er feilmerket, det skal stå rund 5g karbo. Men det hender jeg tar 100g av den med moste bær( eller bær jeg tiner så de er lunkne) på. Jeg kjøper nemlig 2 litersbøtter når vi handler i sverige, for ungene elsker den...

Frokost nr 2 hørtes da veldig god ut også da, nam!

Det er meget godt. Glemte å si at jeg brukte en splæsj epleeddik. Godt med litt småsøtt/syrlig sammen med det andre.

Er du sikker på at den er feilmerket? Merket er Larsa. All tekst er på svensk. Det er i grunn ikke krise om det er rundt 5. Det sto det på alle de andre de hadde, men ikke den fra Larsa. Jaja.

Jeg har ingen klar filosofi. Har bare kutta ut alle karbobomber, og det ser ut til å gå ypperlig. Det som er vanskelig er å lage mat som samboer ikke legger på seg av. Han spiser nemlig vanlig mengde karbohydrater.

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 11:44   #20
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fett, karbo, protein og metthetsfølelse

Med karboinnhold på rundt 3 burde den vært laget på fløte. Linddals hadde merket feil på de små spennene sine, men ikke de store, så det er veldig godt mulig at den du har er feilmerket. Men noen krise er det ikke. Men ved manglende vekttapt og søtsug, så kanskje man skal kutte ut yoghurten da det er er del melkesukker

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 11:49   #21
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Fett, karbo, protein og metthetsfølelse

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Med karboinnhold på rundt 3 burde den vært laget på fløte. Linddals hadde merket feil på de små spennene sine, men ikke de store, så det er veldig godt mulig at den du har er feilmerket. Men noen krise er det ikke. Men ved manglende vekttapt og søtsug, så kanskje man skal kutte ut yoghurten da det er er del melkesukker

Det stor at det er Naturell Gräddyoghurt. Da er det kanskje riktig likevel? Men disse svenskene. Rare folk

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 11:52   #22
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Fett, karbo, protein og metthetsfølelse

Opprinnelig lagt inn av erruslank, her.

Det stor at det er Naturell Gräddyoghurt. Da er det kanskje riktig likevel? Men disse svenskene. Rare folk

Crap. Det står at det er... Hater tulleskrivefeil!

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 11:53   #23
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fett, karbo, protein og metthetsfølelse

Opprinnelig lagt inn av erruslank, her.

Det stor at det er Naturell Gräddyoghurt. Da er det kanskje riktig likevel? Men disse svenskene. Rare folk

Står det kun fløte(grädde ) i innholdet? Jeg har prøvd å lage yoghurt av kun fløte og det ble ikke videre bra... Halvblandet er bedre. Tyrisk yoghurt er fløteyoghurt på det viset av den inneholdee noe fløte. Dersom det finnes en som bare er fløte, så vil jeg gjerne lete etter den

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 11:59   #24
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Fett, karbo, protein og metthetsfølelse

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Står det kun fløte(grädde ) i innholdet? Jeg har prøvd å lage yoghurt av kun fløte og det ble ikke videre bra... Halvblandet er bedre. Tyrisk yoghurt er fløteyoghurt på det viset av den inneholdee noe fløte. Dersom det finnes en som bare er fløte, så vil jeg gjerne lete etter den

Melk står først i innholdsfortegnelsen, så da har du sikkert rett i at det står feil karboinnhold på boksen. Jaja. Ingen krise for meg karbomessig, men kjedelig om det trigger sultfølelsen. Til tider blir jeg ALDRI mett.

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 14:12   #25
Goldilocks
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 4
Goldilocks er på en erverdig vei

Sv: Fett, karbo, protein og metthetsfølelse

For å klare litt mer fett så spiser jeg salat med majones eller fet dressing til diverse kjøtt, omelett o.l. og nesten ikke kokte grønnsaker overhodet. Fet ost med noe grønt til går også ned (med majones på det grønne selvfølgelig). Pluss at jeg har begynt å slenge fløte i kaffen, uvant for meg som alltid har drukket svart kaffe men det har gått seg til. Nå syns jeg kaffen smaker mer i retning av sjoklade og karamell og det er jo godt. Og den kaffen tar jeg helst mellom måltidene for da metter fettet fra fløten en stund.

Goldilocks er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fordeling fett/karbo/protein Cirkelines Lavkarbo generelt 2 21-08-10 17:07
Mengde fett, karbo og protein? Skallesei Ketolysekuren 19 27-07-10 08:53
Karbo-protein-fett-kalkulator Homer Simpson Spørsmål og svar 0 04-05-09 12:23
Hva er formelen for fett, karbo og protein? tattoogl Ketolysekuren 0 28-04-09 17:43
Fordeling karbo/ protein/ fett Nynne Lavkarbo generelt 3 11-03-08 09:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no