Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Bindingsmiddel

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-08-08, 18:25   #1
pegasus88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Østfold
Innlegg: 12
pegasus88 er på en erverdig vei
Smile

Bindingsmiddel

I dag var jeg i Sverige for å handle inn masse mat til jeg skal begynne på Ketolyse på mandag Jeg var å letet etter Johannesbrødkjernemel overalt, men de hadde det ingen steder. Fant det heller ikke her i byen jeg bor. Men jeg så på noe som jeg har hjemme som heter Fiberhusk, bruker det i glutenfri bakst for både jeg og min samboer er glutenallergikere. På det stod det at man kan bruke det som bindingsmiddel og det var 0 karbo i det. Noen som vet om man kan bruke det istedenfor Johannesbrødkjernemel?

pegasus88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 18:54   #2
pegasus88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Østfold
Innlegg: 12
pegasus88 er på en erverdig vei

Sv: Bindingsmiddel

Ingen som vet?

pegasus88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 19:05   #3
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Bindingsmiddel

Opprinnelig lagt inn av pegasus88, her.

I dag var jeg i Sverige for å handle inn masse mat til jeg skal begynne på Ketolyse på mandag Jeg var å letet etter Johannesbrødkjernemel overalt, men de hadde det ingen steder. Fant det heller ikke her i byen jeg bor. Men jeg så på noe som jeg har hjemme som heter Fiberhusk, bruker det i glutenfri bakst for både jeg og min samboer er glutenallergikere. På det stod det at man kan bruke det som bindingsmiddel og det var 0 karbo i det. Noen som vet om man kan bruke det istedenfor Johannesbrødkjernemel?

Fiberhusk har jeg ikke personlig erfaring med, men det kommer vel litt an på hva du skal bruke det til? Er ikke Fiberhusk sånt man bruker for å få bakst grovere (uten gluten)? Johannesbrødkjernemel har ikke den type egenskaper, det er bare et fortykningsmiddel. Jeg tipper at det går greit å bytte ut det ene med det andre sånn med hensyn til å gjøre rører og deiger tykkere, men da får du vel ikke helt det samme resultatet smaksmessig, kanskje?

Forresten kan du kjøpe noe som heter Nestargel på apoteket, det er 97% johannesbrødkjernemel og såvidt jeg vet en del billigere enn de små glassene med johannesbrødkjernemel du får på helsekosten. Hvis de ikke har det inne, kan apoteket bestille for deg

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 20:05   #4
pegasus88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Østfold
Innlegg: 12
pegasus88 er på en erverdig vei

Sv: Bindingsmiddel

Glutenfri bakst, sånn som brød og kaker har en tendens til å bli "gummi" aktig, fiberhusk skal hindre det. Leste på baksiden at det skal også binde. Tror jeg skal ta å prøve det ut, er jo ikke karbo i det så kan ikke skade

pegasus88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no