Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Graviditet og ketolyse

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-10-07, 09:54   #1
Lilly
Medlem
 
Lilly sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Lørenskog
Alder: 49
Innlegg: 299
Lilly er ny på veien
Question

Graviditet og ketolyse

Om ikke lenge har jeg planer om å ta ut spiralen og prøve på nr 2. Hvordan gjør jeg det den dagen jeg blir gravid egentlig, for jeg regner ikke med det er spes sunt å være i ketose når man er gravid?

Går jeg sakte men sikkert over til Fedon, eller er det best å bare øke med masse karber med en gang?

Noen ville vel kanskje sagt at hvorfor begynne på ketolyse når man planlegger snart å bli gravid? Men ingen vet jo om dette tar 1 mnd eller 12 eller lenger, så derfor valgte jeg å gå ned så mye som mulig nå, siden vekten faktisk viste 9 kg mer enn før forrige graviditet.

__________________
Ned 29 kg... 6,5 kg forsvant med Ketolyse...
Etter kostholdsendring uke 3: -2,4 kg, totalt -8,9 kg
20,1 kg igjen.
Syklet 193 km siden 3.mars
Min journal
Lilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon/Anne M.Lystad Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 10:04   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Graviditet og ketolyse

Det anbefales ikke å være i ketose npår en er gravid. Det er ikke bevist skadelig, men det er ikke bevist uskadelig heller.

Dessuten er ketose en hard påkjenning for kroppen og du trenger all energi kroppen kan gi til bebbisen, - ikke til ketosen !

mange oppdager jo ikke at de er gravide før det har gått en par mnd. Så den dagen du tror du er gravid vil jeg råde deg til å gradvis øke. Du bør ikke utsette kroppen din for karbesjokk !

Øk med 10-15 karber pr uke, så er du i løpet av et par uker oppe på akseptabelt nivå rundt 40-50. Det er hva andre har gjort og det har funket flott

Lykke til med produksjonen

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 10:11   #3
Lilly
Medlem
 
Lilly sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Lørenskog
Alder: 49
Innlegg: 299
Lilly er ny på veien

Sv: Graviditet og ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Det anbefales ikke å være i ketose npår en er gravid. Det er ikke bevist skadelig, men det er ikke bevist uskadelig heller.

Dessuten er ketose en hard påkjenning for kroppen og du trenger all energi kroppen kan gi til bebbisen, - ikke til ketosen !

mange oppdager jo ikke at de er gravide før det har gått en par mnd. Så den dagen du tror du er gravid vil jeg råde deg til å gradvis øke. Du bør ikke utsette kroppen din for karbesjokk !

Øk med 10-15 karber pr uke, så er du i løpet av et par uker oppe på akseptabelt nivå rundt 40-50. Det er hva andre har gjort og det har funket flott

Lykke til med produksjonen

Tusen takk og takk for kjapt svar.

__________________
Ned 29 kg... 6,5 kg forsvant med Ketolyse...
Etter kostholdsendring uke 3: -2,4 kg, totalt -8,9 kg
20,1 kg igjen.
Syklet 193 km siden 3.mars
Min journal
Lilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon/Anne M.Lystad Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 16:59   #4
Teodora
Juniormedlem
 
Teodora sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 11
Teodora er på en erverdig vei

Sv: Graviditet og ketolyse

Lykke til, Lilly.

Teodora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 18:03   #5
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Graviditet og ketolyse

Graviditet,ja

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse og Graviditet Mrs. Bundy Ketolysekuren 7 04-06-07 11:45
Ketolyse og graviditet Monen Ketolysekuren 6 16-04-07 10:14
EAT og ketolyse, noen som har prøvd begge deler? LilleVille Lavkarbo generelt 0 29-11-06 11:30
Hva er grunnen til at dere valgte ketolyse? Titti Ketolysekuren 12 26-10-06 02:34
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no