Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Er det noen her som kan litt om Lindberg? Kan jeg få spørre om det her?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-10-07, 15:02   #1
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Er det noen her som kan litt om Lindberg? Kan jeg få spørre om det her?

Jeg har lest alt jeg kom komem over om Lindberg. Jeg tror jeg går over dit snart. Maten dær frister MYE mer enn ketolyse, og jeg har veldig begrensede resultat på denne kuren.

Derfor vurderer jeg nå å gå over på Lindberg. Det frister så veldig med det kostholdet. Men jeg finenr lite om hva som er NEI-mat.
Kan dere hjelpe meg med det?

Hva må man passe på å gjøre, og hva må man passe på å ikke gjøre?
Ikke spise fint mel, sukker og mye pasta så klart, men er det noe som har veldig høy GI og derfor ikke skal spises i det hele tatt ut over det?

Takk for eventuell hjelp.

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 15:12   #2
cilemora
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 42
Innlegg: 373
cilemora er ny på veien

Sv: Er det noen her som kan litt om Lindberg? Kan jeg få spørre om det her?

dette hjelpe deg neppe, men som eg har forstått av boka så finnes
der lite nei og ja mat, har mere med sammensetninga av mat..
som feks at man ikke skal kombinere mye fett (ost, rømme, smør osv)
sammen med mye karbo... der fins noen matvarer med høy gi som man
likevel kan spise i små mengder... osv osv.... det virke utrulig innvikla,
men eg håpe og trur at det blir lettere... men eg anbefale boka på det
sterkeste, for dags/ukesplanan der virke fine å følge

__________________
midje: start ca 85cm, mål 70cm eller mindre - nå: 74cm (- 11cm)
mage: start 101cm, mål 80cm eller mindre - nå: 85cm (- 16cm)
hofte: start ca 102cm, mål ca 90cm - nå: 88,5cm (- 13,5cm)
vekttap til nå: - 6,5kg og BMI på 24
cilemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon/lavkarbo/sunn fornuft... Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 15:24   #3
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Er det noen her som kan litt om Lindberg? Kan jeg få spørre om det her?

All info hjelper.
Jeg vil ikke kjøpe boka siden jeg har en venninne som er villig til å låne meg den om en uke eller to. Her spares det på det som spaers på kan. Hehe.

Kan jeg legge deg til som venn og så kan vi gå veien med litt støtte fra hverandre?

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 15:32   #4
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Er det noen her som kan litt om Lindberg? Kan jeg få spørre om det her?

Skal man foresten ta noen spesielle vitaminer og slikt?

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 15:40   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen her som kan litt om Lindberg? Kan jeg få spørre om det her?

Dersom du går inn på underforumet der man snakker om Lindbergs kostholdsfilosofi, så finner du endel info. Har du lest de fem klistrete trådene øvers der? http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=29

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...


Sist redigert av Summer : 31-10-07 kl 15:47.
Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 15:46   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen her som kan litt om Lindberg? Kan jeg få spørre om det her?

Jeg vil forresten anbefale deg å gå gradvis over fra ketolyse. Med å tilføre mer grønnsaker, mer bær, og så deretter litt naturris og grov pasta og linser.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 15:50   #7
cilemora
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 42
Innlegg: 373
cilemora er ny på veien

Sv: Er det noen her som kan litt om Lindberg? Kan jeg få spørre om det her?

bare å legge meg til ja
er veldig kjekt å kunne støtte og følge hverandre opp

eg spiste fiberrik solsikke med naturell ost og skinke til
frokost, mmmm det va godt, men no e eg litt gåen i
magen, hehe

kanskje man ska lage en tråd under fedon sin side åsså, sånn
at man ikke fylle opp med fedon'snakk her??

__________________
midje: start ca 85cm, mål 70cm eller mindre - nå: 74cm (- 11cm)
mage: start 101cm, mål 80cm eller mindre - nå: 85cm (- 16cm)
hofte: start ca 102cm, mål ca 90cm - nå: 88,5cm (- 13,5cm)
vekttap til nå: - 6,5kg og BMI på 24
cilemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon/lavkarbo/sunn fornuft... Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 17:20   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen her som kan litt om Lindberg? Kan jeg få spørre om det her?

Flytter tråden til Lindberg forumet, da får du mer svar !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 18:00   #9
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Er det noen her som kan litt om Lindberg? Kan jeg få spørre om det her?

Mer svar? Årsaken til at jeg spurte på Ketolyse-forumet er jo fordi det ikke er folk på Lindberg...

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 18:02   #10
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det noen her som kan litt om Lindberg? Kan jeg få spørre om det her?

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

Mer svar? Årsaken til at jeg spurte på Ketolyse-forumet er jo fordi det ikke er folk på Lindberg...

Det er da mange på Lindberg her inne

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 18:12   #11
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Er det noen her som kan litt om Lindberg? Kan jeg få spørre om det her?

Er det? Dere gjemmer dere godt, siden det i morgest var null stk tråder her inne. Bare de som er klistret. Eller er det noe feil hos meg?

Uansett er det bra at det er noen her. Jeg skal over fra Ketolyse til Lindberg nå, og jeg er mildt sagt forvirret.

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 18:18   #12
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen her som kan litt om Lindberg? Kan jeg få spørre om det her?

Da tror jeg du har noen rare innstillinger. Uansett kommer alle innlegg opp på "uleste innlegg".

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 18:24   #13
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det noen her som kan litt om Lindberg? Kan jeg få spørre om det her?

Det er nå en del som følger/har fulgt Lindbergs, selv om det ikke er så mange nye tråder her.

Hvis du leser de trådene som er klistret her inne, så er det egentlig ikke så mye mer avansert enn det. Det hele handler om å sette sammen balanserte måltider som inneholder proteiner, fett og karbohydrater. Du trenger ikke å henge deg opp i GI/GB til matvarene.

Hvordan sette sammen måltider

Utenom det du nevner er det vel bare ris som er nei, men ikke alle typer.
Du kan spise en liten porsjon potet, 2 skiver fedonbrød, naturris eller fullkornspasta for dagen (også noen typer frokostblanding og knekkebrød, men husker ikke hvilke). Dette kalles C-måltid.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 21:06   #14
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen her som kan litt om Lindberg? Kan jeg få spørre om det her?

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

Er det? Dere gjemmer dere godt, siden det i morgest var null stk tråder her inne. Bare de som er klistret. Eller er det noe feil hos meg?

Uansett er det bra at det er noen her. Jeg skal over fra Ketolyse til Lindberg nå, og jeg er mildt sagt forvirret.

Det er noe feil med innstillingene dine. Du har sikkert innstilt på at det skal vises bare tråder med nye innlegg i. Da går du glipp av alle innlegg fra dagen før og tidligere ! Du må ha på at alle innlegg skal vises ! "Vis alle tråder"

Et annet godt råd er å lese de klistrede trådene. Spesielt den/de første postene. De er klistret fordi de inneholder masse nyttig info.

Og sjekk om du kan få lånt "Fedons Metode" på bibliotket. Så slipper du å kjøpe den før du har bestemt deg !

Dette får du flott til vettu Lollipop !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 21:21   #15
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen her som kan litt om Lindberg? Kan jeg få spørre om det her?

De fleste her inne bruker vel "nye innlegg" uansett, det gjør iallfall jeg, og da spiller det ingen rolle hvor innleggene blir lagt, for de kommer alltid opp uansett.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 23:05   #16
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Er det noen her som kan litt om Lindberg? Kan jeg få spørre om det her?

Jeg leste alle de klistrede trådene før jeg skrev dette innlegget ja, men jeg er like fullt forvirret. Skal lese igjennom trådene en gang til, men dette er komplisert! Hehe. Må det være så og så mye fett i alle måltidene?

Skal jeg bruke lightprodukter nå, i motsetning til på Ketolyse?
Kan jeg bruke splenda istedet for fruktose?

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 23:08   #17
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Er det noen her som kan litt om Lindberg? Kan jeg få spørre om det her?

Og kan jeg spise meg mett til alle måltider så lenge jeg spiser av de matvarene med lav GI? Et måltidsforslag sier f eks 1/4 avocado og litt reker. Kan jeg ike spise en hel avocado liksom? Ugh. Da blir jeg sulten i såfall...
Og er det slik at man må spise 5 måltider hvre dag punktum, og ikke spise noe mellom? Eller kan jeg ta med en frukt om jeg er småsulten?

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 23:10   #18
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen her som kan litt om Lindberg? Kan jeg få spørre om det her?

Ja, du kan fint bruke splenda istedet for fruktose. Lindberg sier man kan bruke fruktose på lik linje med andre krydder (dvs lite). Og at man ikke skal drive å bake kaker i ny og ne bare fordi man bruker fruktose. Å spise fruktose hyppig (la det erstatte vanlig sukkerbruk) er ikke sunt. Men jeg ville prøvd å begrense både fruktose og splenda (splenda er jo ikke akkurat direkte sunt det heller).

Hva mener du med lightprodukter?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 23:11   #19
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen her som kan litt om Lindberg? Kan jeg få spørre om det her?

Lindberg anbefaler riktignok noe magrere produkter enn Ketolyse, men ikke nødvendigvis lettprodukter. Lindberg fokuserer mer på typen fett.
På Lindberg kan du godt drikke lettmelk. Fedon sier at man skal spise/drikke magre og syrnede meieriprodukter. MEN mye melkedrikking vil kunne fortrenge vann som væskekilde, samt andre sunne matvarer, fordi melk har en betydelig metthetseffekt. Variasjon og moderasjon anbefales ! Du kan godt bruke fullfettprodukter innimellom.

Det skal være fett tilsvarende 1 ss i hvert måltid
og
ja du kan bruke Splenda isteden for fruktose !

Sitat:

det er tre komponenter som alltid bør være i et måltid: 1) Proteiner (kjøtt, fjærkre, fisk, skalldyr, egg, cottage cheese). Det er veldig individuelt hvor mye man trenger, men minst 20 gram proteiner fire ganger om dagen kan være en grei tommelfingerregel. Det tilsvarer 100 gram kjøtt, fisk, kylling, skalldyr, eller 2,5 egg. Hvis proteinkilden er cottage cheese, så tilsvarer det er halvt beger. Man kan selvfølgelig lage en blanding av alle disse også. Det er i tillegg proteiner i ost og nøtter, men la dette være ”bonus-proteiner”.

2) Antioksidanter (grønnsaker, bær, frukt, urter, krydder). Mest mulig i hvert måltid. Men ha som tommelfingerregel at du minst har like mye grønnsaker som proteiner på tallerkenen. Helst dobbelt så mye. En halv teskje kanel er faktisk like mye antioksidanter som i et eple, så ikke undervurder krydder og urter. Bær er også suverent.

3) Fett (oljer, avokado, nøtter, tran, fet fisk). Hvert eneste måltid skal inneholde fett tilsvarende minst 1 ss olje eller ¼ avokado.

Så er det bare å kombinere i veg! Du savner kanskje matvarer som korn, yoghurt, ost, rødvin, smør, kokosfett, belgfrukter m.m.? Det er ikke noe galt i å bruke disse matvarene, men de er ikke essensielle for kroppen vår. De må komme i tillegg til annen mat. Proteiner, antioksidanter og fett er hva kroppen må ha. I hvert måltid!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 23:14   #20
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen her som kan litt om Lindberg? Kan jeg få spørre om det her?

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

Og kan jeg spise meg mett til alle måltider så lenge jeg spiser av de matvarene med lav GI? Et måltidsforslag sier f eks 1/4 avocado og litt reker. Kan jeg ike spise en hel avocado liksom? Ugh. Da blir jeg sulten i såfall...
Og er det slik at man må spise 5 måltider hvre dag punktum, og ikke spise noe mellom? Eller kan jeg ta med en frukt om jeg er småsulten?

Du skal bli mett ja. Du må prøve å få til ca 30g protein til hvert hovedmåltid. Det måltidsforslaget ser for meg ut som et lite mellommåltid. (En avokado og 150g reker derimot ser mye bedre ut.)

Poenget er at du skal spise balansert. Du skal ha proteiner, fett og antioksidanter i hvert måltid. Mye protein, mye grønnsaker, litt fett og litt lavglykemiske karber.

Å spise etter Lindberg er ikke bare å spise lavglykemisk, men også å sørge for at man får i seg nok protein, og riktige fettsyrer og godt med grønnsaker.

Skal du ha mellommåltider, så kan du spise feks et halvt eple, og en neve nøtter, - da får du balansert måltidet. Aldri bare frukten alene, for det går ut over blodsukkeret og ødelegger effekten av dietten.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 23:55   #21
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Er det noen her som kan litt om Lindberg? Kan jeg få spørre om det her?

Takk for svar damer. Kjempeflott at det er mange flinke som brer vingene over oss forvirrede nye her inne også (som på ketolyse).
Jeg gir dette et forsøk og skriver matjornal i bloggen, så får jeg spørre om dere kan se på den innimellom og luke bort de groveste feilene mine.

Er f eks et beger vanilje-yoplait (?) (sånn 0,1% joghurt) mikset med litt frossne bær og litt banan et greit måltid? Eller er banan helt nei kanskje?

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 00:23   #22
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Er det noen her som kan litt om Lindberg? Kan jeg få spørre om det her?

Banan er vel ikke helt ok på Fedon nei. I dag spiste jeg noe godt til kvelds. Frukt topping. Det var ett halvt eple i skiver, en halv appelsin i skiver, med 1 dl kesam og 1 youplait (0,1 %) med jordber og appelsin + 15 hakket mandler. Dette rørte jeg sammen. Nam-nam!! Det var god kvelds det!

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 00:24   #23
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det noen her som kan litt om Lindberg? Kan jeg få spørre om det her?

Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.

Takk for svar damer. Kjempeflott at det er mange flinke som brer vingene over oss forvirrede nye her inne også (som på ketolyse).
Jeg gir dette et forsøk og skriver matjornal i bloggen, så får jeg spørre om dere kan se på den innimellom og luke bort de groveste feilene mine.

Er f eks et beger vanilje-yoplait (?) (sånn 0,1% joghurt) mikset med litt frossne bær og litt banan et greit måltid? Eller er banan helt nei kanskje?

Jeg ville ikke spist banan, men noen spiser det i små mengder.

Det er ikke et fullverdig måltid, du har ikke fett og ikke proteiner.
Du kan ta et beger yoplait 0,1 som mellommåltid sammen med en neve nøtter.
1 dl cottage cheese, 1 yoplait, 1-2 dl bær og strø over mandler, så har du et måltid.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 00:43   #24
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen her som kan litt om Lindberg? Kan jeg få spørre om det her?

Jeg tror mange (inklusive meg9 har blitt ganske skremt av menyforslagene i fedonboka...har to som er gamle..kan jo ikke spise noe nesten der! hadde sulta i hæl etter en dag jeg om jeg skal ha så lite mat! Samtidig er jeg nysgjerrig på fedon-kost...savner mer frukt og grønt...og havregrøt! mmmmmmm

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 01:12   #25
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Er det noen her som kan litt om Lindberg? Kan jeg få spørre om det her?

Jeg er ikke helt sikker på at det blir helt fedon på meg nå nei. Jeg kommer til å sulte. Mye fordi jeg ikke vet helt hva jeg kan spise enda. Men etterhvert som jeg forstår mer og får luket bort feilene mine så blir det nok noe jeg kan kalle lindberg.
At det ikke blir lindberg i starten er altså pga uvitenhet og ikke av valg...

Hva om jeg lager smoothie av en 0,1 youghurt, noen frosne bær og så spiser jeg en neve cashew-nøtter? Blir det en bra frokost da?

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 18:53
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 06-10-08 00:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no