Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Spise lavkarbo ute

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-10-11, 00:03   #1
annannanna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 18
annannanna er på en erverdig vei

Spise lavkarbo ute

Hei, hvor har dere trådene hvor dere snakker om hva/hvor man kan spise når man ikke er hjemme?

Jeg personlig tenker spesifikt på varm mat. Gjerne varm lunsj også. Bor i Oslo, sentrum øst. Er helt totalt blank selv.

Ser for meg at det allerede har vært spurt og svart på flere ganger.

(Jeg personlig er allergisk mot alle (alle ja!) melkeprodukter, og har cøliaki, men lavkarbo er stortsett glutenfritt uansett.)

annannanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: melkefritt, glutenfritt Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 01:30   #2
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spise lavkarbo ute.

Jeg har ikke sett noen slik tråd før, men så er jeg relativt ny på forumet også, så det er jo godt mulig at jeg har gått glipp av noe Jeg bestiller gjerne salat (uten mais og krutonger, men med ekstra dressing). Flere steder (også pizzaresturanger) serverer biff/biffsnadder med salat og dressing om du spør. Big Bite sin salat er ikke så dyr. Ellers blir det gjerne en halv kylling, litt tomat og ost til lunch (har alltid noe babybel- ost i vesken). Ellers er det greit å ha med matpakke. Dersom dere har micro på jobb kan du f.eks varme noen middagsrester?

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 13:28   #3
annannanna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 18
annannanna er på en erverdig vei

Sv: Spise lavkarbo ute

Jeg er ofte i situasjonen at jeg ikke er hjemme og heller går sulten enn å spise nøtter/baconcrisp. Er så lei sånt snaks. Dette er selvfølgelig veldig dårlig for blodsukkeret/formen min.

Jeg vil ha real varm mat, men aner ikke hva jeg kan kjøpe. Det burde være et enormt marked for lavkarbomat, så jeg er sikker på at det finnes ting jeg ikke vet om.

Biffsnadder var et godt tips, selv om jeg ikke har vært på et pizzasted på mer enn 15 år så skal jeg spørre noen om muligheten byr seg.

Lite respons til nå folkens! Hvor er de andre trådene hvor dere snakker om utespising?

annannanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: melkefritt, glutenfritt Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 14:05   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Spise lavkarbo ute

Du kan søke litt da vettu

Et kjapt søk på google-søket oppe til venstre her ved å skrive: spise ute : http://lavkarbo.no/sokeresultat?cx=p...&sa=S%F8k#1021

spise på restaurant: http://lavkarbo.no/sokeresultat?cx=p...&sa=S%F8k#1073

Der finner du nok en del svar

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 14:14   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Spise lavkarbo ute

Det er igrunn ikke så komplisert, for vi spiser jo igrunn bare vanlig mat uten sukker og stivelse. Bestill feks løvstek og ta bort pomes frites og mais fra salaten. Ofte har kafèer majones og smør i porsjonspakninger.

Ren fisk kan man bestille eller koteletter, be om ekstra grønnsaker evt.

På butikken kan mn kjøpe feks roasbiff eller annet kjøttpålegg man liker, en god ost( sist jeg var utpå fant jeg blå castello i porsjonspakninger, genialt), en tube smørost, majones, grønnsaker. Og er det krise kan man kjøpe en pakke vanlige karbonader og en majonestube. Jeg unngår det siste pga stivelsen, men langt bedre enn å sprekke i allefall. Gilde sine karbonader er gode kalde, bedre enn de fleste.

Har butikken varmedisk har de kanskje kylling i en eller annen variant, koteletter, karbonader( obs på stivelsen her om du vil unngå).. Det går an å kjøpe en paprika og en agurk og en pakke engangskniver( ha gjerne noen kniver og gafler i vesksa sammen med porsjonstuber av majones, smørost osv).

Med litt fantasi er mulighetene langt mere enn bacongull altså!

Noen spiser kebab uten brødet, andre tar en pølse med rekesalat og kaster lompa( det gjør jeg i blandt, velger ostepølse el.l. med mere kjøtt enn grillpølse)..

Selvplukk salatbarer er herlig, majonestube i veska hjelper på fettinnholdet så man slipper unna det verste sukkeret i ferdig dressing.

Vi spiser jo tross alt bare vanlig mat, bare uten sukkeret..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 15:27   #6
annannanna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 18
annannanna er på en erverdig vei

Sv: Spise lavkarbo ute

Imse, karbonader, ost, pølser, kebab uten brød, alle disse tingene er ikke mat for noen som ikke tåler melkeprotein og har cøliaki. Hvilke steder selger varm løvstek (hva er det?) og koteletter og ren fisk? Butikker flest har ikke en varmdisk dessverre, jeg vet ikke om noen rundt mitt daglige virke, men skal ha dem i bakhodet nå som ribbesesongen begynner og de får et alternativ til den horrible varme kyllingen butikker pleier å ha. Selvplukk salat kan jeg bare spise om det er klart skille mellom melk og brødgreiene og salat og kjøttgreiene og folk ikke kan bruke samme klypa til alt. Det er det sjelden, så det blir lite selvplukk, og igjen, jeg tror selvplukksalat er mye sjeldnere enn varmdisk, kan ikke huske sist gang jeg så det...hmm de har det kanskje ute på CC Vest?

Roastbeef er godt, men prisene er rett ut prevantive, så det er ren luksus og ikke noe å holde seg mett på.

Gerd, tusen takk for endelig noen linker. Jeg skjønner dog ingenting av de der søkene, jeg får jo bare en vilkårlig liste med treff og må bruke masse tid på å lese og myse for å finne ut om tråden er relevant. Skal prøve å ta en titt.

annannanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: melkefritt, glutenfritt Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 15:43   #7
maysa
Seniormedlem
 
maysa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
Innlegg: 1.407
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

Sv: Spise lavkarbo ute

Det spør jo også litt hva du legger i og spise ute...det jeg legger i det er og spise på resturant og er vel mye det imse svarer til og i oslo er det jo flere butiiker som har varmdisk..spar,meny, mega ultra for eks og de pleier og selge mere enn bare kylling ..men med melkealergi og cølaki blir jo seff utvalget litt mindre.... hva med og lage niste og ta med seg....
men ute på resturant spiser jeg kina mat,indisk(vet ikke om det er noe uten melk mel der) så kommer det jo litt ann på hvor mange karber du ligger på ....på kina spiser jeg tørrstekt biff, kyllng gong bao, osv ikke sursøte sauser da og ikke innbakt. ellers så finnes det alltid lavkarbomat og få tak i på resturang..biff eller noe annet med salat eller woket gr.saker. til lunch her om dagen hadde jeg stekt kyllingfilet i biter med krydder jeg liker..hjemmelagd eggesaltat av majones og egg med salt og pepper og forskjellige gr.saker ved siden av..... hva ville du spist ute om du hadde gått på høy karbo da?

__________________
Smil til meg, så smiler jeg igjen.

maysas journal
vekt 29/9- 121,8 vekt 6/10-120,3
maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 17:27   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Spise lavkarbo ute

Beklager, jeg gikk glipp av siste setningen. Men det er MYE rent kjøtt å få kjøpt både på resturant og dagligvare. Lurt å se etter når man handler når man IKKE er sulten for å få idèer til hva man kan kjøpe neste gang man er sulten og må evt skaffe det på dagligvaren i farta. Tenk på hva slags pålegg du pleier å spise. TÅler du nøtter og frø, kan det være lurt å ha litt nannah knekkebrød i en boks i veska om du ofte er i en slik situasjon der du trenger mat på tur.

Hva har du pleid å kjøpe på feks kafè før da? Er det så vanskelig å bare droppe karbene?
Løvstek må du spørre om er glutenfritt eller ikke, men det er kjøttdeig som er kjevelt helt flatt( genialt å ha i fryseren, den stekes på minutter om man har dårlig tid). Vår lokale kafè på mega har ofte koteletter til dagens middag. Eller ren fisk, som sei eller laks.


Jeg pleier ofte å ha med meg matpakke jeg, for vi har ikke råd til å spise ute.. Så jeg har med matpakke nesten hver gang jeg er utpå. Redder meg fra mange desperate situasjoner.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 19:05   #9
annannanna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 18
annannanna er på en erverdig vei

Sv: Spise lavkarbo ute

Hmm, jeg begynner å se... Nummer 1 er selvsagt at man kan ha med seg niste. Det finnes mange gode grunner til at man plutselig står der uten niste, så det er det jeg snakker om.

Når det kommer til å spise ute er man med cøliaki begrenset til kun thai og vietnamesisk, og i tillegg de dyre spisestedene som enten har en tilpasselig dagens eller en al a carte som inneholder ting jeg kan plukke ut. Indisk og kinesiks kan jeg ikke spise, bare glem italiensk.

Tapas har en del, om jeg føler meg krøsus en dag skal jeg huske å søke opp en tapasbar, de er det blitt en del av.

Det skal mye til for at jeg skulle finne på å betale 100kr for et måltid, og over 140 er helt uhørt. Jeg ser nok etter mat å ta med seg i hånda. Alle rundt meg plukker med seg noe fra et fastfoodsted eller en kiosk. Jeg ser etter samme type lettvinthet og prisnivå, skjønner jeg. Jeg innser at ingen av butikkene dere nevner (Spar, Meny, Ultra, Mega) finnes på Grynerløkka, Høyskoleområdet eller i sentrumsområdene mellom de to. (alt mellom her og der er rema 1000, kiwi, bunnpris, ica, rimi og de lokale innvandrerbutikkene) Men jeg skal finne ut hvem som har varmdisk og se om de har noe melke og glutenfritt som ikke er den der forannevnte horrible kyllingen.

Det er vel ment å foreslå å ha med seg nøtter, men for meg personlig har 10 år med nøtteknasaking (pga cøliaki) ført til at om jeg er sulten blir jeg kvalm av tanken på å prøve å mette seg med nøtter.

Og på svar om hva jeg pleide å spise på cafè... jeg har aldri spist noe på cafè. Livet som melkeallergisk cøliakier betyr at det finnes ingen verdens ting å spise der ute. Jeg har ingen problemer med å droppe carbene, jeg bare finner ikke noen proteiner å spise. Før i tiden hadde jeg alltid med meg forskjellige veganske food bars. De har jeg spist mange av, spesielt da jeg begynte å kjøpe fra iherb.com og bare betalte 14kr stykket for dem. De er dessverre karbobomber, og de ble synlig på magen min til slutt.

Jeg begynner å se at min verden er så annerledes de fleste andres at det ikke blir lett for noen å komme med gode tips. Det var nok en grunn til at jeg syntes det var vanskelig, og det er fordi det _er_ vanskelig.

annannanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: melkefritt, glutenfritt Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 19:10   #10
aras
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 26
aras er på en erverdig vei

Sv: Spise lavkarbo ute

Jeg tenker ofte over hvor jeg går når jeg spiser. De stedene hvor jeg kan spise meg god og mett på lavkarbomat (LES: EKTE MAT), så føler jeg at restaurantene er litt "ordentlige", om du skjønner hva jeg legger i det. Det kan ofte være litt dyrere enn Peppes Pizza, Dolly, McDonalds, BigBite og slike steder, men så må man jo tenke på at disse bransjene lager mat som ikke koster like mye å tilberede? Det er iallefall slik jeg har tenkt Men man må ofte være litt kreativ når man er ute, og kanskje ikke være heeelt stram i tøylene :-)

aras er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 19:24   #11
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Spise lavkarbo ute

De nærmeste butikkene jeg vet om til der du nevner er vel meny på Grønland og Aker Brygge... Men det er vel også mulig å plukke noe i påleggsdisken? Tenker spekeskinke, kokt skinke, salamier, og så grønnsaker ved siden av og ev. ha med noe hjemmelaget knekkebrød? Men like spennende er det jo ikke, det har jeg ikke noe problem med å forstå...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 19:28   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Spise lavkarbo ute

For det første virker det som du bare ser problemene her... Du har fått mange forslag til løsninger! Dessuten er det tull at det ikke finnes meny på løkka, det er en kjempestor en på Rignes park. I tillegg er det meny i kjelleren på Oslo city, og ICA supermarked på løkka. Det er også en stor ICA på Alexander kiellandsplass med bedre utvalg enn den på løkka. I tillegg er det en Coop mega på Bislett, rett på oversiden av høyskolesenteret. Og det finnes sikkert et par jeg har glemt...

Forøvrig er sashimi glimrende mat om man har i intolleranser.
Også er det engang sånn at vi som har litt utfordringer utover normalen må gjøre en ekstra innsats og være litt forberedt med f.eks lunsjboks i veska når andre kan kjøpe fast food. Billigere er det dog i lengden.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 21:55   #13
fudge
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 37
Innlegg: 27
fudge er på en erverdig vei

Sv: Spise lavkarbo ute

Som nevnt finnes det butikker med varmdisk både på løkka og bislett. Handler lunsjen min der selv rett som det er, typisk blir da kyllinglår, stekt laks, kotelett eller ribbe om jeg er heldig. Ellers går det an å kjøpe avocado og stjele med seg en skje å spise med. Ellers pleier jeg noen ganger å ha en atkinsbar i veska i nødstilfeller (bestiller fra iherb, koster mellom 10-14 per stk med frakt om man bestiller mange). Disse er jo barer for oss lavkarbofolk. Jeg pleier å lage noen hjemmelagde knekkebrød eller lavkarbobrød (mener jeg har sett glutenfrie varianter som lages på johannesbrødkjernemel og fiberhusk). Det tar jo litt tid å lage disse, men er veldig lett å bare slenge med seg på morgenen.

Om du skal ut å spise på restaurant, vil jeg anbefale deg å prøve tapas. Der kan man jo velge litt av hvert, både rent kjøtt og grønnsaker. Det meste av det er dynket i olje også, så det metter godt

Lunsjing på lavkarbo kreves litt planlegging har jeg funnet ut, for det blir fryktelig dyrt å maule pålegg eller kjøpe salater. Håper du finner ut av det!

fudge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 00:44   #14
annannanna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 18
annannanna er på en erverdig vei

Sv: Spise lavkarbo ute

Du har rett Carisma, jeg er flinkere til å se hva som ikke fungerer enn å fokusere på det jeg kan gjøre. Det bunner nok ut i at jeg aldri lærer å slå meg til ro med alt jeg ikke kan ha så jeg vil sjelden ha det jeg faktisk kan spise, fordi jeg ikke har spesielt lyst på det rett og slett. Dårlige holdninger, feil måte å se på det, kall det hva du vil, du har rett.

Om det er en Coop Mega på Bislett så vil jeg gjerne finne den! Jeg vet bare om den der matbutikken i Bislettrundkjøringen.

Meny på Ringnes og en ICA supermarked på Kiellandsplass vil jeg ikke akkurat kalle Grynerløkka... Men anyho, du har rett de er der, der er ikke jeg da.

Fortell meg gjerne om noen løsninger som har dukket opp som jeg har oversett.

Fudge, ja du aner ikke alle timene jeg har brukt på (iherb) å prøve å finne en melkefri proteinbar som ikke er full av karber. Har ikke funnet, tar lykkelig imot tips om det har dukket opp.

Jeg skal aktivt lete opp varmdisker i min vei! Og finne ut hvor de selger tapas, fordi porsjonene er små nok til å passe som en lunsj.

(De knekkebrøene har jeg også et alternativ til, jeg har laget tykke små lapper laget av malte mandler, malt kokosmasse,malte linfrø, egg og kokosmelk stekt i masse kokosfett. Oppbevares i kjøleskapet. Jeg tar med noe slikt med salami. Det er dessverre ikke proteiner i det, og i en annen tråd her var det noen som informerte meg om at jeg ikke måtte tro det var spesielt karbofritt å spise så mye mandler og kokosmasse som jeg spiste, så jeg prøver å moderere inntaket av de lappene.)

Men takk for innspillene alle sammen, jeg har faktisk lært masse jeg, verden fremstår som litt mindre av en ørken.

annannanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: melkefritt, glutenfritt Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 01:33   #15
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spise lavkarbo ute

Opprinnelig lagt inn av annannanna, her.


(De knekkebrøene har jeg også et alternativ til, jeg har laget tykke små lapper laget av malte mandler, malt kokosmasse,malte linfrø, egg og kokosmelk stekt i masse kokosfett. Oppbevares i kjøleskapet. Jeg tar med noe slikt med salami. Det er dessverre ikke proteiner i det, og i en annen tråd her var det noen som informerte meg om at jeg ikke måtte tro det var spesielt karbofritt å spise så mye mandler og kokosmasse som jeg spiste, så jeg prøver å moderere inntaket av de lappene.)
.

Det er da proteiner i de fleste av ingrediensene i de lappene, og salami inneholder jo også proteiner.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 06:27   #16
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Spise lavkarbo ute

Jeg spiser heller ikke melkeprodukt, gluten eller nøtter - og har for lengst gitt opp å spise ute i form av de vanlige restaurantbesøkene jeg gjorde før (billige kinesisk/italiensk/indisk osv) og i form av mat på veien (shell, matoil, 7-eleven osv)

Hvis det er noe middagsopplegg på jobb så klarer jeg alltid å få lagt dette til en bifftype restaurant (slakter sørensen, bighorn etc), eller en "ordentlig" restaurant som faktisk lager maten på kjøkkenet. Da er det ikke noe problem å si hva man vil hva, siden man betaler for det.

Hvis jeg befinner meg i langtvekkistan og det kun finnes coop marked og en forblåst john deereforhandler så er det uansett to varer som alltid finnes: spekeskinke og røykelaks. (Gjerne med en grønn farris til, mmmm)

Nå lager jeg all maten selv, og bruker pengene jeg sparer på kvalitetsråvarer - nettopp bestilt en halv hjort som ligger til mørning og venter på henting Jeg hadde aldri trodd om meg selv at jeg kom til å lage saus fra bunnen, men det er faktisk lett å få til, moro, og utrolig mye bedre for alle i familien.

Ha en knasende god helg (alle sammen)

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 08:01   #17
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Spise lavkarbo ute

Hmm - jeg har ikke helt brynet meg på det å spise lavkarbo og 100% melkefritt, jeg heller. Er det bare "ta med seg"-mat du er interessert i? Ellers er det en utelukkende take-away-basert thai-restaurant, Nam Fah, like ved Fretex Unika (husker ikke navnet på den sidegata fra Markveien) - der kan man vel få et lite måltid for 70-80 kr - og på Nighthawk Diner-greia kan man få "to egg og bacon/pølse" for ca 70 kr, med egg tilberedt på flere forskjellige måter (så slipper å tenke på evt melk i eggerøre). Overpriset egg og bacon, men, tja, gratis kaffe-påfyll? Blir vel en ekstrem nødløsning i alle fall.

På Subway skal det også være mulig å få baguettene som salat. Den gangen jeg prøvde å benytte meg av tilbudet tror jeg at jeg var den første noensinne som hadde bedt om det, så det var litt dårlige rutiner... men det ble en ålreit salat til slutt.

Oooog Bislett Kebab House har 100% rent storfekjøtt på menyen, og de er aldri motvillige hva angår å skreddersy et måltid - jeg er sikker på at de med glede gir deg en "middag" av kjøtt og salat om ønskelig, men det kan vel hende at deres kjøkkenrutiner ikke garanterer at ikke noe har vært i kontakt med noe dressing med meieriprodukt i eller noe - som sagt, dette har jeg ikke hatt grunn til å undersøke dyptgående selv.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 09:08   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Spise lavkarbo ute

Coop mega Bislett. (Det er der det var Smart Club før).

Og Rignes Park området er en del av Grünerløkka Og da tenkte jeg sånn at er man først i det området er det jo ca 300m til Kiellands Plass.

Tapas til å ta med hjem finner du f.eks på Hotell Havanna i Thorvald Meyersgt.

Men hverken melke- eller glutenintoleranse er jo særlig uvanlig. Har du forsøkt å spørre på cafeer hva de kan tilby? Laundromat på bilsett har salater med masse digg oppi til rundt hundrelappen, kan ikke tenke meg det er vanskelig for de å droppe krutongene og gi en olje- eller majonesbasert dressing (noe de fleste er). Og mange plasser serverer omeletter.
Om man går på Egon eller Peppes er det nok vanskeligere, men de fleste lunsjcafeene i Oslo har bra utvalg.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 13:44   #19
maysa
Seniormedlem
 
maysa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
Innlegg: 1.407
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

Sv: Spise lavkarbo ute

altså anglappene dine så gjør ikke det noe at du spiser 2 engang om dagen men er det oppe i 6 så blir det masse...om du skjønner hva jeg mener...utifra slik s
du skrev det i den andre tråden så hørtes det ut som du spiste masse av dele mange ganger om dagen...så lenge du har kontroll på det så gjør det ikke noe.... ellers så er eggepannekaker godt 1 egg og 1 ss fløte..piskes og stekes som tynne pannekaker...ha på pålegg ...spekeskinke, røyka laks, ost og skinke osv.(eh ikke ost allikavel)

__________________
Smil til meg, så smiler jeg igjen.

maysas journal
vekt 29/9- 121,8 vekt 6/10-120,3
maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 14:11   #20
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Spise lavkarbo ute

Buffet rundt omkring synes å som regel være glimrende alternativ for meg når jeg er ute å reiser iaff...

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 14:13   #21
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Spise lavkarbo ute

Opprinnelig lagt inn av maysa, her.

1 egg og 1 ss fløte..piskes og stekes som tynne pannekaker...ha på pålegg ...spekeskinke, røyka laks, ost og skinke osv.(eh ikke ost allikavel)

Men fløte?

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 14:20   #22
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Spise lavkarbo ute

Opprinnelig lagt inn av maysa, her.

altså anglappene dine så gjør ikke det noe at du spiser 2 engang om dagen men er det oppe i 6 så blir det masse...om du skjønner hva jeg mener...utifra slik s
du skrev det i den andre tråden så hørtes det ut som du spiste masse av dele mange ganger om dagen...så lenge du har kontroll på det så gjør det ikke noe.... ellers så er eggepannekaker godt 1 egg og 1 ss fløte..piskes og stekes som tynne pannekaker...ha på pålegg ...spekeskinke, røyka laks, ost og skinke osv.(eh ikke ost allikavel)



Hun tåler ingen melkeprodukter Maysa

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 14:27   #23
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Spise lavkarbo ute

Det er klart det blir mer begrensninger siden du ikke tåler melkeprodukter, men jeg ser det ikke som så vanskelig som du fremstiller det som neiMen du sier jo selv at du ser litt fort begrensningenedatteren min har cøliaki og tåler ikke store mengder soya, litt går bra. Men hun er en reser på å lese ingredienser, spørre på restauranter og i varmdisker.Det går kjempebra! Hun har hatt det siden hun var fire(fikk diagnosen da)

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 14:36   #24
annannanna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 18
annannanna er på en erverdig vei

Sv: Spise lavkarbo ute

Maysa, ja det var presis det, jeg spiste for mange av de før.

Og takk for mange flere tips. Jeg ante ikke at subway tilbød salater, og Bislett Kebab må jeg sjekke ut, de holder kjøttet og alt temmelig separert tror jeg, jeg bare stoler ikke på kjøttkvaliteten på kebabsteder vanligvis (jeg vil ikke spise farsekebab). Men om kjøttet er bra så kan jeg sikkert diktere en salat uten mais og rømmedressing. Nå vet jeg hvor Coop Mega på bislett er, den er bare rett over gata fra skolen, men gjemt bort litt. Gode nyheter. Laundromat er notert igjen. Det er over ett år siden jeg spiste der fordi jeg ikke følte jeg fikk så mye for pengene.

Gawd, livet ser lysere og mettere ut nå.

(157cm, Nam Fah er ett av de eldste thamatstedene vi har, og de har falt langt. I pris ligger de høyt, i behandling av personale har de flere skandalesaker på hendene, i andre fora har folk rapportert at de med egne øyne har sett personale miste kjøtt på gulvet og plukke det opp i maten igjen, og når det kommer til selve maten så er det blitt veldig lite kjøtt igjen, og de bare fyller opp med bambusskudd og babymais. Sist gang jeg spiste fra Nam Fah var jeg sint etterpå. Byen er full av både billigere og langt mye bedre, sjekk dem ut (alle thaisteder har take away))

annannanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: melkefritt, glutenfritt Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 14:46   #25
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Spise lavkarbo ute

Opprinnelig lagt inn av annannanna, her.

(157cm, Nam Fah er ett av de eldste thamatstedene vi har, og de har falt langt. I pris ligger de høyt, i behandling av personale har de flere skandalesaker på hendene, i andre fora har folk rapportert at de med egne øyne har sett personale miste kjøtt på gulvet og plukke det opp i maten igjen, og når det kommer til selve maten så er det blitt veldig lite kjøtt igjen, og de bare fyller opp med bambusskudd og babymais. Sist gang jeg spiste fra Nam Fah var jeg sint etterpå. Byen er full av både billigere og langt mye bedre, sjekk dem ut (alle thaisteder har take away))

Hah, alt det visste jeg ikke, jeg har bare boikottet dem fordi de nekter å krydre maten min skikkelig også når jeg ber spesifikt om det. Har hørt fra flere andre også at om man er for bleik, får man ikke smak i maten der...

(Thaifavoritten min her i byen er nok Far East lenger inn mot sentrum!)

Ang Bislett Kebab, sjekk menyen - de har vanlig "farsekebab" som standard, men også et rent kjøttvalg, så må passe på å be om riktig.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar

Emneord
spise lunsj, spise ute, varm mat ute


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva slags pålegg kan man spise på lavkarbo? Manilla Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 03-11-10 01:24
Hjelp! Hva er lavkarbo og hvor mye kan man spise? Sommerbrud2010 Lavkarbo generelt 1 25-04-10 17:13
Hvor ofte bør man spise på lavkarbo lolliduck Spørsmål og svar 7 26-02-10 15:33
Kan jeg spise popcorn på lavkarbo? Gardinia Spørsmål og svar 10 09-05-09 21:20
Spise lunsj ute - lavkarbo, hvor? Fisken Lavkarbo generelt 5 25-02-08 21:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no