Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Mange små spørsmål i ett innlegg

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-05-11, 20:02   #1
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien
Smile

Mange små spørsmål i ett innlegg

Ser for meg at dette kommer til å bli et langt og rotete innlegg, bear with me people

Backgroundinformation:
173cm høy
Veide idag 72,6kg
BMI 24,3
Har en kraftig kroppsbygning(stor beinbygning og masse muskler), veldig maskulin egentlig Legger må meg på magen, armer og halsen, har ikke "love-handles" eller stor rompe(får heller ikke dette når jeg legger på meg)

Jeg begynte å spise ketogent(samt gluten/kaseinfritt) i begynnelsen av februar, illøpet av mars var jeg gått fra 80kg til rundt 72kg. Og er kjempe fornøyd med det.

Hadde ikke tenkt over før idag at jeg faktisk har stått stille på ca 72kg i siden mars var over. Tiden går så fort Men det plager meg litt nå som jeg har lakt merke til det, da jeg gjerne vil ned til 65 kg.
Jeg er normalvektig nå, men ser at det fremdeles er litt å ta av.

En typisk dagsmeny for meg kan se slik ut:
Frokost: 2 egg(eggerøre), 1 laksefilet, salatblad, tomat, agurk
Lunch: samme som frokost(kanskje med andre grønnsaker, og fler grønnsaker)
Middag: Grønnsakssuppe med endten fisk eller kylling eller kotelett.
Veier opp alle grønnsakene til 15kh kvelden før, og spiser masse smør og oljer og sånt.

I tillegg skal det nevnes at jeg har hatt perioder med VELDIG lite penger(les: -400kr på konto osv) så liker jeg ikke og låne penger, så jeg har hatt perioder uten mat, eller ulands-uker hvor jeg spiser lite.

Trente også styrke 3 ganger i uka(men har ikke gjort det på 3 uker, men fremdeles ingen forskjell)

Spiser ingen erstatnings greier eller partystoppere(vel tomat kan jo være det, men er snakk om en halv tomat om dagen)

Har også hatt noen sprekker, men da har jeg begynt på lavkarbo igjen dagen etter, og en sprekk har aldri vart lengre enn 1 dag. (og, ashamed to admit, men de siste ukene(2-3ukene) har det vært gratis sjokolade prøve-smaking på jobb, og jeg har spist. Det er snakk om 5-10 biter illøpet av en dag(spist ketogent resten av dagen) og jeg jobber 1,5 gang i uka, men kan dette være synderen)

JEg har en sånn fattig periode nå, har bare spist kjøttdeig i 1 uke nå, også i morra er jeg tom så da blir jeg gående uken mat til fredag. Men uansett hva jeg gjør så holder vekta seg på ca72kg, går opp og ned noen 100g men det kan være så mye på påvirker det.

Jeg drikker for lite væske. Jeg glemmer det, får i meg kanskje 1- 1,5 liter om dagen maks. Jeg ser ikke på det som synderen, men er mange som understreker daglig i postene hvor viktig det er med nok væske, så jeg gjør nok en feil der.

lavkarbo er jo vektregulerende, så kanksje min vekt har stoppet opp her fordi at kroppen har sett seg fornøyd. Men jeg er overhode ikke fornøyd enda. Er veldig fornøyd med 8 kg, men jeg ser at jeg kan godt gå ned iallefall til 70kg, om ikke 65 tilogmed som er målet(før var målet 60kg men innså at det ikke kom til å bli pent). Min mor mener jeg ikke burde gå ned mer, siden hun tror ikke ansiktet mitt vil se noe pent ut om jeg går ned mer, men da jeg drøftet dette med venninner så mente de at mamma tok feil.

Vil gjerne gå ned litt til, men det store problemet er at jeg reiser til japan i august, og blir boende der i 1 år. Skal gjøre alt i min makt når jeg kommer dit, å leve lavkarbo. Men japan er seriøst et høykarboland, som slår norge. Det er ris eller nudler til alt, og resturanger selger bare en type mat. Endten en nudle resturang, eller en resturang med ris-retter osv osv. Så jeg skal spise lavkarbo hjemme, men ser for meg at når vi stikker ut og spiser med venner så kan det blir vanskelig. I japan er det ikke normalt å be om endringer på den retten du bestiller og man kan rett og slett bli avvist(bodde der 5mnd ifjor så "i know").

Jeg hadde planlagt å gå ned til 65kg for så å bruke de siste 2 mnd før japan til vedvarende-stigen til atkins, men nå er det jo straks bare 2 mnd igjen til jeg reiser. Så jeg vet ikke om jeg burde gjøre noen endringer for å se om jeg kan gå ned illøpet av mai, for så å begynne med vedvarende stigen de siste 2 mnd. Hvis jeg ikke får vendt på kroppen normalt med kh så vet jeg at jeg går på en smell i japan. Og vil ikke at dette halvåret skal bli bortkasta. HAdde jeg skulle bodd i norge hadde jeg tatt dette helt med ro og brukt den tiden kroppen trenger, men....jeg har ikke tid Noen som har noe anbefalinger? har kropppen min bare stoppet å gå ned i vekt fordi den trives nå? burde jeg bare droppe vektnedgang for denne gang og bare gå over til vedvarende med engang så jeg er sikker på at jeg ikke går opp når jeg reiser til japan? :s

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 22:37   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Mange små spørsmål i ett innlegg

Det første jeg tenker og reagerer på er at du har hatt dager uten mat... så jeg gjetter at kroppen din slett ikke stoler på at den får den næringen den trenger hver dag - og dermed går den i sultemodus.

Jeg anbefaler at du på det sterkeste får mamma eller andre til å bidra litt med litt støtte i disse ukene - for jeg tror ikke du vil gå ned om du skal "faste" så mye innimellom.

Når det gjelder Japan vil jeg anbefale at du spiser lavkarbo i størst mulig grad, de er jo flinke på grønnsaker og kjøtt, så spiser du LITT ris, MYE grønnsaker og kjøtt og prøver å redusere inntaket av de søtsure sausene så går det nok greit

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 09:03   #3
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: Mange små spørsmål i ett innlegg

Takk for svar! det har jeg faktisk ikke tenkt over, at det kan være fasten som gjør det. Siden jeg er for ustabil bot kroppen min så klarer den ikke å venne til seg noe som heldst, også stopper det. hmm, ja, får penger på fredag. Må prøve å være flinkere med de. Jeg har ca 13000 i mnd og likevell er jeg blakk alltid;p
Derfor jeg ikke låner av mamma, de skal ikke få vite at jeg er blakk, jeg er alt skyldi dem penger

Men ja, regner med det går fint i japan så lenge jeg får bli ferdi med vedvarendestigen før jeg reiser nedover, slik at kroppen min blir litt mer tolerang mot karbo osv. Så får jeg bare prøve å spise det sunneste jeg finner når jeg e rute osv;p eller tillate en sprekk i nå og da.

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny her, mange spørsmål Hegemor Spørsmål og svar 1 30-03-11 21:03
Mange spørsmål vibecke82 Spørsmål og svar 4 01-11-10 11:46
Ny her med mange spørsmål? Tussi jenta Ketolysekuren 1 17-08-07 15:10
En skikkelig spørsmål - innlegg - håper dere kan hjelpe meg! Tette80 Ketolysekuren 2 19-04-07 23:07
Ny her med mange spørsmål... villebill Spørsmål og svar 4 02-04-07 13:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no