Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Feriesprekk med uventet utfall

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-09-10, 17:06   #1
Neo
Juniormedlem
 
Neo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 10
Neo er på en erverdig vei

Feriesprekk med uventet utfall

Jeg har vært i ketose siden slutten av juni, og har gått ned 11 kilo siden den gang. De siste ni dagene har jeg imidlertid vært ute av ketose, på ferie ble det for fristende med øl, brød, pizza og til og med poteter (men ingen søtsaker! Dette er mitt livs første sommer uten én eneste is). Nervøs veide jeg meg etter hjemkomst, og var lettet over en vektoppgang på bare én kilo. Nå er jeg på vei inn i ketose igjen, og oppdaget i morges til min store overraskelse at jeg veier én kilo mindre enn før sprekken. Har noen hatt liknende opplevelser? Har noen en god forklaring på hvordan i all verden dette kan være mulig?

__________________




Neo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 11:34   #2
Limoncella
Nytt Medlem
 
Limoncella sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 3
Limoncella er på en erverdig vei

Sv: Feriesprekk med uventet utfall

Hei jeg har hatt samme opplevelsen. Jeg har den siste uka vært syk og har sprukket med is for min såre hals. I tillegg spiste jeg sjokoladekake i en bursdag og panert torsk til lunsj. Gikk på vekta idag og plutselig var to kilo borte? Det samme har jeg opplevd før. Har spist opp imot 100 karber på en dag og går lettere ned enn om jeg har spist 20 i en uke. Anyone? I ferien var det utskeielser og vekta stod stille selv om det strengt tatt burde gå opp. Denne kroppen er ikke lett å forstå seg på noen ganger gitt!

__________________


Limoncella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 13:35   #3
Neo
Juniormedlem
 
Neo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 10
Neo er på en erverdig vei

Sv: Feriesprekk med uventet utfall

Takk for svar, Limoncella. (Stilig nickname, men du bør nok holde deg unna sitronlikør under ketose, limoncello er stinn av sukker. ) Det er opplagt at kroppskjemi er komplekse saker. Ved nærmere ettertanke skjønner jeg jo at mye høyere grad av fysisk aktivitet enn vanlig i ferien selvsagt må regnes med for min del. For deg spilte kanskje sykdommen inn? Har man feber, går vel forbrenningen raskere, dessuten blir vel matlysten mindre når man er syk ...

Har du kommet deg tilbake i ketose? Jeg sliter litt med motivasjonen, men regner med å være back on track i løpet av helga.

__________________




Neo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 14:11   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Feriesprekk med uventet utfall

100 karber pr dag er også lavkarbo!
Alt under 150 pr dag regnes innunder lavkarbo- paraplyen!
Inntil 72g (Lutz, Bedre uten brød) trenger man ikke begrense fettet!

Om man går ned mer med ca 100 pr dag enn 20, så hvorfor ikke ligge rundt der, da?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 15:38   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Feriesprekk med uventet utfall

De første gangene jeg sprakk skjedde det.. Nå er det nok med sprekk på et måltid og kiloene sitter der. I sommerferien tok jeg hele 3 ukers pause og gikk opp 10kg og jeg går ikke ned en kilo vann en gang... For hver sprekk blir det verre og verre

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 15:42   #6
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Feriesprekk med uventet utfall

Kan det også være at totalt kaloriinntak har hatt noe påvirkning?
Sammen med høyere temperaturer, mer aktivitet, mer vann(!!) osv, samt det at man kanskje har hatt en liten stemme i bakhodet som har sagt at det du driver med egentlig er litt "fy", og dermed har begrenset inntaket i fht om du ikke hadde begynt med lchf overhodet?

For den som virkelig går inn for å få til vektnedgang vil det psykiske nok også innvirke en hel del

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Utfall av ketose og treningseffekt raskall Trening 6 17-05-10 18:33
20 utfall om dagen-gruppa! mofe Trening 84 20-11-09 00:29
Uventet virkning av karbokutt martefie Fysisk og mental helse 40 14-01-09 10:14
Feriesprekk, Cocosa og litt av hvert... elian Induksjonen 5 17-08-04 13:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no