Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

20 kg ned?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-03-11, 22:14   #1
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

20 kg ned?

Er det noen fler som begynner ketolysekuren nå og skal ned rundt 20kg? Føler meg så alene her jeg kommer etter alle andre på forumet

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 22:51   #2
MeZie
Nytt Medlem
 
MeZie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 8
MeZie er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Heisann!
Jeg er ganske ny her jeg også. Skal prøve å gå ned ca 20 kg.. Begynte forrige lørdag, så har ikke holdt på så lenge Godt å vite at det er flere som er nybegynnere her, du er nok ikke aleine!

MeZie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-ish.. Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 23:03   #3
ram72
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 11
ram72 er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Heisann. Det er bare 5 dager siden jeg begynte på kuren. Har et mål om å komme meg ned 20,5 kg. Etter noen dager der jeg var mye sulten og litt ør, går det mye bedre nå. Har kuttet ned på antall måltider fordi jeg rett og slett har mindre apetitt :-)

Så langt har det gått veldig greit å følge kuren. Men regner med at det vil komme nedturer underveis, der motivasjonen vil bli satt på en prøve.

Men so fare so good!

__________________


ram72 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 23:33   #4
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Så godt å se flere i samme båt! Jeg begynte i dag og jeg merker allerede nå at jeg kommer til å havne i diskusjon med meg selv noen kvelder framover, jeg er nemlig en som ser på kveldskos som noe godt å spise på osv og den delen virker vanskelig å avvenne meg.
Jeg skal ned minst 15 kg, men målet er 18kg og nå som alt annet har feilet meg, så setter jeg ketolyse på prøve. Føler jeg har vært på evig jakt etter den perfekte kur og denne er den eneste som har vært i nærheten av hva jeg leter etter.

Når fikk dere utslag for ketose? Jeg driver med ketostix, og selvfølgelig har jeg ikke fått utslag enda, men er nysgjerrig på når dere fikk det?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 23:40   #5
Bella78
Juniormedlem
 
Bella78 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 20
Bella78 er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Hei! Jeg er også relativt ny her Jeg skal ned 13 kg til - kan jeg få henge meg på dere likevel? Har holdt på i 4 uker nå. Har ikke hatt verdens største vekttap så langt (ca 3 kg) men er storfornøyd med denne måten å leve på, kroppen har det rett og slett godt Stabilt godt humør, masse energi, ingen oppblåsthet + ++ som bidrar til å øke livskvaliteten!

Bella78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 23:45   #6
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

åjada, bare heng deg på
Det med å føle seg bedre må jeg si meg enig i allerede, jeg føler jeg har fått et lite energikick og er ellers i bedre form. Men det skal også sies at jeg våknet med influensa (har vært forkjølt i ei uke) men i løpet av dagen når jeg kom i gang med måltidene så følte jeg meg så mye bedre! Selvsagt kan det være tilfeldig akkurat i dag, men jeg er like fornøyd uansett grunn hehe

Så godt å se at folk føler seg vel!

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 00:08   #7
Fluke83
Medlem
 
Fluke83 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Røyken
Alder: 40
Innlegg: 81
Fluke83 er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Var du ikke gravid allikevel, Regret?

Fluke83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent LCHF, stort sett ;) Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 00:12   #8
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av Fluke83, her.

Var du ikke gravid allikevel, Regret?

Bare negative tester så langt, så regner ikke med det nei.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 10:33   #9
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Jeg har holdt på i 2,5 uke, og har gått ned 4 kg, så er ganske ny jeg og!

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 10:36   #10
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Skal gå ned hvertfall 15 kg til håper jeg. Første delmål er 74 kg innen 18 juni når jeg skal til hellas

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 14:58   #11
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Hei! Jeg begynte 11. Januar i år, og føler meg relativt ny enda. Jeg startet på 88 kg med første mål på 70 kg. Når jeg kommer dit, skal jeg vurdere på nytt hvordan jeg skal fortsette. Jeg er 1.60, så det ideelle er vel ca 65 kg for meg, men tror ikke 70 er så dumt for jeg har mye pupper og veldig store muskler ( til å være dame). I dag veide jeg meg, og med glede viser nåla 79 kg, og jeg er halveis til målet mitt med -9kg Det jeg ikke gjorde når jeg begynte var å bruke måleband! Det begynte jeg med for en mnd siden, og det er utrolig motiverende å se at jeg krymper selv om vekta står stille av og til! Så finn fram målebåndet i dag å mål dere overalt!!! dess flere plasser dere måler, dess flere cm mindre blir dere

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 16:44   #12
thtu
Nytt Medlem
 
thtu sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 7
thtu er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Hei! Jeg er også ny! Jeg skal ned 30 kg. Veier 93,6 i dag. Jeg har prøvd meg ut på lavkarbo i noen uker nå, men ikke vært konsekvent (så da virker den jo kun mot sin hensikt). Men jeg har ikke gått opp og jeg er fornøyd med det. Startet på onsdag med kost under 20 gram karbo om dagen. Og skal ikke veie meg før til søndag. Føler meg sulten og slapp. Men jeg er full av optimisme for at jeg klarer det! Jeg skal heller ikke drikke vin før til påsken. Gleder meg til og høre hvordan det går med dere fremover

thtu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 17:04   #13
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Så finn fram målebåndet i dag å mål dere overalt!!! dess flere plasser dere måler, dess flere cm mindre blir dere

Dette er jeg glad jeg gjorde ved første dagen. Jeg tok mål av mage, lår, rumpe og midje, før jeg stilte meg på vekta. Usikker hvor ofte jeg skal måle,men kjenner jeg meg rett så blir det hver uke eller oftere

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 19:07   #14
smokka
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
smokka er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Heisann

Jeg er også ny, begynte på ketolyse på mandag så dette er min 5. dag. Det har gått strålende og egentlig over all forventning. Så mørkt på det å lage alt mulig av mat (HATER å lage mat) men heldigvis er jeg veldig motivert til dette..

Jeg har mål om å gå ned hvert fall 15 kg, helst 20 kg.

Til regret som lurte på disse stixene, jeg testet andre dag (kunne ikke dy meg) og da var det utslag men for å være helt sikker tok jeg en test dagen etterpå og da var den mørk lilla

smokka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 20:26   #15
MeZie
Nytt Medlem
 
MeZie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 8
MeZie er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Når fikk dere utslag for ketose? Jeg driver med ketostix, og selvfølgelig har jeg ikke fått utslag enda, men er nysgjerrig på når dere fikk det?

Jeg fikk utslag på stixen allerede etter to dager. Har nå holdt på i nesten 1 uke og gått ned 3 kg. Så er fornøyd med det.

Jeg er fortsatt litt svimmel og har til tider veldig vondt i hodet. Flere som sliter med det?

MeZie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-ish.. Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 21:03   #16
anka32
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 5
anka32 er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Jeg skal ned hvertfall 20 kg. Har ikke begynt ennå, holder egentlig på å lese meg litt opp..er redd jeg skal gjøre feil og ende opp med vektoppgang....

Mye å sette seg inn i, men har nå handlet inn forskjellig matvarer..blir spennende

anka32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 21:07   #17
Bella78
Juniormedlem
 
Bella78 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 20
Bella78 er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av MeZie, her.


Jeg er fortsatt litt svimmel og har til tider veldig vondt i hodet. Flere som sliter med det?

Jeg slet med det de første 2 ukene, deretter har det bare gått en vei - oppover Så hold ut, det blir bedre!

Bella78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 21:29   #18
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av anka32, her.

Jeg skal ned hvertfall 20 kg. Har ikke begynt ennå, holder egentlig på å lese meg litt opp..er redd jeg skal gjøre feil og ende opp med vektoppgang....

Mye å sette seg inn i, men har nå handlet inn forskjellig matvarer..blir spennende

Godt å se det er fler som tok samme rekkefølge som meg også hehe! Jeg leste i 6 dager i strekk, før jeg handlet inn og begynte dagen etter. Livredd for at jeg skal gå opp av dette, for det har jeg ikke råd til..

I dag kjøpte jeg soyaprotein, og tenkte jeg skulle prøve å lage et brød fra boka.. men jeg har fått noe som ligner på ørebetennelse, og har mistet hørselen på ene øret, derav veeeeldig svimmel. Så det spørs om det blir noe av i dag..
Er det noen som har prøvd å lage dette brødet? Soyabrød.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 21:33   #19
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

ang de ketostixene greide jeg ikke å dy meg i går. Jeg tok en litt for tidlig på kvelden og fikk negativ, men jeg måtte bare prøve igjen før jeg la meg, og da var den svaaaaak rosa, så det kunne like gjerne ha vært positiv, men tolker den enda som negativ.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 23:37   #20
anka32
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 5
anka32 er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Godt å se det er fler som tok samme rekkefølge som meg også hehe! Jeg leste i 6 dager i strekk, før jeg handlet inn og begynte dagen etter. Livredd for at jeg skal gå opp av dette, for det har jeg ikke råd til..

I dag kjøpte jeg soyaprotein, og tenkte jeg skulle prøve å lage et brød fra boka.. men jeg har fått noe som ligner på ørebetennelse, og har mistet hørselen på ene øret, derav veeeeldig svimmel. Så det spørs om det blir noe av i dag..
Er det noen som har prøvd å lage dette brødet? Soyabrød.

Soyabrød har jeg aldri laget, men regner med det blir utprøving at slike oppskrifter Idag har jeg bestilt cocosa, kjøpt fiberhusk, soyamel, sukrin, og sukrin melis...dette her må bare gå bra hehehe....

God bedring

anka32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 23:40   #21
anka32
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 5
anka32 er på en erverdig vei
Smile

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

ang de ketostixene greide jeg ikke å dy meg i går. Jeg tok en litt for tidlig på kvelden og fikk negativ, men jeg måtte bare prøve igjen før jeg la meg, og da var den svaaaaak rosa, så det kunne like gjerne ha vært positiv, men tolker den enda som negativ.

Er det 20 g karbo du holder deg til?

Regner med jeg kommer til å bruke alle stixene på noen få dager...hehe

anka32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 23:47   #22
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av anka32, her.

Er det 20 g karbo du holder deg til?

Regner med jeg kommer til å bruke alle stixene på noen få dager...hehe

Jeg holder meg til maks 15g, men brukte bare 11,7 i går og knappe 6g i dag ('lettere' middag i dag).
Jeg kommer til å teste før jeg legger meg i kveld også, synes testinga er så spennende

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 23:49   #23
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Forresten, jeg bakte brødet allikevel og smakte litt på det nå. Herlighet, det ér jo brød jo, nesten bedre enn brød også. åh så herlig.
Bakte med seterrømme i stedenfor mager kesam, og da fikk jeg pr. skive til 0,5g i stedenfor 0,8g karbo.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 07:31   #24
anka32
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 5
anka32 er på en erverdig vei
Smile

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Forresten, jeg bakte brødet allikevel og smakte litt på det nå. Herlighet, det ér jo brød jo, nesten bedre enn brød også. åh så herlig.
Bakte med seterrømme i stedenfor mager kesam, og da fikk jeg pr. skive til 0,5g i stedenfor 0,8g karbo.

`
Da er du kjempe flink jeg hadde tenkt å holde meg til 20 men må vel se hvordan kroppen reagerer.

Å det må bare testes elsker brød... kunne jeg fått oppskriften?

Syns det er vanskelig å regne ut desse karbohydratene, å denne balansen mellom alle 3 p/k/f.
Regner du ut av alt du spiser?

anka32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 13:06   #25
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Etter hvert måltid, eller om jeg allerede har planlagt alle måltidene. Så plotter jeg de inn på diett.no hvor jeg har profil, så ser jeg hvor mye det inneholder.

Ja oppskrift skal du få
Om du er usikker på hva og hvor mye du kan spise så er boken Slank med ketolysekuren kjempefin, halve boka omtrendt er kun godkjente oppskrifter og forslag til måltid.

Soyabrød
6 egg
2dl seterrømme
3dl soyaprotein
1ss bakepulver
1/2 dl olje (f.eks rapsolje)

Visp eggene sammen med rømmen og oljen.
Hell i soyaproteinet og bakepulveret.
Hell dette i ei brød form og stek ved 180C midt i ovnen i 45 minutter.

Husk å skjær tynne skiver, da blir det 0,5g karbo pr skive.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no