Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Fettprosent kvinner (kropp)

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-05-08, 18:25   #26
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosent kvinner (kropp)

Nå er dette min personlige mening, men sixpack på kvinner er ikke mye pent (heller ikke for mye på menn).
Men, uansett, selv om tretti er øverste mål, så betyr ikke det at man er slank når man har tretti, men over tretti indikerer en faresone.
Min var på 36 før lavkarbo, og er nå på 28, så fortsatt for mye med andre ord. Legen brute klype, snodige greier
Underarmshuden får jeg ikke tak i en gang, men så er det virkelig ikke der jeg har overvekta heller...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 19:05   #27
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Fettprosent kvinner (kropp)

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Nå er dette min personlige mening, men sixpack på kvinner er ikke mye pent (heller ikke for mye på menn).
Men, uansett, selv om tretti er øverste mål, så betyr ikke det at man er slank når man har tretti, men over tretti indikerer en faresone.
Min var på 36 før lavkarbo, og er nå på 28, så fortsatt for mye med andre ord. Legen brute klype, snodige greier
Underarmshuden får jeg ikke tak i en gang, men så er det virkelig ikke der jeg har overvekta heller...

Enig i at det kan bli for mye av det gode med sixpack på kvinner - men det var heller ikke poenget Spørsmålet var vel snarere om man som kvinne kan ha så lav fettprosent at en evt sixpack kommer til syne, uten at det går på bekostning av vitale funksjoner. Altså om man kan kan være nokså "strippet" for fett, og likevel sunn. Forutsetningen er jo selvsagt at årsaken til lav fettprosent skyldes riktig kosthold og trening, ikke sultekur og annet tull.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 19:07   #28
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Fettprosent kvinner (kropp)

Opprinnelig lagt inn av karbolia, her.

De fleste turnerne jeg kjenner (om ikke alle faktisk) har mistet mensen mens vi var som flinkest...

Ikke jeg!

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 19:09   #29
karbolia
Medlem
 
karbolia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 355
karbolia er ny på veien

Sv: Fettprosent kvinner (kropp)

Opprinnelig lagt inn av Nike, her.

Ikke jeg!

Om du har turnet på proffesjonelt nivå så kjenner vi kanskje hverandre. Vi er ikke så langt fra hverandre i alder.

__________________
Hemmelige sjokoladedrømmer
uke 1: - 3,4 uke 4: -3,2
uke 2: - 3,6 uke 5: -3,8
uke 3: - 4,0 uke 6: -3,4
totalt: - 21,4 kg
karbolia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 19:14   #30
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Fettprosent kvinner (kropp)

Opprinnelig lagt inn av karbolia, her.

Om du har turnet på proffesjonelt nivå så kjenner vi kanskje hverandre. Vi er ikke så langt fra hverandre i alder.

Nei, turnet ikke profesjonelt, men er utdannet danser, så kjenner miljøet dans/turn/RS ganske godt. Stilig at du ha turnet på elitenivå da! Er for så vidt enig med deg i at man ofte er usunt tynn i slike idretter.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 19:17   #31
karbolia
Medlem
 
karbolia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 355
karbolia er ny på veien

Sv: Fettprosent kvinner (kropp)

Opprinnelig lagt inn av Nike, her.

Nei, turnet ikke profesjonelt, men er utdannet danser, så kjenner miljøet dans/turn/RS ganske godt. Stilig at du ha turnet på elitenivå da! Er for så vidt enig med deg i at man ofte er usunt tynn i slike idretter.

Ah..ok.

Ikke bare usunt tynne...syklig tynne.

Det som er trist er at vi sliter med vekt nå i voksen alder...enten den ene eller andre veien.

__________________
Hemmelige sjokoladedrømmer
uke 1: - 3,4 uke 4: -3,2
uke 2: - 3,6 uke 5: -3,8
uke 3: - 4,0 uke 6: -3,4
totalt: - 21,4 kg
karbolia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 19:25   #32
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Fettprosent kvinner (kropp)

Opprinnelig lagt inn av karbolia, her.

Ah..ok.

Ikke bare usunt tynne...syklig tynne.

Det som er trist er at vi sliter med vekt nå i voksen alder...enten den ene eller andre veien.

Ja, jeg kan vel godt innrømme jeg har med meg en ikke helt sunn ballast fra dansemiljøet. Diettene vi fikk utdelt der hadde ikke blitt tatt godt imot her inne, for å si det slik Men da jeg var på topp som danser, fikk jeg faktisk mensen mer på klokken enn noen gang. Da hadde jeg en fettprosent på 12, så det skal fint være mulig. Jeg sier ikke at det var sunt, spørsmålet er vel om det går an å gjøre det på en sunn måte.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 20:38   #33
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Fettprosent kvinner (kropp)

Du som ammer skal forresten IKKE UNDER en BMI på 20.
Da er det bare å stappe seg med mat om du ender der!
Jeg pleier til og med å anbefale tilskudd av sånne proteinshakes om man ikke får i seg nok mat.

Du skal også ikke ned mot den laveste delen av spekteret på fett, det er knallhardt for DIN kropp! Om ikke du har nok D vit så kan du ikke ta opp nok kalsium, og da går det ille ut over skjelettet ditt. Og D lagres i ditt fettvev. Ta gjerne tran! Og gravidvitaminene dine. Barnet tar akkurat hva det behøver. Det er din kropp som får slite.

15% eller noe slikt av kroppsvekta er hjernen. Den behøves som kjent Sånne tynne sportsgutter man kan sprette mynter på har ca 15.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 21:04   #34
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Fettprosent kvinner (kropp)

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Du som ammer skal forresten IKKE UNDER en BMI på 20.
Da er det bare å stappe seg med mat om du ender der!
Jeg pleier til og med å anbefale tilskudd av sånne proteinshakes om man ikke får i seg nok mat.

Du skal også ikke ned mot den laveste delen av spekteret på fett, det er knallhardt for DIN kropp! Om ikke du har nok D vit så kan du ikke ta opp nok kalsium, og da går det ille ut over skjelettet ditt. Og D lagres i ditt fettvev. Ta gjerne tran! Og gravidvitaminene dine. Barnet tar akkurat hva det behøver. Det er din kropp som får slite.

15% eller noe slikt av kroppsvekta er hjernen. Den behøves som kjent Sånne tynne sportsgutter man kan sprette mynter på har ca 15.

Neida, jeg har ingen planer om å skrape meg for fett så lenge jeg ammer - spørsmålet var vel egentlig av hypotetisk art.. Det med bmi har jeg aldri hørt - har en bmi på ca 18, og jeg har aldri spist så mye noensinne tror jeg som det jeg gjør nå. Jeg tar både tran og kalsium og D-vitamin. Hvorfor skal man ikke under 20?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 21:15   #35
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Fettprosent kvinner (kropp)

Fordi det ikke er bra for skjelettet ditt, blant annet. Melkemengde har du al mass hører jeg . Prøv å få deg litt muskeltrening eller noe, styrketrening styrker skjelettet. Det finnes jo fine sånne "mammatrening" timer og sånn!

De som har vært veeeeldig tynne lenge kan få skikkelig trøbbel med beinskjørhet, ikke mye kult! En tynn ammeperiode hjelper ikke. Hvor mye kalsium tar du?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 21:19   #36
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Fettprosent kvinner (kropp)

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Fordi det ikke er bra for skjelettet ditt, blant annet. Melkemengde har du al mass hører jeg . Prøv å få deg litt muskeltrening eller noe, styrketrening styrker skjelettet. Det finnes jo fine sånne "mammatrening" timer og sånn!

De som har vært veeeeldig tynne lenge kan få skikkelig trøbbel med beinskjørhet, ikke mye kult! En tynn ammeperiode hjelper ikke. Hvor mye kalsium tar du?

Trener sporadisk styrke - fra imorgen av 3-4 ganger i uken. Jeg synes ikke jeg er spesielt tynn da, er vel helt normal, så det er ingen fare på ferde Tar 1500mg kalsium pr dag, det burde vel holde?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 21:24   #37
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Fettprosent kvinner (kropp)

Flott kalsium. Bra med styrke!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 21:30   #38
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosent kvinner (kropp)

Nike : jeg håper virkelig du har sporadisk oppfølging av lege, jeg syns dessverre ikke trådene dine ser særlig "sunne" ut.

Siden du gjør dette i samråd med lege, hadde det vært kjempe fint og lærerikt for oss andre om du fortalte litt om hvordan h*n tenker og mener i forhold til dette. Regner med Legen da har en formening om hva som er greit for deg å gå ned, hvilken fettprosent som passer din kropp med tanke på det du trener og ammingen og slikt.

Håper du kan dele med oss etter hvert

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 21:36   #39
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Fettprosent kvinner (kropp)

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Nike : jeg håper virkelig du har sporadisk oppfølging av lege, jeg syns dessverre ikke trådene dine ser særlig "sunne" ut.

Siden du gjør dette i samråd med lege, hadde det vært kjempe fint og lærerikt for oss andre om du fortalte litt om hvordan h*n tenker og mener i forhold til dette. Regner med Legen da har en formening om hva som er greit for deg å gå ned, hvilken fettprosent som passer din kropp med tanke på det du trener og ammingen og slikt.

Håper du kan dele med oss etter hvert

Jeg har ingen planer om å gå masse ned i verken vekt eller fettprosent, særlig ikke nå som jeg ammer. Det var et spørsmål av mer hypotetisk art. igrunnen.

Men du har vel rett i at jeg ikke har det sunneste forholdet til slikt - det er jo også derfor jeg er her inne, i håp om å finne enn sunn og varig god livsstil..

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 21:40   #40
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosent kvinner (kropp)

Opprinnelig lagt inn av Nike, her.

Jeg har ingen planer om å gå masse ned i verken vekt eller fettprosent, særlig ikke nå som jeg ammer. Det var et spørsmål av mer hypotetisk art. igrunnen.

Men du har vel rett i at jeg ikke har det sunneste forholdet til slikt - det er jo også derfor jeg er her inne, i håp om å finne enn sunn og varig god livsstil..

Og det håper og tror jeg du vil klare etter hvert
og hvis det også er i samråd med lege er det ennå større håp

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 21:45   #41
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Fettprosent kvinner (kropp)

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Og det håper og tror jeg du vil klare etter hvert
og hvis det også er i samråd med lege er det ennå større håp

Takk skal du ha!

Ser ikke helt hvorfor jeg skulle ha behov for oppfølging av lege (de fleste leger er uansett nokså hjelpeløse når det kommer til slikt), men synes dette er et flott forum med riktig fokus og masse forskjellige mennesker med erfaringer også andre kan dra veksler på, og det tror jeg man kan komme langt med.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 21:56   #42
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosent kvinner (kropp)

Opprinnelig lagt inn av Nike, her.

Takk skal du ha!

Ser ikke helt hvorfor jeg skulle ha behov for oppfølging av lege (de fleste leger er uansett nokså hjelpeløse når det kommer til slikt), men synes dette er et flott forum med riktig fokus og masse forskjellige mennesker med erfaringer også andre kan dra veksler på, og det tror jeg man kan komme langt med.


grunnen til det behovet er at mange her kan nok ikke komme med særlig hjelp eller anbefalinger til deg, siden det hvertfall for meg ser ut som du absolutt ikke trenger gå ned i vekt (hører du sier du ikke skal... ,men alikevel hører jeg at du skal det også)
Jeg vil ikke råde folk feil vei... altså til å bli underernært eller feilernært.

Men leve rett lavkarbo, det tror jeg de fleste kan ha godt av

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 22:01   #43
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Fettprosent kvinner (kropp)

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.


Men leve rett lavkarbo, det tror jeg de fleste kan ha godt av

Men da er jeg jo på rett plass da! Lavkarbo er jo i utgangspunktet nettopp ikke en slankekur, men en vei til bedre helse, så da kan jeg ikke se at det kan skade?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 22:05   #44
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosent kvinner (kropp)

Opprinnelig lagt inn av Nike, her.

Men da er jeg jo på rett plass da! Lavkarbo er jo i utgangspunktet nettopp ikke en slankekur, men en vei til bedre helse, så da kan jeg ikke se at det kan skade?


hmm... jo, hvis du velger å leve lavkarbo-lavkcal med lite fett... så kan det gjøre en skade.

hva skal vi kalle det lavkarboekstrem... kan bli ekstremt farlig!

men altså.. jeg vil bare ditt beste og håper du tenker på hva som er sunt for KROPPEN din så skal dette gå bra

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 06:56   #45
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Fettprosent kvinner (kropp)

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

hmm... jo, hvis du velger å leve lavkarbo-lavkcal med lite fett... så kan det gjøre en skade.

hva skal vi kalle det lavkarboekstrem... kan bli ekstremt farlig!

men altså.. jeg vil bare ditt beste og håper du tenker på hva som er sunt for KROPPEN din så skal dette gå bra

Spiser vel ikke veldig lite fett da, er vel bare det at jeg ikke klarer å pøse på med fett utover det jeg faktisk trenger i matlagingen. Og da begrenser det jo seg litt.

Men takk for fine ord og omtanke

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 13:39   #46
Joika
Medlem
 
Joika sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 217
Joika har en fantastisk aura rundt segJoika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fettprosent kvinner (kropp)

Fettvekter er omtrent like pålitelig som BMI og tar ikke hensyn til forholdet mellom muskler og fett men regner ut i fra en tabell.

Fettklype er det beste.

__________________
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19357
Min gamle journal....
Joika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Joikaboller Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 17:02   #47
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosent kvinner (kropp)

Opprinnelig lagt inn av Helga, her.

Fettvekter er omtrent like pålitelig som BMI og tar ikke hensyn til forholdet mellom muskler og fett men regner ut i fra en tabell.

Fettklype er det beste.


hmmm... jeg er enig i at klype kanskje er best. Men at vekta kun går ut fra en tabell... det tror jeg er feil.

Veit jag har lest ett stad hva den gjør og hvordan den måler... men husker ikke helt. Bare husker at den tar tiden på "ett eller annet" hvor lang tid det tar gjennom ett eller annet hehe... skikkelig bra sagt a meg *flire*

men asså, hvis den kun hadde gått ut fra en tabell, så hadde den ikke drevet på å bølge slik under våre bare føtter, da hadde vi like godt kunnet stå der med sokkene på.

hmmm... kanskje jeg må spørre om å teste med sokkene på en gang

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 17:41   #48
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosent kvinner (kropp)

Tanita- vekten (og tilsvarende) sender en svak elektrisk strøm fra den ene foten til den andre og måler motstanden i vevet den treffer.
Er nok ikke snakk om noen tabell, heller ren biologi/fysikk!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 17:45   #49
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosent kvinner (kropp)

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Tanita- vekten (og tilsvarende) sender en svak elektrisk strøm fra den ene foten til den andre og måler motstanden i vevet den treffer.
Er nok ikke snakk om noen tabell, heller ren biologi/fysikk!

takk takk, det hørtes myyye bedre ut enn.. "ett eller annet" ... til "ett eller annet"

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 18:22   #50
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosent kvinner (kropp)

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

takk takk, det hørtes myyye bedre ut enn.. "ett eller annet" ... til "ett eller annet"

Bare hyggelig å kunne være til hjelp!

Vanligvis er det du som har en masse fornuftig lurt å komme med!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Spesialdiett for kvinner som vil takle stress! miramir Livets lyse side 3 22-02-07 11:43
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
Vekta viser ikke min fettprosent. Hjelp! Amagetha Generell diskusjon 9 20-02-06 12:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no