Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Drikke ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-04-12, 10:38   #1
lille-mor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bønes-Bergen
Alder: 39
Innlegg: 20
lille-mor er på en erverdig vei

Drikke ...

Heihei
Jeg er ny og lurer på hvor mye væske jeg skal drikke i løpet av ett døgn.
Igår drakk jeg litt over 1 liter væske og lurer på om det er for lite eller passelig?Det blir selvfølgelig fordelt utover dagen.

Takk for svar..

__________________
8.april : 70 kg
15.april: 66.6 kg -totalt 3,4 kg samt minus 15 cm
22.april: 65,9 kg- totalt 4,1 kg samt minus 23 cm
lille-mor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 10:48   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Drikke..

1 liter høres alt for lite ut, men lytt til kroppen og drikk når du er tørst. Vanligvis sier man at man trenger 2-3 liter væske (helst vann, men noe annen drikke går fint, men ikke 3 liter juice f.eks.) og mange på lavkarbo drikker mer enn om man spiser høykarbo. Kjenn etter hvor tørst du er, men jeg ville nok prøvd å drikke minst det dobbelte. Ha med deg en vannflaske så er det lettere å ta en slurk nå og da.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 10:53   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Drikke..

Synes 1 liter høres lite ut ja. Jeg drikker min. 3 liter rent vann pr dag, samt kaffe og te.

Bare pass på at du får i deg nok salter når du øker væskeinntaket, drikk gjerne litt farris/Bris, utblandet med vann eller som den er

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 14:08   #4
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Drikke..

Som de andre sier at det er altfor lite med 1l vann,du må drikke mye mer
Jeg drikker minst 3,5l om dagen.

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 15:35   #5
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Drikke..

1 l blir for lite. Må nok mer til

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 15:57   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Drikke..

Det er temmelig individuelt hvor mye vi trenger og er komfortable med å drikke. Enkelte har nytte av å "lære" å drikke mer, men det skal aldri være nødvendig å tvinge i seg vann når man ikke opplever tørste. Man skal ikke strebe etter å drikke tre-fire liter om dagen hvis det som faller naturlig er 1,5 liter.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 16:01   #7
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Drikke..

Kan tenke meg at eg drikker 1-1,5 liter om dagen med vatn..... men 'litervis' med kaffe
Vatn drikker eg til middag og ellers nær eg er tørst.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 16:03   #8
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Drikke..

Vart litt glad når eg fant denne eg, for eg har aldri drukke 'nok' vatn.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan jeg drikke vin? Elmermor Spørsmål og svar 8 24-02-11 21:47
Hva kan jeg drikke? Fofa Spørsmål om matvarer og oppskrifter 16 20-09-10 22:02
Drikke Hillelille Spørsmål og svar 12 10-11-09 11:54
Drikke kristweh Ketolysekuren 7 07-09-07 11:35
Kan jeg drikke.... Mocca Induksjonen 6 16-01-04 00:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no