Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Private leger

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-05-12, 21:52   #1
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Private leger

Jeg leter etter en privat lege/klinikk som tar helseundersøkelser. Bakgrunnen for dette er at jeg føler ikke legen min tar meg seriøst når det gjelder flere ting. F.eks har jeg flere symptom på lavt stoffskifte, og blodprøver viser lave verdier, dog innenfor normalområde. Men så har jeg lest for å få et riktig bilde på stoffskifte så må man ta en som heter anti-TPO. Men den vil ikke legen ta..

I tillegg så har jeg mistet mye hår over flere år (10 år nå) (også symptom på lavt stoffskifte), men også her er blodprøvene fine, og han vil ikke sende meg til hupspesialist e.l.

Jeg klarer ikke motsi legen, og godtar derfor tingenes tilstand. Nå har jeg vært sykmeldt i to år, og dette er (selvsagt) diagnostisert som en psykisk tilstand.. Men jeg blir mer og mer sikker på at det er noe i kroppen som ikke stemmer..
Nå har jeg gått ned hele 27 kg, og lever ganske strikt lavkarbo, og har betydelig bedre helse enn for 2 år siden. Jeg har gått i terapi(psyk) i 3 år, og føler nå at jeg har gjort det jeg kan. Likevel er ikke livet på topp, og kunne tenkt meg å finne en privat lege eller noe sånt, der jeg kan bestemme litt mer hva jeg vil undersøke... dette er jo dyrt, så burde jeg kanskje mase mer på fastlegen?

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 26-05-12, 22:08   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Private leger

Det kommer jo an på hvor du bor, men hexebergklinikken er jo lavkarbovennlig og skal være bra.
Men så rart av legen din! Skulle tro at om han evt føler du maser skulle det vel være bedre å sende deg til en spesialist å bli "kvitt deg"? Eller er han redd andre skal oppdage hvor inkompetent han er om du får oppfølging hos spesialister?
Husk at du har krav på en second opinion også, at en annen lege enn fastlegen vurderer deg om du ikke er fornøyd med det legen sier.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-12, 22:11   #3
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Private leger

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Husk at du har krav på en second opinion også, at en annen lege enn fastlegen vurderer deg om du ikke er fornøyd med det legen sier.

Jeg har det ja? Hvordan gjør jeg det? Må vel helst ikke være en kollega av legen da?

Har sjekka ut Hexeberg og Fedon, men for noen priser da... Absolutt verdt det altså, men har AAP fra NAV, og det holder akkurat liksom..

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 26-05-12, 22:33   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Private leger

Private koster ja. Tok EN blodprøve på osloakutten for endel år siden da jeg glemte at de ikke var bedriftslegen vår lenger, og måtte ut med 750 spenn!

http://nhi.no/livsstil/helsetjeneste...ion-18194.html

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 10:34   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Private leger

Foreslår at du tar med deg noen du stoler på til legen neste gang! Du har rett til å ha med deg noen inn til legen! Utrolig hvor mye mer medgjørlige de er når man har forsterkininger!
Skriv ned på forhånd hva du har bestilt time for og ikke gå derfra før du enten har fått det som DU vil eller en vanntett forklaring på hvorfor legen ikke vil oppfylle dine ønsker!
De skal faktisk gjøre som man ber om eller i det minste ha en plausibel forklaring på hvorfor de ikke vil ta de og de testene, henvise videre etc.

Du kan også bytte fastlege inntil 2 ganger i året! Ikke alltid like lett, men kan være verdt det! Kanskje du også kan få hjelp av psykologen/psykiateren til å få tatt de riktige prøvene.

Masse lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 13:06   #6
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Private leger

Psykiateren min skrev henvisning til spesialist!

Kjenner du noen med litt peiling. Jeg hadde med svoger/sykepleier en gang, veldig godt når man ikke kommer noen vei og mer hjelp enn mannen.

Å bytte lege er enkelt, tenisk, men du kunne nok trenge en anbefaling og så tar det tid å bli kjent og for mrg trygg.

Har tenkt selv at en enkelt time elller to hos lavkarbo ekspert kan være verdt det, men over tid er det jo håpløst økonomisk og da spørs dett jo om fastlegen. Tar hensyn til deres funn...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 19:00   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Private leger

Balderklinikken er også et alternativ. Du kan lese mer om de her

Jeg opplevde både å bli tatt på alvor OG få en så grundig gjennomgang av helsa mi at jeg ble helt satt ut

Det koster jepp... men det er vel slik at det koster ikke mer enn det du ville betalt hos fastlegen - om han ikke hadde hatt refusjonsordning

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 20:58   #8
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Private leger

Tusen takk dere!
Jeg tenker at jeg skal høre med psykiateren som følger meg, om hun kan rekvirere blodprøvene jeg ønsker.

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 21:37   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Private leger

En psykiater er jo i en lege med psyken som spesialitet, så hun skal kunne rekvirere blodprøver, ja!
Og henvise deg hvor hen du måtte ønske!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 21:39   #10
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Private leger

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

En psykiater er jo i en lege med psyken som spesialitet, så hun skal kunne rekvirere blodprøver, ja!
Og henvise deg hvor hen du måte ønske!

Da prøver jeg henne først.. litt lettere å spørre psykiateren enn legen

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hmpf, leger! Carisma Fysisk og mental helse 13 12-03-07 16:00
Leger Maz Generell diskusjon 5 08-05-04 07:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no