Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva var galt med middagen?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-01-08, 02:22   #1
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Hva var galt med middagen?

Jeg spiste skinkebiff med ovnstekte grønnsaker til middag.

Slinkebiffen krydret jeg med Seltin og en pepperblanding og stekte i panna med litt rapsolje.

Grønnsakene besto av blomkål, brokkoli, paprika, sjaminjong, løk og hvitløk. Presset en halv sitron og litt rapsolje over, og krydret med pepper, rosmarin og timian.

Maten smakte godt, men magen har ikke vært god etterpå; oppblåst og romlete Noen som har noen idé om hvorfor??

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 13:28   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva var galt med middagen?

Vet at noen reagerer på løk, og noen spesielt løk i kombinasjon med sopp (min mann gjør det, hvorfor vet jeg ikke)

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 15:19   #3
Nikoline
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6
Nikoline er på en erverdig vei

Sv: Hva var galt med middagen?

Jeg har noen venninner som reagerer på paprika og ikke klarer å spise det, men pleier du å spise det vet jeg ikke hva du kan reagere på.

Nikoline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 16:49   #4
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Hva var galt med middagen?

Takk for svar

Det var ingenting jeg ikke pleier å spise i maten Men kanskje magen reagerer anderledes når man er i Ketose?? Jeg begynte på torsdag, så jeg er helt fersk i dette..

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 16:58   #5
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Hva var galt med middagen?

kanskje for lite fett ? rent kjøtt av svin som skinkebiff er høyt i protein og lavt i fett. Likevel er kun 20% protein. Det var endel grønnsaker også. Jeg ville ha prøvd neste gang med å passe på å ha mer fett enn protein. Jeg også reagerer på for mye lavkarbo grønnsaker om det bare blir det. akkurat som frukt, etc. Må få nok av hvert å jobbe med for å få jevn fordøyelse.
jeg tror at magebakteriene endres rel raskt og begynner å lage mye luft bare det er litt karbo tilstede og kun det...

Legg til feks en fet saus neste gang...

Jeg går ikke på ketose og kan ikke alt om det, men vet hvordan min mage reagerer når den er vant til lavkarbo.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 18:00   #6
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Hva var galt med middagen?

Jeg kan reagere på smaksforsterkeren natriumglutamat (MGS) med uggen og rar mage. Kan det være det i pepperblandingen din?

martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 18:53
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 16:58
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 20:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no