Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Er kokosmakroner greit på induksjon?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-09-04, 17:35   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Er kokosmakroner greit på induksjon?

Jeg tenkte å lage meg kokosmakroner, og oppskriften er slik:

50 g margarin
2 egg
1 dl sukker
1 pose riven kokos (200 g)

Kokosen inneholder 6,5 g karbo pr. 100 g.

Jeg tenkte å erstatte sukkeret med noe søtningsstoff, natreen f.eks? Hvor mye trenger man istedet for 1 dl sukker?

Dette blir ca. 25 makroner..

Kan jeg spise de på induksjon? Pliiiis si ja!

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 20-09-04, 19:21   #2
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Etter mitt syn kan makronene ikke spises på induksjonen p.g.a. kokosen. Finner i alle fall ikke kokos på listene over "lovlig mat". Men, akk, så deilig det hadde vært

Sukk, håper jeg tar feil.

Hva i allverden er kokos? Frukt?

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-09-04, 19:23   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Du kan prøve med Natreen, men jeg tror dessverre ikke at det går an. Kunstig søtstoff gir bare søtsmak og det står på at det ikke kan erstatte sukker "der en vesentlig del av innholdet er sukker". Du trenger jo mye mindre Natreen enn sukker i vekt.

1 dl sukker er ca. 100 gram - tilsvarer 1 dl Natreen som er 10 gram.
Og 10 gram Natreen inneholder 9 karbohydrater.

50 g margarin - Må byttes ut med SMØR - Margarin er fyfy - varmebehandlet og bearbeidet fett som er ødelagt og usunt. 50 gram smør har 1 karb.
2 egg - 1 karb
1 dl sukker - byttes med 1 dl Natreen - 9 karber
1 pose riven kokos (200 g) - 13 karber (Jeg har to forskjellige typer usøtet revet kokos i skapet, begge har 20 gram karber pr 100 gram.....)

Det er totalt: 24 karber : 24 kaker er 1 karb pr kake

Klarer du å stoppe ved 1 eller 5 ??
Da ville jeg spist et par, men hvis du ender opp med å spise alle ???




Har noen andre prøvd ????

Induksjonsmat er det uansett ikke, før du vet om

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-09-04, 20:12   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Jeg tror det er meningen at man skal lage eggedosis av egget og sukkeret, men kanskje det bare går å vispe sammen egg, også putte det andre oppi? Skal prøve å lage denne om noen dager, må bare få penger først til å kjøpe natreen (fins det natreen i fast form?)

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 20-09-04, 20:22   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Natreen finnes i "sukkett typen" - du vet i dispenser, som du bruker i teen. Som pulver i store glass, og i flytende på flaske som brukes som dråper.

Visp først eggene og bland søtstoff i etterpå, ellers blir ikke massen stiv.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-09-04, 20:40   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Nå er det mye mas på meg, men hvis jeg velger pulver, hvor mye skal jeg ha da, altså istedet for 1 dl sukker?(Forresten, takk for hjelp, jeg skjønner ikke hvordan du har tid til å svare alle..)

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 20-09-04, 21:06   #7
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

natreen pulver er vel laget for å kunne erstatte sukker 1:1 - men det samme blir det vel ikke uansett... Tror du trenger å gjøre ett eller annet med oppskriften for at det skal bli godt... Nøtter kansje?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 20-09-04, 21:29   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofedilla

men hvis jeg velger pulver, hvor mye skal jeg ha da, altså istedet for 1 dl sukker?

Jeg bare gjentar det jeg skrev nederst jeg :

Opprinnelig lagt inn av Nille

1 dl sukker er ca. 100 gram - tilsvarer 1 dl Natreen som er 10 gram.
Og 10 gram Natreen inneholder 9 karbohydrater.

50 g margarin - Må byttes ut med SMØR - Margarin er fyfy - varmebehandlet og bearbeidet fett som er ødelagt og usunt. 50 gram smør har 1 karb.
2 egg - 1 karb
1 dl sukker - byttes med 1 dl Natreen - 9 karber
1 pose riven kokos (200 g) - 13 karber (Jeg har to forskjellige typer usøtet revet kokos i skapet, begge har 20 gram karber pr 100 gram.....)

Det er totalt: 24 karber : 24 kaker er 1 karb pr kake

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kokosmakroner guro Bakst 17 01-12-08 19:01
Er det noen som tåler koffein på induksjon? Kalorine Induksjonen 1 28-07-04 15:50
Kan en gå på induksjon lenger? Amygdala Induksjonen 5 05-07-04 14:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no