Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lavkarbo - kalorier

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-11-12, 19:48   #1
miniority
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hedmark
Alder: 35
Innlegg: 4
miniority er på en erverdig vei

Lavkarbo - kalorier

Jeg spiser lavkarbo, da jeg har hatt god effekt av dette tidligere for å gå ned i vekt.
Jeg regner ut alt jeg spiser og fører det inn i skjema..

Det jeg egentlig lurer på er om det er normalt å få et så lavt inntak av kalorier når man går på lavkarbo?
Inntak av karbohydrater er som regel mellom 10 og 15 om dagen,
og kalorier i døgnet blir mellom 400-600.

Det er vel ikke slik det skal være? Føler at inntaket av kalorier er veldig lavt,
vekten går nedover, men jeg vil ikke at det skal bli usunt og farlig...

miniority er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 19:57   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo - kalorier

Du kan da umulig spise nok fett og proteiner om du ligger så lavt i kalorier.
Du bør dessuten ligge over 15g karber.
Du skal ha i deg ca 1g protein pr kg kroppsvekt og en god del fett tilsvarende ca 70% av energiinntaket. Da kommer du langt over 400kcal i hvert fall.

Kan du si litt om hva du spiser til de forskjellige måltidene feks?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 20:04   #3
miniority
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hedmark
Alder: 35
Innlegg: 4
miniority er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo - kalorier

Jeg føler at det er noe feil med hva jeg spiser ja..

Frokost; 2 små egg + et par skiver bacon

Lunsj; 50 g hjertesalat, 30 g agurk, 3 cherrytomater, 2 skiver hamburgerrygg, 20 g Apetina fetaost 3% arla.

Middag; 30 g agurk, 150 g kjøttdeig av svin Coop 9%, 3 cherrytomater, 40 g hjertesalat.

Kan ta noen mandler innimellom måltidene..

miniority er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 20:32   #4
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo - kalorier

Alt det der blir vel mer enn 600 KCAL??

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 21:03   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo - kalorier

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Alt det der blir vel mer enn 600 KCAL??

Nope. Måtte for "moro skyld" regne ut. Så vidt 600 kcal.

Dette er ikke nok mat for et barn en gang. Hvordan blir du mett av f.eks. to skiver pålegg og en liten håndfull nesten næringstomt grønt? Hvorfor spiser du ikke "skikkelige" grønnsaker? Steker du f.eks. kjøttdeigen din i smør eller olje? Det vil i så fall få opp både fett- og næringsmengden.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 21:35   #6
miniority
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hedmark
Alder: 35
Innlegg: 4
miniority er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo - kalorier

Pålegget putta jeg oppi fordi jeg synes det så kjedelig ut ellers, og at det var det jeg hadde i kjøleskapet.

Jeg burde vel få i meg noen andre grønnsaker, men salat er så veldig enkelt, sikkert mye anna som er like enkelt, men jeg ser det bare ikke sjøl..
Enkelte dager klarer jeg ikke stå å lage mat pga sterke smerter og utmattelse pga sykdom, og blitt en vane å alltid velge enkelt og lite pga kvalme som kommer med smertene.

Steker kjøttdeigen i rapsolje.


Regner med at det ikke er "greit" å fortsette på den planen jeg har hatt denne uka, får kanskje tenke ut noe anna.

miniority er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 21:42   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo - kalorier

Opprinnelig lagt inn av miniority, her.

Pålegget putta jeg oppi fordi jeg synes det så kjedelig ut ellers, og at det var det jeg hadde i kjøleskapet.

Jeg burde vel få i meg noen andre grønnsaker, men salat er så veldig enkelt, sikkert mye anna som er like enkelt, men jeg ser det bare ikke sjøl..
Enkelte dager klarer jeg ikke stå å lage mat pga sterke smerter og utmattelse pga sykdom, og blitt en vane å alltid velge enkelt og lite pga kvalme som kommer med smertene.

Steker kjøttdeigen i rapsolje.


Regner med at det ikke er "greit" å fortsette på den planen jeg har hatt denne uka, får kanskje tenke ut noe anna.

Maten i seg selv er ikke så ille, men om du ikke orker å spise så mye, så ville jeg kanskje ha byttet ut det med litt mer fete matvarer, ettersom du ligger så langt nede i karbohydratene. Fetere typer kjøtt, steke i smør fremfor rapsolje (raps egner seg ikke særlig godt til steking, egentlig, samt at den ikke akkurat har den beste sammensettingen i fettsyrer, så greit å holde inntaket på et minimum). Grønnsaker kan du jo kutte opp og slenge i panna sammen med kjøttdeigen din, som du gjerne kan bytte ut med kjøtt/karbonadedeig i stedet for. Mange opplever stort inntak av svin som problematisk for ledd/betennelser etc.

Jeg bare lurer på hvordan du har det på et sånt kosthold? Jeg lever selv på pluss minus 1000 kcal om dagen, men det er av medisinske årsaker ("ødelagt" (eller hva man skal kalle det) spiserør), og det merkes godt; jeg blir trøtt og sliten, treig i motorikken etc ...! Tvinger i meg noen ekstra kalorier med litt ekstra smør og kokosfett. Kanskje det kan være en idé? Skjønner det er vanskelig når helsa spiller inn, men noen få tiltak med f.eks. fettkilder, så er det ikke mye som skal til! Om du tåler meieriprodukter så er det også en ok fettkilde! (Og akk så smakfullt. )

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 21:52   #8
miniority
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hedmark
Alder: 35
Innlegg: 4
miniority er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo - kalorier

Jeg spiser ikke rødt kjøtt, så det er litt vanskelig med karbonadedeig.. Desverre. Ellers hadde jeg brukt det. Jeg spiser lite svin, pga betennelser i kroppen, bruker bare kjøttdeigen der, siden jeg ikke greier kyllingkjøttdeigen.. Ellers går det i kylling og kalkun, pluss fisk.

Er vanskelig når det er mye jeg skal styre unna fordi det virker negativt på kroppen min ellers..

Vel, jeg merker ikke stor forskjell på hvordan jeg har det egentlig..
Jeg er like trøtt, sliten, svimmel, kvalm osv som jeg er til vanlig, så det er vanskelig å si hvor stor påvirkning det har på meg sånn sett..
Hadde en periode jeg spise en del vaniljekesam med bringebær, men jeg veit ikke om det har noen stor innvirkning på kalorier?

miniority er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 21:58   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo - kalorier

Røklaks, makrell i tomat,røkt ørret, peppermakrell osv får du ferdig i butikken. Krever ikke noe tilbredning og kan spises mer eller mindre rett fra pakken.

Lurer på hva du veier og hvor mye du skal ned også, jeg?

Kanskje du bør be fastlegen om henvisning til ernæringsfysiologen på nærmeste sykehus feks dersom du sliter med overvekt, men det er flere ting du ikke tåler. Mange av dem er kjempeflinke til å finne frem til gode menyforslag som passer til akkurat deg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 22:04   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo - kalorier

Da tåler du altså meieriprodukter, skjønner jeg! Du kan ha en del å hente på litt seterrømme/creme fraiche, fløte og fete oster, tenker jeg da. Kitts forslag er svært gode, dersom du spiser fisk!

Nå vet jeg ingenting om hvor overvektig du er, akkurat hva slags helseproblemer du har, eller hvordan du spiste før. Men det logiske i meg sier at det ikke er rart at du opprettholder svimmelhet, kvalme og trøtthet med et næringsinntak som knapt er 1/3 av hva en gjennomsnittskvinne spiser ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 22:40   #11
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Re: Sv: Lavkarbo - kalorier

Opprinnelig lagt inn av miniority, her.

Jeg føler at det er noe feil med hva jeg spiser ja..

Frokost; 2 små egg + et par skiver bacon

Lunsj; 50 g hjertesalat, 30 g agurk, 3 cherrytomater, 2 skiver hamburgerrygg, 20 g Apetina fetaost 3% arla.

Middag; 30 g agurk, 150 g kjøttdeig av svin Coop 9%, 3 cherrytomater, 40 g hjertesalat.

Kan ta noen mandler innimellom måltidene..


Almost there.. Eneste du bør gjøre er å øke proteininntaket til lunchen din slik at du ligger på 250-300g kjøtt om dagen i snitt, bruker en hel hjertesalat om gangen istedenfor bare 50g og tilsetter 3-4ss god olivenolje i salaten så er du der..

Hva slags kjøtt du spiser spiller igrunn ingen rolle da fettet kan du få via rømme/olivenolje/... Med de restriksjonene du har på kjøtt ville jeg ha spist laks og skalldyr i nesten halvparten av måltidene mine. Det er godt og noen mener til og med at det er sunt i tillegg

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 23:17   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo - kalorier

Oj, fikk meg en skikkelig vekker selv jeg! Dette er ca det dobbelte av hva jeg spiser for tida! Ikke så rart jeg er sliten heller da....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 09:13   #13
Lavkarboforlivet
Medlem
 
Lavkarboforlivet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 352
Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Sv: Lavkarbo - kalorier

Opprinnelig lagt inn av miniority, her.

Jeg føler at det er noe feil med hva jeg spiser ja..

Frokost; 2 små egg + et par skiver bacon

Lunsj; 50 g hjertesalat, 30 g agurk, 3 cherrytomater, 2 skiver hamburgerrygg, 20 g Apetina fetaost 3% arla.

Middag; 30 g agurk, 150 g kjøttdeig av svin Coop 9%, 3 cherrytomater, 40 g hjertesalat.

Kan ta noen mandler innimellom måltidene..

Det som kommer mest frem for meg er jo ALTFOR lite fett. Føler du deg ikke sulten gjennom dagen? Om du ikke føler deg sulten gjennom dagen, KAN det jo være at du spiser litt mere mandler gjennom dagen enn du tror, for det er ganske energirikt. Men uansett tviler jeg jo på at du spiser sååå mye mandler:-)? Når du lager salat for eks. så smaker det himmelsk med kylling og majones opp i. Ellers ville jeg enten tatt inn et fett meieriprod. i middagen, eller sneket inn litt kremfløte i kaffen om du drikker det. Du kan bli overrasket av hvor lite som skal til egentlig, fett er jo veldig energirikt, og om du skal fortsette på lavkarbo er det så viktig at du øker det inntaket. Ellers ser jo det andre greit ut, putt gjerne litt mere grønnsaker inn, eller andre fiberkilder. :-)

__________________
Bloggen min



Lavkarboforlivet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 09:00   #14
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Lavkarbo - kalorier

Blomkål synes jeg er en grei ting å hakke rå og ha i salaten, for å få inn mer skikkelige grønnsaker.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kalorier, hvordan funker lavkarbo på det? Trenger diskusjonsargument! Nupsida Lavkarbo generelt 18 11-01-11 00:29
Lavkarbo - hvor mange kalorier? Man skal jo ikke telle? Lillemy71 Spørsmål og svar 68 30-06-10 23:21
Kalorier/lavkarbo Ned30kg Mer enn 30 kg overvekt 2 19-05-10 20:11
Kalorier og lavkarbo wollafruen Lavkarbo generelt 15 20-08-08 09:37
Tanker om kalorier på lavkarbo (ved ketose) mofe Lavkarbo generelt 29 11-02-06 12:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no