Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fortvilet

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-06-06, 13:51   #1
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Fortvilet

Sist vår klarte jeg å gå ned 5 kg med lavkarbo kosthold. Har totalt en 5-10 kg for mye. Lever svært sunnt og spiser hverken søtt eller det som kalles for usunt. ikke brus og ferdigmat.
Lever vel allerede på lite karbohydrater.
Føler det svært urettferdig at mange kun med å kutte ned på søtt osv går ned men jeg har ikke noe å kutte ned på.

Sist høst ble jeg operert og ble sittende inne i flere måneder. Vekten økte det jeg hadde gått ned sist. De få musklene jeg hadde forsvant nok også.
Men jeg tenkte at det går bra. Begynte å fokusere enda mere på kosten og i den siste tiden har jeg klart å gå turer og trent mageøvelser samt tatt ultratone.
Går ned svært lite. Eller kan det være at jeg har fått muskler?
Ser jo på magen at den har blitt mindre.

Nå er det to uker til sydenferie og bikini. Hvordan i huleste få sving på forbrenningen?

En ting til? Hva kommer det av at når jeg trår på vekten så viser den et tall og prøver jeg igjen like etterpå så viser vekten et annet? Opptil to kilo forskjell.
Noen som har opplevd det med digitalvekten?

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 01-06-06, 13:58   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Fortvilet

Digitalvekter kan være ustabile ja (også har det at underlaget er beint mye å si -dvs ikke på et badegulv som er som det skal).

Ellers, så er du jo inne på noe med muskler, for vekten kan stå i ro mens vi mister fett, og får mer muskler. Så det viktigste er vel å følge med på klær og form mer enn akkurat tallene på vekten, for de kan være veldig missvisende. Mange bruker målbånd istedet /i tillegg.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 01-06-06, 14:01   #3
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fortvilet

Takk for svar Lise. Passer på å ikke ha vekten på badegulvet da det er varmekabler som kan påvirke og det gulvet jeg setter den på er helt plant. Alikevel varierer vekten. Det samme skjedde med den gamle vekten også.
Det første tallet er ofte positivt lavt og jeg jubler også neste gang et par sekunder etterpå så viser tallet noe helt annet.
Vurderer å kaste vekten og kun se på målene..

Finnes det noe kosttilskudd som kan øke forbrenningen? Bruker svært lite fett i kostholdet.

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 01-06-06, 14:23   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Fortvilet

De selger jo forbrenningste på helsekosten, men jeg aner ikke om den har noen effekt.

Men det du kan gjøre er jo å lage deg en dagbok her, og skrive opp nøyaktig hva du spiser, eller legge inn en dagsmeny i denn tråden om det å starte dagbok virker for skummelt. For da kan vi se på hva du gjør og foreslå endringer. Når jeg feks. ser at du spiser lite fett, så vil jeg vel egentlig anbefale deg å trappe opp på fett og ned på frukt eller ris eller en annen karbokilde for å opnå mer nedgang.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 01-06-06, 15:05   #5
Grethe
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 61
Innlegg: 273
Grethe har en fantastisk aura rundt segGrethe har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fortvilet

Jeg har brukt forbrenningste i over et år, kostet mye, smakte forferdelig og jeg gikk ikke ned et gram. Tror jeg hadde satset på noe annet.

Grethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-06-06, 16:19   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Fortvilet

Opprinnelig lagt inn av Miriam

Finnes det noe kosttilskudd som kan øke forbrenningen? Bruker svært lite fett i kostholdet.

Fett øker forbrenningen.......... tro det eller ei ! Bl.a. ren MCT-olje som du får på apoteket. (Du kan lese litt her

Det finnes mange kosttilskudd sier påstår å øke forbrenningen, - men ingen av dem kan vitenskaplig dokumentere noe resultat. Du kan selvføgelig prøve, men det er som regel å kaste pengene ut av vinduet !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 14:52   #7
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Fortvilet

tror som andre sier at du bør lage deg journal og føre inn ALT du spiser..så skal nok kg få fart på seg skal du se!! Kan være du spiser for lite...og for lite fett feks...

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 06-06-06, 13:44   #8
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fortvilet

Opprinnelig lagt inn av luringen

tror som andre sier at du bør lage deg journal og føre inn ALT du spiser..så skal nok kg få fart på seg skal du se!! Kan være du spiser for lite...og for lite fett feks...


Takk skal dere ha for svar.
Tror det med for lite fett ka være noe. Jeg klarer ikke få i meg fett og blir rett og slett kvalm. Men tran inntar jeg..

Her er hva jeg spiser på en vanlig dag: Frokost: To rugsprø med enten hvit ost eller makrell i tomat eller kalkunpålegg. Eller Havregrøt

Lunsj: Omelett av to egg med ost og skinke. Eller salat med b.la bønner, kylling masse grønnt osv.

Mellommåltid yoplait eller litt nøtter.

Middag: Ren fiks eller kjøtt. Salat eller kokte grønnsaker.

Kvelds: 1 rugsprø eller yoplait eller nøtter.

Kom gjerne med kommentarer.

Kan kaffe senke forbrenningen?

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 11-06-06, 22:54   #9
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Fortvilet

Synes det høres ut som du ville hatt godt av å kaste badevekta :-) Du ser jo på magen din at den er blitt mindre. Kan du ikke fryde deg over det? Bruk speilet i stedet for vekta. Har du egentlig noe overflødig fett å miste når det kommer til stykket?

Jeg bare spør, jeg ... :-)

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 23:20   #10
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fortvilet

Opprinnelig lagt inn av Ebbamor

Synes det høres ut som du ville hatt godt av å kaste badevekta :-) Du ser jo på magen din at den er blitt mindre. Kan du ikke fryde deg over det? Bruk speilet i stedet for vekta. Har du egentlig noe overflødig fett å miste når det kommer til stykket?

Jeg bare spør, jeg ... :-)

Ang å kaste vekta så har du helt rett og jeg vurderer det sterkt.
Og ja jeg fryder meg over at magen er i ferd med å bli mindre og jeg fryder meg at jeg etter å ha vært sterkt plaget med bekken/ledd smerter nå klarer å gå turer. ER fortsatt ikke bra men føler det går rette veien.

Ja jeg har overflødig fett å miste.Tro meg jeg er spinkel bygd og veier 64/65 kg og er kun 1.60 høy. Allt legger seg på overkoppen og rundt magen. Innser at jeg ikke trenger å bli like slank som før siste svangerskap hvor vekten lå et sted mellom 50 og 55. Da trente jeg svært mye. Er nå fornøyd om jeg når 60/58 tallet.

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 23:33   #11
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Fortvilet

Opprinnelig lagt inn av Miriam

Takk for svar Lise. Passer på å ikke ha vekten på badegulvet da det er varmekabler som kan påvirke og det gulvet jeg setter den på er helt plant. Alikevel varierer vekten. Det samme skjedde med den gamle vekten også.
Det første tallet er ofte positivt lavt og jeg jubler også neste gang et par sekunder etterpå så viser tallet noe helt annet.
Vurderer å kaste vekten og kun se på målene..

Finnes det noe kosttilskudd som kan øke forbrenningen? Bruker svært lite fett i kostholdet.

Cluet da er å ta et x antall veiinger og så regne fram et gjennomsnitt. Som regel havner man da på et reelt tall som står i stil med virkeligheten.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-06-06, 10:43   #12
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Fortvilet

eller du kan bruke maalebaand i steden for vekta, for aa se at du gaar inn... da maaler du deg i cm i steden for kg

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 13-06-06, 13:19   #13
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fortvilet

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

eller du kan bruke maalebaand i steden for vekta, for aa se at du gaar inn... da maaler du deg i cm i steden for kg

Kommer til å kaste vekta og bruke målebånd ja.

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny her og ganske fortvilet... mokki Spørsmål og svar 13 26-03-06 17:23
Fortvilet! apple Lavkarbo generelt 10 30-01-05 22:01
Vitaminer, Nå Er Jeg Fortvilet Amygdala Kosttilskudd 4 21-07-04 14:11
Fortvilet... Kaja Vedvarende vekttap 0 18-03-04 12:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no