Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Vi er fenomenale, vi kvinner....

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-11-04, 12:56   #1
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Vi er fenomenale, vi kvinner....

Mor og far satt og så på fjernsyn.

Mor sa: Jeg er trett, og det er sent. Jeg tror at jeg går og legger meg.
Hun gikk ut i kjøkkenet og lagde matpakker til neste dag, tømte
popkornskålene, tok kjøtt ut av fryseren til neste dag, så etter hvor
mye cornflakes det var igjen i kartongen, fylte sukker i skålen, satte
sukker og skjeer på bordet og gjorde kaffetrakteren klar til neste dag.

Så la hun noe tøy i tørketrommelen, satte i gang en ny vask med tøy,
strøk en skjorte og sydde i en løs knapp. Hun samlet opp avisene, som lå
på gulvet.

Hun samlet sammen noe leketøy som lå på bordet, og la telefonkatalogen
ned i skuffen. Hun vannet blomstene, tømte en vaskekurv og hengte opp et
håndkle til tørk.

Hun stoppet ved skrivebordet og skrev en melding til skolen, la
småpenger frem til barna, og tok opp en bok som lå under en stol. Hun
skrev et fødselsdagskort til en venninne, satte et frimerke på. Så skrev
hun en huskelapp og la begge deler ved siden av lommeboken sin.

Så vasket hun seg, tok på nattkrem, børstet tennene og børstet håret.

Harry ropte innenfra stuen; Jeg trodde du skulle legge deg?

Ja svarte hun. Så helte hun vann i hundens vannkopp, og slapp ut katten.
Hun sjekket at alle dørene var låst. Så kikket hun inn til barna, og
snakket med et av dem, som fremdeles satt og gjorde lekser. På sitt eget
soveværelse stilte hun vekkerklokken, la frem tøy til neste dag, og tok
sengeteppet av sengen. Hun skrev enda tre ting på huskelappen.

På samme tidspunkt slo mannen av TV'n og sa til seg selv: Nå går jeg og
legger meg. - og det gjorde han....

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 13:19   #2
Madonna
Nytt Medlem
 
Madonna sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 4
Madonna er på en erverdig vei

Så sant så sant!

__________________
Madonna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 18:25   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

DET er vi !

Mener jeg har lest dette før her et sted. Var det i journalen din ELian ??

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 18:55   #4
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Vi har sett den før nå nettopp, men hvor?

  Svar med sitat
Gammel 18-11-04, 10:03   #5
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Denne er så treffende og riktig at jeg nesten begynner å grine. Det er en fulltidsstilling
å rydde
og vaske klær
og vaske
og handle
og lage mat
og organisere
og planlegge
og mase
og huske på
og ha ansvar
og ha omsorg
og vekke
og hente
og bringe
og sortere
og kaste
og ta vare på
og ordne
og arrangere
og planlegge
og legge
og lese for
og tømme
og rense
og skrubbe
og pusse
og bake
og pynte
og vise
og hjelpe
og avtale
og bestemme
og kjøpe
og sende
og skrive
og pakke
og alt annet som hører julen, men ikke minst hverdagen til.

Jeg er i dag så utrolig lei og sur og lei meg og sliten og oppgitt og synes det er håpløst og har gitt opp og...og...og

Og da tenker jeg ikke på å pusse sølv til jul, tørke støv av bilder eller bake. Neida - bare vanlig rot som dukker hver eneste dag etter bare noen timer!
Jeg er så utrolig lei!!! Det er så mye annet jeg kunne gjort og ikke får gjort.

marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 18-11-04, 10:27   #6
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Jeg tror det må være ketosen jeg? Akkurat sånn hadde jeg det på Første fase av South Beach også! Går rundt og rydder og griner, liksom

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 18-11-04, 10:36   #7
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Føler meg en smule truffet, men delegere kan / vil hun ikke.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 18-11-04, 10:55   #8
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Begod

Føler meg en smule truffet, men delegere kan / vil hun ikke.

Hah...det skulle du ikke ha sagt, Begod! Nå er jeg igang...

Jeg synes det er noe av det verste jeg, at jeg skal ta ansvaret for at ting blir gjort, huske på dem, finne ut når man skal gjøre det og hvordan og så DELEGERE! Hæ...det må da gå ann å ta ansvar selv! Det er det vi jenter ofte gjør - tar ansvaret for absolutt alt innen familien. JEG VIL IKKE HA DET ANSVARET! Har DU tatt ansvaret for dette her for eksempel:

Hvem skal få julegaver i år?
Hvor mye skal julegavene koste?
Når skal de kjøpes?
Hva skal kjøpes?
Samme med julekort!
Bursdager:
arrangere?
ringe og spørre om folk kan komme
bake
kjøpe inn til baksten
passe på at vi har: servietter, fløte til kaffen, stearinlys, rent håndkle på badet?
Klær og utstyr:
Har onga skøyter, skistøvler, støvler, hansker og jakker som passer i år?
Har du pakket bort høst- og sommertøyet?
Og vasket det først?
Hvor skal vi kjøpe ny vinterjakke?
Hvor er det billigst?
Har du levert tøyet som er for lite til Fretex? Ja, uten at hun ba deg om det da
Har du husket på at poden har gjort fordi han skal i barnebursdag?
Har du husket på at han skal ha gave med i den bursdagen - og faktisk kjøpt den?
Har du skrevet på kortet? Hvilket kort ? Jo, det må du kjøpe også, vet du!
Har du sjekket at pynteklærne og ikke minst penskoene fortsatt passer?
Strøket skjorta?
Avtalt hvem som skal kjøre kameratene på bursdagen og hvem som skal hente?
Husket på å spørre om tante og onkel skulle feire jul alene eller være sammen med oss hvis de ikke har noe sted å være?
Kjøpt kalkun på tilbud til nyttårsaften?
Planlagt når vi får tid til å bake, hugge juletre, skrive julekort, lage marsipan innimellom alle julebordene og juleavslutningene på skolen og vennegjengen?
Når skal vi levere julegavene?
Har du passet på å handle inn mat til helgen, og pålegg til mandagens nister?
Planlegge fredags-, lørdags- og søndagsmiddager?
Passet på at uteplantene som må plasseres frostfritt om vinteren, har blitt flyttet?
Sjekket at adventsstakene har pærer som virker? Hvor er adventsstakene?
Sjekke at vi har godteri til julestrømpene.
At advenstkalenderne er kjøpt inn/laget/hengt opp.
Å ringe og ordne med barnevakt når ditt julebordet krasjer med hennes jentekveld?
OG skrevet det opp i kalenderen som henger på kjøkkenveggen?

Tenk om man som jente EN gang kunne overraskes med at ting blir gjort uten at en har bedt om det!!!!!!!!!!!

Tenk om hun føler seg som morra di! (For SÅ sexy er det...)

Marrrianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 18-11-04, 12:05   #9
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Har vel stort sett ikke gjort noe av det du ramser opp, men det er vel over en mnd til jul og så skal vi flytte før jul så vi er mest oppsatt på å få solgt huset vi bor i.

Det som ikke kan gjøres i siste uka før jul vil ikke bli gjort.

Etter min menig så er hele julestyret fullstendig overdrevet, men de hverdagslige tingene kan jeg jo alltids forbedre meg på.

Men som jeg har skrevet før i : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=885

Så er det et misforhold mellom når jeg syns det er på tide å vaske , rydde osv. og når min bedre halvdel mener det burde vært gjort.

Men hvis min frue syns jeg er mer sexy når gjør husarbeid( før det nødvendig etter mitt skjønn) så tror jeg at det er på tide å dra hjem og finne frem støvsugern........

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 18-11-04, 13:09   #10
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Begod

Har vel stort sett ikke gjort noe av det du ramser opp, men det er vel over en mnd til jul og så skal vi flytte før jul så vi er mest oppsatt på å få solgt huset vi bor i.

Det som ikke kan gjøres i siste uka før jul vil ikke bli gjort.

Etter min menig så er hele julestyret fullstendig overdrevet, men de hverdagslige tingene kan jeg jo alltids forbedre meg på.

Men som jeg har skrevet før i : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=885

Så er det et misforhold mellom når jeg syns det er på tide å vaske , rydde osv. og når min bedre halvdel mener det burde vært gjort.

Men hvis min frue syns jeg er mer sexy når gjør husarbeid( før det nødvendig etter mitt skjønn) så tror jeg at det er på tide å dra hjem og finne frem støvsugern........

Har lest den utmerkede tråden, Begod! Og da har jeg vel ikke mer å si i denne tråden...
Flott at du startet den, jeg fikk noe å tenke på, men har vel grunnleggende kvinnesyn og ikke mannssyn på dette temaet. Men her er altså mye allerede sagt.

PS - leste det med frihetsfølelse og anstrengt forhold til autoriteter - og tenkte da at du må være min mann . Du må jo være den rette til å svare på hvordan jeg skal forholde meg til dette!

Ha en strykefri dag!
marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 18-11-04, 13:50   #11
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Han og hun - du og jeg


Poenget er ikke å få rett, heller ikke å bli enige. For her er det snakk om hvordan jeg føler at det er og hvordan du føler at det er. Og om jeg ikke er fornøyd med situasjonen og du ikke er det, så må vi prøve å forandre situasjonen til det bedre. For målet er vel det samme for oss begge, ikke sant? Å leve sammen resten av livet? Å ha det koselig sammen i hverdagen tross hverdagens kav og mas. Å ikke føle at den ene eller begge ikke får dekket noe særlig av sine personlige behov. Å passe på at begge får dekket noen av sine behov. Å få arbeidsoppgaver unna, sånn at man har overskudd til å ha det hyggelig sammen?

Jeg tror ikke jeg er mer frustrert enn alle mine venninner? Og kanskje ikke mer frustrert enn mennene våre? Hvordan kan vi ende opp som masete kjerringer og ansvarsløse guttunger? Vi vil jo ikke det! Hvordan kan vi klare å snakke så den andre forstår hvordan vi ønsker å ha det?

marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 18-11-04, 22:43   #12
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Vi har sett den før nå nettopp, men hvor?

her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....2405&highlight

: oppklarer:

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Atkins-kosthold kan gjøre kvinner u-fruktbare!! Iset Lavkarbo generelt 4 01-07-04 19:03
Til alle kvinner og mødre! Summer Livets lyse side 1 05-06-04 19:00
Kvinner Begod Generell diskusjon 50 27-05-04 12:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no