Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Sjokolade 70% +

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-06, 23:39   #101
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: sjokolade 70% +

Bare så det er sagt. Den ultimate kombinasjonen er sjokolade og appelsin.

  Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 00:52   #102
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Kia

bringebær og sjokolade er den beste kombinasjonen i verden.....

Erhm jeg må tilstå at jeg smakte EN rute idag! Det slo meg helt ut og jeg fikk DET suget etterpå men klarte å holde meg. Tror ikke den ruta har ødelagt noe særlig, sjokoladen var heldigivs 70 %.
Det er noe av det beste jeg har smakt!! Bringebærene lå liksom inni sjokoladen i små "korn", det var helt ubeskrivelig!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 01:52   #103
Kia
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Bærum
Innlegg: 194
Kia har en fantastisk aura rundt segKia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: sjokolade 70% +

sukk er nok fare for at jeg løper til butikken så fort jeg blir frisk, håper jeg kan klare å ikke trykke i meg hele på en gang.....

__________________
Kia
Kia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert-Atkinsinspirert Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 08:57   #104
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: sjokolade 70% +

Klarte ikke å dy meg da jeg fant den med bringebær i butikken i går - den var KJEMPEGOD, og jeg er mektig stolt av meg selv som klarte å spise bare 1 rute! Har plassert resten i bilen, av en eller annen merkelig grunn varer sjokoladen lenger når den ligger der og ikke inne i et skap ...

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 09:38   #105
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: sjokolade 70% +

appelsin sjokoladen er den samme, den er 70 prosent med smaaa gele biter av appelsin !

Her har de den bringebaer sjokoladen i sanne sma 10 g pakninger , er litt lettere og begrense seg da

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 10:15   #106
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Nena

Har plassert resten i bilen, av en eller annen merkelig grunn varer sjokoladen lenger når den ligger der og ikke inne i et skap ...

Du må ha korte bilturer.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 10:23   #107
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Lise

Du må ha korte bilturer.

....

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 09-02-06, 21:57   #108
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: sjokolade 70% +

hva?! har jeg gått glipp av en ny sjokolade??!! GERONIMOOoooo! Butikken her kommer jeg...

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 11-02-06, 12:41   #109
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: sjokolade 70% +

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-03-06, 21:54   #110
Hvitveis
Medlem
 
Hvitveis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 67
Hvitveis er på en erverdig vei

Sv: sjokolade 70% +

Fant en 70% sjokolade med fruktose, i Tyskland. Husker selvfølgelig ikke lenger hva den het eller hvem som laget den, men de ble solgt på billigkjeden PENNYmarkt. Ikke så god som noen av de andre - men... Billig og null sukker

Spiste en halv sånn for dagen i et halvt år og gikk ned 10 kilo allikevel

__________________










Hvitveis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk iblandet tips fra blodtypediett Svar med sitat
Gammel 18-03-06, 00:33   #111
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Lise

Den med bringebær smakte jeg i forgårs, og den var namenam. Smakte det beste av troika,- mørk sjokolade og små biter med troikagele inni.

Ja, ikke sant!!

Jeg synes også det går veldig bra med en bit - den smaker så mye! Bitte små biter sammen med en kopp te...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 18-03-06, 12:09   #112
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: sjokolade 70% +

chocolate. mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm


(homer simpson)

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-06, 00:47   #113
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: sjokolade 70% +

Fjonken kan ikke lese et ord i denne tråden. Den er kryptert og fullstendig uforståelig... Fjonken vil ikke ha sjokkissug!

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-03-06, 01:27   #114
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Fjonken kan ikke lese et ord i denne tråden. Den er kryptert og fullstendig uforståelig... Fjonken vil ikke ha sjokkissug!

Lurt

(Pga denne tråden kjøpte jeg Freia Bringebær i dag... )

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 28-03-06, 17:22   #115
millah
Seniormedlem
 
millah sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Haugesund
Alder: 47
Innlegg: 1.172
millah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlys

Sv: sjokolade 70% +

Har hørt om en studie der en gruppe fikk spise 100 g 70% mørk sjokolade hver dag. Ellers spiste de vanlig kost. De fikk ingen blodsukkerøkning og la ikke på seg mer enn gruppen som ikke fikk sjokolade. HUNDRE GRAM PER DAG og ingen vektoppgang! Tenk det!

Nå må jeg innrømme at dette er noe jeg har fått høre i andre hånd, av legen min. Så jeg vet ikke hvordan studien ble gjennomført. Men det trøster jo når sjokoladesuget er som verst!!!

__________________

Neste delmål: Nå 120 kg innen sommerferien slutter den 20. juli

Her er forresten journalen min, og bloggen min.
millah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ganske liberal lavkarbo med naturlig mat og supermat Svar med sitat
Gammel 28-03-06, 19:39   #116
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 52
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Sv: sjokolade 70% +

Lurer litt på den fedonsjokoladen.
Det står 19 karbohydrater i en 40 grams sjokolade

- det blir 50 k i 100 gram??!

Det er jo 20 mer enn i alle de andre 70% sjokoladene....

__________________





Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-06, 19:54   #117
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Zoë

Lurer litt på den fedonsjokoladen.
Det står 19 karbohydrater i en 40 grams sjokolade

- det blir 50 k i 100 gram??!

Det er jo 20 mer enn i alle de andre 70% sjokoladene....

Her er det no' søtstoffer inne i bildet. Den er søtet med polydekstrose og sukralose. Det er kun 2 gram av de 19 som er sukker.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 31-03-06, 13:29   #118
monkey
Medlem
 
monkey sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 145
monkey har en fantastisk aura rundt segmonkey har en fantastisk aura rundt seg

Sv: sjokolade 70% +

Hittade en test på chokladkakor på en svensk websida http://www.carbzone.se/jamfor_choklad.html
Det var inte så kul läsning för en chokladälskare.... Både Atkinschokladen och Lindt är med i testen

monkey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-03-06, 17:20   #119
Bea
Medlem
 
Bea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 53
Innlegg: 131
Bea har en fantastisk aura rundt segBea har en fantastisk aura rundt seg

Sv: sjokolade 70% +

Noen som vet hvor man kan få kjøpt Dietorelle Mørk Sjokolade og CarbZone Mørk sjokolade? Det var vel de som kom best ut i testen vel.
Aldri hørt om dem, jeg......
Og "sunne" sjokolader kan man jo ikke bare overse, kan man vel?

Bea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-03-06, 20:03   #120
Bea
Medlem
 
Bea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 53
Innlegg: 131
Bea har en fantastisk aura rundt segBea har en fantastisk aura rundt seg

Sv: sjokolade 70% +

Hups! Ehh... nå så jeg selvfølgelig at man kan kjøpe LowCarb sjokoladen fra samme nettsted........
Noen som har smakt den, eller?

Bea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-04-06, 22:14   #121
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Sv: sjokolade 70% +

Diotorelle Mørk sjokolade får du iallefall kjøpt i Sverige - men det hjelper vel kanskje ikke Den er bar helt ålreit i mine øyne, så jeg ville ikke brukt masse energi på å få tak i den akkurat

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 01-07-06, 01:06   #122
mcfrogner
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 277
mcfrogner er ny på veien

Sv: sjokolade 70% +

Jeg har aldri skjønt denne sjokoladeavhengigheten jeg... Det irriterer meg faktisk at nesten alle butikker bare har sjokoladevariantene av Atkins-barene. Selv om jeg har minst 10 matbutikker og flere helsekostbutikker og apotek i nærområdet fant jeg i dag til sammen 1 bar som ikke var sjokolade!

__________________
Startvekt: 130 kg
Vekt nå: 105 kg
mcfrogner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Atkins/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 23:22   #123
Sirius
Medlem
 
Sirius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslojente i Bergen
Alder: 41
Innlegg: 222
Sirius har en fantastisk aura rundt segSirius har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sjokolade 70% +

Jeg har endelig funnet en sjokolade med MINT! Jeg ELSKER mint! After Eight, ha det så godt, jeg savner deg aldri mer!

Den er fra Kinsarvik i Bergen, 70%, økologisk og 31 karber pr 100g. Smeltet, med fløte, sterk espresso, kanskje noen mintdråper, blir dette muligens en nydelig..*gasp*.. Mocca mint! min absolutte favoritt-kaffedrikk!

__________________
Karbojunkie in recovery
Ikke lavkarbo for vektnedgang, men for de andre frynsegodene!
Mål: Stabilisere blodsukkeret, curbe cravings, drikke nok vann, trene jevnlig, få ro i sjelen...

Bilder av matretter
Sirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins vedklikehold - for life! Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 11:06   #124
Oban
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 148
Oban er på en erverdig vei

Sv: sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av AnnaV, her.

På Colonialen i Bergen selger de Domori-sjokolade - kjøpte to plater i går, en på 70 % - den var NYDELIG - og en på (ja, du leser riktig 100 % cacao. Kun en ingrediens på listen; namlig flavor cocoa mass.
Jeg forventet egentlig at denne ville være tilnærmet usspiselig, men den er faktisk GOD! Typen min likte den ikke, men så liker han best stratos også da, hehe. Er du glad i mørk sjokolade er denne ABSOLUTT å anbefale! OG - ikke noe sukkertull eller søtningstull, bare ren kakaomasse.
Kan lese på www.domori .com om den.

Hmmm.
Kjøpte en del forskjellige sjokolader da jeg var i Berlin, bl.a. flere Domori 100% Cacao. Smakte en av disse på lørdagskvelden. Pføy.
Uspiselig bittert. Lignet ikke på sjokoladesmak en gang. Heller ikke min kone fant denne spiselig. Noen som har tips om hva disse sjokoladeplatene kan brukes til?

__________________



Min journal
Oban er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 01:42   #125
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Sjokolade 70% +

Denne har 72%, har lite netto karber og er knallgod.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
85% sjokolade dingpot Atkins kosthold 24 06-08-08 23:35
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 02:11
Delikat varm sjokolade sufflè Siljevanilje Kake/dessert og snacks 2 17-11-06 23:31
Sjokolade- og mandelkake alá silje Siljevanilje Kake/dessert og snacks 2 17-11-06 21:41
7 gode grunner til å spise sjokolade! Summer Livets lyse side 0 17-09-04 12:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no