Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Oppgitt ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-02-14, 05:17   #1
waddle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 13
waddle er på en erverdig vei

Oppgitt ...

Hei alle sammen.

Noen har kanskje sett den første tråden min under introduksjoner.

Jeg startet på lavkarbo for ca. 3 uker siden - jeg har vært i ketose i ca. 2,5 uker, bekreftet av ketostix Formen er veldig bra, masse energi og mett lenge uten sultfølelse.

Men det føles ikke ut som om jeg mister noe vekt - synd jeg kasta badevekta for lenge siden Kanskje jeg gjør noe feil, eller er det mulig at ketose ikke virker på meg?

Jeg spiser fett (rømme, egg, bacon, majones) og er som sagt i ketose. Er det noen som har noen tips for å få igang vektnedgangen raskere? Skal på ferie om 1 mnd og jeg vil ned så mye som mulig før det - etter ferien tror jeg at jeg legger om til permanent lavkarbo siden dette gir meg energi osv. Men FØR ferien vil jeg altså miste så mye som mulig.

Jeg tror jeg er ca. 85kg og jeg er 170 høy. Muskuløs kroppsbygning. 34 år.

Jeg har lest det meste jeg kan komme over og for å være helt ærlig forstår jeg ikke helt dette med spis fett så forbrenner du fett.. Jeg klør meg litt i hodet og tenker at dersom jeg ikke spiser fett og er i ketose - kvitter ikke kroppen min seg med lagret fett raskere da?? Altså.. Fett i magen -> fett på kroppen -> muskler -> spiker ? Dette forstår jeg bare ikke

Takk for alle svar!

waddle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 15-02-14, 07:26   #2
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Oppgitt..

Drikker du nok vann??...jeg har hvertfall hørt at noen står stille noen uker, før det går nedover

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-02-14, 08:54   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Oppgitt ...

Jo, du skal spise fett, og i ketose bør mesteparten av energien din komme fra fett. Ettersom fett er veldig energirikt er det ikke så "ille" som det høres ut. Det er ikke om å gjøre å få i seg så mye fett som mulig. Et ca-tall som er vanlig å operere med er 5% karbohydrater, 20% proteiner og 75% fett.

Kan du ikke skissere opp et par typiske dagsmenyer, så blir det lettere å hjelpe deg?
Og et tips - om du ikke har badevekt, så mål deg på strategiske steder med målebånd.

Her er forresten en superfin tråd for de som er i startgropa!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-02-14, 13:20   #4
waddle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 13
waddle er på en erverdig vei

Sv: Oppgitt ...

Takk for svar. Jeg skal prøve å drikke mer vann og mindre pepsi max

Jeg er ikke så veldig variert i matveien, veldig typisk meg å holde meg til det jeg liker.

Kjøttdeig med tacokrydder
salat
rømme
ost

Tunfisk på boks
majones
salat

kylling i own (masse digg krydder)
kokt blomkål/brokkoli
rømme

kinamat (har ikke nøyaktig innhold siden det er bestilt, men har holdt meg fint i ketose etterpå):
Kylling, grønnsaker, noen nøtter - helt herlig
Dette er den eneste fastfood jeg kan spise tror jeg?

Kokt egg eller stekt egg
Tomater
Bacon

Ostepølse
Salat


Som sagt tidligere: Jeg har holdt meg i ketose hele tiden (måler med ketostix ca. 2 ganger om dagen) og jeg sjekker alt jeg spiser for karb innhold.

I tillegg trener jeg intervall på tredemølle og styrke.


Mengde mat er ikke veldig mye, spiser meg mett men det er stort sett alt.

Hadde en liten utskeielse i går, dog det holdt ketosen: pisket kremfløte og bringebær!


Hva tror dere???

waddle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 15-02-14, 16:16   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Oppgitt ...

Kinamat med saus, eller?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-02-14, 16:27   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Oppgitt ...

Anyways.. Saus eller ei.

1. 170, muskuløs, 85 kg. Er du mann? I tilfelle er det vel ikke så supermye overvekt som skal bort.
2. 2.5 uke? Hva hadde du forventet deg på den tiden? Har jo så vidt kommet med gang.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-02-14, 17:17   #7
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Oppgitt ...

nellie; i introduksjonen kommer det frem at hun er kvinne.
Jeg anbefaler og legge inn maten på f.eks. diett.no med mengder av maten for og se hva du spiser.
Da er det mye lettere og kunne si noe om du f.eks. spiser for lite fett, drikker for lite, spiser for lite, etc.
Men lavkarbo er ikke en slik ting der alle får like mye vektnedgang umiddelbart, det er individuelt.
Kinamat skygger jeg unna selv, fordi mesteparten av maten der har for mye karbohydrater for mitt blodsukker........

Det er tre hovedtyper kroppen henter energien fra
karbohydrater
fett
protein

Protein brukes hovedsaklig til og bygge/vedlikeholde muskler, men kan også brukes til energi, selv om det ikke er anbefalt fordi det er en svært arbeidskrevende prosess for nyrene.

Karbohydrater er det vi får i oss når vi lever på vanlig norsk kost

Fett er det kroppen må bruke når man fjerner karbohydratene.

Om man begrenser karbohydratene mye og samtidig ikke får i seg nok fett, vil kroppen tviholde på hvert gram den har fordi den får ikke nok energi. Derfor er det så viktig og spise nok fett slik at kroppen får den energien den trenger, i tillegg til at den får energien den trenger for og bruke fettet som ligger lagret i kroppen. I tillegg krever denne prosessen at du drikker nok vann.

Når det gjelder grønnsaker, så er det viktig og spise nok slik at man får i seg de nødvendige vitaminer og mineraler, men samtidig holde kontroll over hvor mye karbohydrater man får i seg. Noen grønnsaksorter inneholder mye mer karbohydrater enn andre.

Når det gjelder vektnedgang uten vekt; hvorfor ikke bruke målbånd?

Jeg har levet ketogent i tre år, men bruker fremdeles og legge inn på diett.no alt jeg spiser i nøyaktige mål sånn av og til for og sikre meg at kroppen får alt den trenger i riktige mengder.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 15-02-14, 17:39   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Oppgitt ...

Okei. Uansett så er 2.5 uker ikke noe tid. Spesielt ikke på å se nedgang, uten å ha tilgang på vekt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-02-14, 19:50   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Oppgitt ...

"Jeg har lest det meste jeg kan komme over og for å være helt ærlig forstår jeg ikke helt dette med spis fett så forbrenner du fett.. Jeg klør meg litt i hodet og tenker at dersom jeg ikke spiser fett og er i ketose - kvitter ikke kroppen min seg med lagret fett raskere da?? Altså.. Fett i magen -> fett på kroppen -> muskler -> spiker ? Dette forstår jeg bare ikke." Ja, du tenker logisk riktig. Man forbrenner ikke fett fra kroppen bare fordi man inntar fett. Det er en svært forenklet forklaring. Du forbrenner fett om du inntar fett som energikilde i stedet for karbohydrater. Og ja, du vil forbrenne mer fett fra kroppen din om du inntar lite fett og lite karbohydrater, men det er ikke sunt å ikke tilføre kroppen de beste energikilder. Men fett i magen fører ikke automatisk til fett på kroppen om du inntar den mengden kroppen din trenger og ikke mer. Det er karbohydrater + fett som fører til at fett lagres vanligvis. Fordi kroppen trenger ikke to og til sammen for stor kilde til energi på samme tid. Det fører til at kroppen omdanner karbo og lagrer det som fett på rompa vår

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-02-14, 21:24   #10
waddle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 13
waddle er på en erverdig vei

Sv: Oppgitt ...

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

"Jeg har lest det meste jeg kan komme over og for å være helt ærlig forstår jeg ikke helt dette med spis fett så forbrenner du fett.. Jeg klør meg litt i hodet og tenker at dersom jeg ikke spiser fett og er i ketose - kvitter ikke kroppen min seg med lagret fett raskere da?? Altså.. Fett i magen -> fett på kroppen -> muskler -> spiker ? Dette forstår jeg bare ikke." Ja, du tenker logisk riktig. Man forbrenner ikke fett fra kroppen bare fordi man inntar fett. Det er en svært forenklet forklaring. Du forbrenner fett om du inntar fett som energikilde i stedet for karbohydrater. Og ja, du vil forbrenne mer fett fra kroppen din om du inntar lite fett og lite karbohydrater, men det er ikke sunt å ikke tilføre kroppen de beste energikilder. Men fett i magen fører ikke automatisk til fett på kroppen om du inntar den mengden kroppen din trenger og ikke mer. Det er karbohydrater + fett som fører til at fett lagres vanligvis. Fordi kroppen trenger ikke to og til sammen for stor kilde til energi på samme tid. Det fører til at kroppen omdanner karbo og lagrer det som fett på rompa vår

Med andre ord.. Om jeg ikke føler for å legge til mer fett i kostholdet, kan jeg miste mer raskere? Jeg vet det er en uting å slanke seg raskt men jeg har en ferie snart.. hehe.

Slik det er nå spiser jeg mer fett enn det jeg må, null problem å redusere litt på det.

Takk for svar folkens dere er topp.

waddle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 16-02-14, 21:36   #11
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.193
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Oppgitt ...

Du verken veier eller måler deg, men "synes" likevel at du ikke går noe videre ned? Hvordan kan du føle dette uten noe å sammenlikne med etter kun 2,5 uker? Begynn å veie/måle, så har du noe å sammenlikne med.

Fall for all del ikke for fristelsen med å spise for lite for åmgå raskt ned i vekt, da roter du bare til kroppen og sender den inn i et sultmodus somdet kan ta måneder og år å komme seg ut av igjen. Så spis nok, men spis smart;-)

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 16-02-14, 21:57   #12
waddle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 13
waddle er på en erverdig vei

Sv: Oppgitt ...

Det er ikke så veldig komplisert, jeg har målebånd Men man kjenner det også da det er klart.

Pokkers slanking altså, går bare ikke fort nok!

waddle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 16-02-14, 22:45   #13
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.193
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Oppgitt ...

Hvis du har det så travelt, burde du ha begynt før;-) Slankekurer roter til systemet, varige kostholdsendringer gir varige resultater. Hvor fort eller sakte du går ned er det kroppen din som bestemmer, ikke hodet. Et tips kan være å være forsiktig med melkeprodukter, mange opplever å ikke gå ned når man bruker fløte i maten f.eks. Jeg er en av dem...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 21:07   #14
waddle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 13
waddle er på en erverdig vei

Sv: Oppgitt ...

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Hvis du har det så travelt, burde du ha begynt før;-) Slankekurer roter til systemet, varige kostholdsendringer gir varige resultater. Hvor fort eller sakte du går ned er det kroppen din som bestemmer, ikke hodet. Et tips kan være å være forsiktig med melkeprodukter, mange opplever å ikke gå ned når man bruker fløte i maten f.eks. Jeg er en av dem...

Burde begynt før ja, det skal jeg love deg.

Skal være forsiktig med melkeproduktene, takk. =)

waddle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 24-02-14, 01:13   #15
waddle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 13
waddle er på en erverdig vei

Sv: Oppgitt ...

Hei igjen alle - tenkte bare jeg skulle gi dere en liten oppdatering dersom noen skulle være interessert

Vekta går gradvis nedover tror jeg - når svigerfar spør om jeg har slanka meg DA må det synes!

Energien er fin og jeg føler meg frisk. Alikevel dro jeg til legen og tok blodprøver, får svar om et par dager. Bare sånn for sikkerhets skyld.

Jeg har kjørt meg fast i matveien; det går i 3 retter stort sett:

1. Egg og bacon
2. Tunfisk salat
3. Tacokjøtt med grønnsaker

Er det noen som har noen forslag? Må være lett å lage altså. Jeg har sett tråden med hva folk spiser men får liksom ikke helt taket på hva jeg skal prøve.

=)

waddle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 24-02-14, 01:17   #16
waddle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 13
waddle er på en erverdig vei

Sv: Oppgitt ...

Åh glemte å nevne - jeg har lest ketolyse boka! Ble litt smartere

waddle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 24-02-14, 08:11   #17
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.193
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Oppgitt ...

Stekte svinestrimler med stekte grønnsaker, toppet med bearnaisesaus. En av mine "full fart" favoritter. Ellers er nakkekoteletter, kyllinglår m.m. OK mat. Stekt laks med blomkål-og brocollimos er heller ikke å forakte. Mulighetene er mange...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 24-02-14, 10:31   #18
MrsM
Juniormedlem
 
MrsM sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 15
MrsM er på en erverdig vei

Sv: Oppgitt ...

Løvstek med avokado/egg/ost og grønt, salat med chorizo eller bacon, suppe av tomatboks, kokosmelk og krydder++.

__________________
MrsM
MrsM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 26-02-14, 10:34   #19
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Oppgitt ...

Hva man kan spise er jo uendelig i grunn.

Alt muligs slags kjøtt med grønnsaker til.

- Kylling i alle varianter( obs en del ferdig krydret kan inneholde sukker og endog hvetemel), koteletter, skinkebiff, skinke, biff, kjøttdeig, grytekjøtt...
- Salater, dampede grønnsaker, gratinerte grønnsaker( feks sellerirot, blomkål osv), revet blomkål(blomkålris, kjør 1-2min i mikro eller stek kjapt)...
- Fettkilder kan være saus av kokosmelk, saus av fløte og ost, smør, dressing av kaldpressede oljer, majones. Og mye kjøtt inneholder også naturlig fett.
- Du kan spise kokte egg, omelett, pannekaker( flere oppskrifter her inne)...
- Supper er godt, her inne er det mange oppskrifter på blomkålsuppe og tomatsuppe. Den tyske ostesuppa anbefales på det varmeste.

I bunn og grunn vanlig mat som lages fra bunnen av og grønnsaker som tilbehør. Det er ikke noe hokus pokus. Lag karbonader og kjøttboller selv, sauser uten hvetemel og stivelse, spis flere grønnsaker og kutt ris og pasta.

Om en er vandt med at karbonader og kjøttboller kommer fra kjøledisken og sauser fra pose, så er det jo en overgang, men det lærer du deg, aldri dumt å lære seg å lage maten selv.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-02-14, 10:39   #20
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Oppgitt ...

Gerd har mange bra ketolyseoppskrifter med bilder:
http://forum.lavkarbo.no/album.php?u=3041

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-03-14, 06:45   #21
waddle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 13
waddle er på en erverdig vei

Sv: Oppgitt ...

Hei igjen, jeg har nå fått resultatene fra bloodprøve tatt hos lege. Kolestrolet mitt har gått opp fra 4.8 i fjor til 5,8 nå. Legen min mente dette var pga LCHF dietten.

Hva mener dere?

waddle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 07-03-14, 08:47   #22
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.193
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Oppgitt ...

Han har nok delvis rett. Jeg fikk beskjed fra min lege om å "normalisere" kostholdet og komme tilbake til nye prøver om tre måneder påg høyt kolesterol. Jeg valget å overse rådet og ett år senere var kolesterolet lavere enn på lenge. Jeg tror det er helt vanlig at kolesterolet går opp når man går ned i vekt, ikke på grunn av inntak men på grunn av diverse som ligger lagret i kroppsfettet. Det er helt normalt, og heller ikke farlig. Når du når din normalvekt vil kolesterolet stabilisere seg igjen. Så bare hold ut, dette skjer med de fleste lavkarbere. Det ordner seg...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-03-14, 15:16   #23
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Oppgitt ...

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Han har nok delvis rett. Jeg fikk beskjed fra min lege om å "normalisere" kostholdet og komme tilbake til nye prøver om tre måneder påg høyt kolesterol. Jeg valget å overse rådet og ett år senere var kolesterolet lavere enn på lenge. Jeg tror det er helt vanlig at kolesterolet går opp når man går ned i vekt, ikke på grunn av inntak men på grunn av diverse som ligger lagret i kroppsfettet. Det er helt normalt, og heller ikke farlig. Når du når din normalvekt vil kolesterolet stabilisere seg igjen. Så bare hold ut, dette skjer med de fleste lavkarbere. Det ordner seg...

da legen min nylig sjekka kolesterolet mitt utbrøt han høyt at det var høyt, men så leste han på det gode kolesterolet og da roet han seg helt ned og sa det ikke var noe å tenke på likevel. Det er jo balansen mellom de to som er viktig.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oppgitt loppis Spørsmål og svar 10 11-09-13 18:38
Oppgitt Froskeprinsessen Spørsmål og svar 11 01-04-12 10:07
Oppgitt og lei.. PotetGulla Spørsmål og svar 3 06-11-06 19:57
Oppgitt Katrine Nyheter / media 9 17-11-05 11:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no