Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Atkins + lavt stoffskifte = ikke bra??

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-03-04, 00:13   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Atkins + lavt stoffskifte = ikke bra??

Svigermor er en ekte jojo-slanker, og kastet seg på Atkins for en tid siden, da hun så hvor godt det gjorde meg og mannen min.

Men så leser hun i Norsk Ukeblad at de med lavt stoffskifte (hun bruker tyroxin) ikke bør bruke denne dietten, for den virket ikke for dem...

høres ikke dette rart ut? kan det virkelig stemme? vel, hun trøstet seg med det, og begynte å gafle innpå meg poteter og pasta igjen.

noen andre som har hørt dette? jeg trodde faktisk det var tvert imot jeg, at denne dietten funket veldig bra på de med lavt stoffskifte?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-03-04, 00:32   #2
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 48
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset

jeg trodde faktisk det var tvert imot jeg, at denne dietten funket veldig bra på de med lavt stoffskifte?

Støtter deg i det Iset. Jeg kjenner mange som kan redusere på medisinene mot lavt stoffskifte pga omlegging til lav-karbo kosthold. Forklaringen ligger igjen i lavere insulin, som igjen setter i gang rene kaskader av hormonreaksjoner i kroppen. Og thyroxin er et hormon. Det kan også være at forklaringen ligger i at man via inntak av essensielt fett kan dempe immunprosesser, og hypothyreose (lavt stoffskifte) er en autoimmun sykdom.
Aller helst så er det vel en kombinasjon av begge deler. Hallo der ute - noen med lavt stoffskifte som kan rapportere om bedring?

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 20-03-04, 00:32   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Vet ikke hvor NU har det fra. Den funker fint for de med lavt stoffskifte som tar tyroksin (stoffskifte hormon). Been there, done that. Jeg har faktisk gått fra 2 stk 0.5 mg tyroksin pr dag til 0 etter nå ha tatt dem i mange, mange år. Er ikke i tvil om at lav karbo kosthold er årsaken. Legen mener jeg ligger på grensen til å måtte ta iallefall 1 pr dag......men jeg vil gjerne klare meg uten. Derfor prøver jeg Cocosa.....kanskje det hjelper mer ?

NU er feilinformert.......
Du kan lese om det her. Atkins har en masse info om hvorfor det virker !

Men alle dietter er vanskelig for de med lavt stoffskifte. Og lavkalori/fettfritt er enda verre. Jeg må dessverre telle litt kalorier og, for ikke å gå for lavt..... det er vel derfor jeg er så pirkete !

Jeg er et godt eksempel på at det går seint - 9,5 kg på 7 mnd ?? Det går saaaaaakte, men det går ! Med medisin går det sikkert raskere

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 20-03-04 kl 00:44.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor spiser DU akkurat som du gjør? Summer Lavkarbo generelt 36 14-08-11 20:30
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
Tillatte matvarer på Atkins Induksjon! HP Induksjonen 0 25-02-04 22:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no