Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Candida - meninger og erfaringer ønskes!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-07-09, 16:22   #1
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Candida - meninger og erfaringer ønskes!

Noen kjenner meg vel her inne, selv om jeg ikke er så aktiv for tiden..

Kort sagt; etter minstemor på snart 4 ble født, fikk jeg en del plager jeg ikke hadde tidligere. Blant annet hyppige anfall med sterk hodepine, uten at det ble diagnostisert som migrene. Jeg var uhorvelig sliten, humøret var midlt sagt noe ustabilt, noe som kan relateres til at vi flyttet, jeg ble mye alene med to små osv, men det gikk jo aldri over! Jeg har også vært plaget med betennelser i kroppen, og har en betennelse i en skulder som aldri går over, til tross for operasjon i vinter, og nå i det siste store mengder betennelsesdempende (til slutt må man bare..). En rekke andre plager som kan nevnes, men det viktigste, og mest merkbare, var at jeg fikk en mage som ikke fungerte skikkelig. Har en del matallergier, men det ble ikke konstantert noe annet enn det jeg fra før hadde.

Må kanskje nevnte at noen dager etter fødsel fikk jeg antibiotika intravenøst i fire dager, med en påfølgende tablettkur som var relativt hard..

Skjønner jo at candida-allergi ikke er "godkjent" av skolemedisinen, og det har aldri vært et tema hos legen heller.

Jeg gikk jo ned ganske mange kilo på ketolyse, og kom bra igang med trening også, noe jeg ikke har hatt overskudd til på lenge. Magen var bedre enn på lenge, og jeg fungerte jo faktisk!

Siden i vinter har jeg slitt enormt med den vonde armen min, etter operasjonen blusset likevel betennelse kjapt opp igjen. Jeg har hele veien hatt et relativt normalt lavkarbo-kosthold, men ikke spist f.eks. brød. Men melkeprodukter som f.eks. yoghurt liker hvertfall ikke magen, samt en del andre ting.

Jeg trenger egentlig å vite mer om dette, selv om jeg har lest mye om det på nettet den siste tiden. Begynte med at jeg leste om behandlinger for armen (som ødelegger mye av hverdagen min faktisk..), og kom blant annet over dette igjen, som jeg leste mye om da jeg startet med lavkarbokostholdet for snart to år siden.

__________________
På tide å bytte signatur...?

Sist redigert av Max : 25-07-09 kl 16:29.
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 22:03   #2
pingu-72
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 42
pingu-72 er på en erverdig vei

Sv: Candida - meninger og erfaringer ønskes!

Jeg har vært på Balderklinikken i Oslo, og legen min der mener at jeg har for mye sopp i kroppen. Dette har resultert i en skade på tarmen (såkalt lekk tarm) som har gjort meg intolerant (ikke allergisk) mot mye av det jeg spiste til vanlig.

Jeg går derfor på en diett uten bla. sukker, sopp, gjær, eddik, gluten, poteter/ris/pasta, melk + en del andre matvarer. Samt medisiner for å bygge opp tarmveggen igjen.

Hvis du mistenker at du har for mye candida vil jeg anbefale deg en tur på Balderklinikken, det er ganske dyrt men verdt hver eneste krone (for min del ihvertfall!).

Jeg ser også at du skriver at du har betennelse i kroppen, og såvidt jeg har skjønt så er det en del av matvarer som inngår i lavkarbo kosthold som kan øke betennelsestilstanden i kroppen. Da tenker jeg på matvarer med mye mettet fett som bacon, kjøtt med mye fett, fete melkeprodukter mm. (Mulig dette oppveies av fisk/frukt/grønt etc. det skal jeg ikke si noe om)

pingu-72 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eliminasjonsdiett fra Balderklinikken Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 22:08   #3
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Candida - meninger og erfaringer ønskes!

Har lest det samme, derfor ble jeg litt mer fokusert på dette med candida. Skal prøve å kutte ned/ut meieripriodukter gradvis, og se om det hjelper på magen.

Nå bor jeg langt unna Balderklinikken, men skal se om jeg bestiller time hos en homeopat etterhvert.

Andre med erfaringer, råd eller tips?

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 22:42   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Candida - meninger og erfaringer ønskes!

Søstra mi fikk anbefalt candidadiett av ei i b*gda, men jeg husker ikke hvem.. Mener hun er homeopat, hun kan visst dette med candida. Jeg kan spørre mamma hvem hun var hos( tv.søstra mi er ps*kisk utviklingshemmed ) hvis du er interessert.

Ellers har jeg en del lignende s*mptomer og jeg har ME og er eloverfølsom.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 23:26   #5
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Candida - meninger og erfaringer ønskes!

Takker om du har et tips, Imse

Skjønner jo at dette er et omdiskutert tema, men synes likevel det er interessant! Har lest meg frem til en del stoff på nettet.

At magen ikke er glad i gjærbakst, sukker og frukt er hvertfall sikkert. Spiser litt knekkebrød, og det tror jeg faktisk går greit. Sliter veldig med magen for tiden, ble ikke bedre etter at jeg begynte på en del tabletter på forsommeren.

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp ønskes snarest! Pannekakeoppskrift lilleM Ketolysekuren 3 04-02-09 15:40
En riktig god jul ønskes dere Ignite Generell diskusjon 12 25-12-08 11:23
Induksjonsmat - friske tips ønskes Fjonken Atkins kosthold 10 02-04-06 12:48
Bygge PC, noen meninger om dette oppsettet? HP Generell diskusjon 10 10-01-05 04:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no