Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Forvirra jeg gitt!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-04-07, 11:40   #1
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk
Question

Forvirra jeg gitt!

Trodde jeg hadde lest og observert såpass mye at jeg er klar for ketolyse'n jeg nå, men jammen dukka det ikke opp endel ting når jeg satte meg ned for å lage matplaner i går


Først og fremst, hvor mye fett går grensen på i løpet av en dag? Sånn ca? Det bør vel være mer proteiner enn fett?
Og kan man bruke "håndflatemodellen" på mål av protein? At det f.eks skal være et kjøttstykke på str med hånda di?

Kan man spsie solsikkefrø? Og yoplait 00 youghurt?
Kommer til å savne youghurten og muslien, og tenkte kanskje jeg kan lage en slags muslierstatning av solsikkefrø, linfrø og hasselnøtter til det røyner på... Vil uansett ikke bli mer enn ca 50g tilsammen av de 3.
Hva med soyaflak/flokker?

Hvor lang tid tar det når man bestiller varer fra ketolyse.no til man får den, sånn ca?
Bør man bruke tablettene derfra, eller kan man kjøpe tilsvarende kosttilskudd andre steder? Hvis det er lang leveringstid er det mulig jeg må det.

Hvordan er det med egg, bør man begrense til ett eggemåltid pr dag? Slik at om jeg spiser egg til frokost bør jeg ikke spise omelett til lunsj, eller f.eks ziggylapper?

Begynner med disse spørsmålene jeg, håper noen kan bidra
Så dukker det sikkert opp mer spm etterhvert.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 12:13   #2
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forvirra jeg gitt!

Jeg har aldri tenkt på mengde av noe annet enn karbohydrater.. det fungerer alikevel

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 12:46   #3
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Forvirra jeg gitt!

soyafloker går jo bra (med mindre du reagerer på soya..) men yoghurten ville jeg venta med , ganske mange khd når du bare skal ha 15 om dagen !

Lykke til

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 12:50   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Forvirra jeg gitt!

Ja, er det mye i den dobbel 00 youghurten? Glemte å sjekke sist jeg handla

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 13:15   #5
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Forvirra jeg gitt!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja, er det mye i den dobbel 00 youghurten? Glemte å sjekke sist jeg handla

tror de ligger veldig likt men det var noen her inne som tok litt fun light saft i creme fresh når savnet etter yohurt ble for stort .....

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 14:18   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Forvirra jeg gitt!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Trodde jeg hadde lest og observert såpass mye at jeg er klar for ketolyse'n jeg nå, men jammen dukka det ikke opp endel ting når jeg satte meg ned for å lage matplaner i går


Først og fremst, hvor mye fett går grensen på i løpet av en dag? Sånn ca? Det bør vel være mer proteiner enn fett?
Og kan man bruke "håndflatemodellen" på mål av protein? At det f.eks skal være et kjøttstykke på str med hånda di?

Kan man spsie solsikkefrø? Og yoplait 00 youghurt?
Kommer til å savne youghurten og muslien, og tenkte kanskje jeg kan lage en slags muslierstatning av solsikkefrø, linfrø og hasselnøtter til det røyner på... Vil uansett ikke bli mer enn ca 50g tilsammen av de 3.
Hva med soyaflak/flokker?

Hvor lang tid tar det når man bestiller varer fra ketolyse.no til man får den, sånn ca?
Bør man bruke tablettene derfra, eller kan man kjøpe tilsvarende kosttilskudd andre steder? Hvis det er lang leveringstid er det mulig jeg må det.

Hvordan er det med egg, bør man begrense til ett eggemåltid pr dag? Slik at om jeg spiser egg til frokost bør jeg ikke spise omelett til lunsj, eller f.eks ziggylapper?

Begynner med disse spørsmålene jeg, håper noen kan bidra
Så dukker det sikkert opp mer spm etterhvert.

Hellu..

Er ikke lange leveringstida, 2-3 dager. Ketolysetablettene er laga spesielt til denne kuren. Kan sikkert kjøpe andre, men mener at ketolyse sine er billigere. Og du bør skaffe deg boka viss du ikke har den. Den er blitt min bibel... Det står veeeldig godt forklara der....

Egg, kjøtt, fisk osv: spis det du orker Fett likeså, mener jeg.

Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 14:32   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Forvirra jeg gitt!

Har boka, og lest litt, men var litt ivrig etter å komme til kostoversiktene. Så jeg skumma gjennom de førtse kapitlene.
Jeg har gått på lindberg kost litt til og fra siden høsten 2004, og jeg har vært mye på dette forumet så jeg trodde det skulle bli en smal sak å gå over på ketolyse...
Kjenner jeg blir litt stressa av tanken på å ikke skulle begrense proteiner og fett, jeg syns fedon var litt løssluppen i forhold til det liksom...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 14:36   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Forvirra jeg gitt!



Det er veldig lurt å lese godt de første kapitla, jeg gjør det rett som det er. Får en og annen aha-opplevelse hver gang jeg..
Solsikke har 10,7 karber pr 100gram. Så ikke spis mye av det..

Og viss du klarer å styre unna alt søtt den første tiden så er det veldig lurt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 14:39   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Forvirra jeg gitt!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Og viss du klarer å styre unna alt søtt den første tiden så er det veldig lurt

Ja, jeg har hatt et par sånne uke tidligere, og det er nok veldig lurt ja. og jeg er kjempeklar for det nå, så tror det skal gå bra. Også forelska jeg meg totalt i "mat på data" programmet i går, så matplanering skal nok gå lettere enn frykta

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 16:33   #10
Lasse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 46
Lasse er ny på veien

Sv: Forvirra jeg gitt!

Sjelv stagnerte jeg i 14 dager etter en kanonstart - gjennomgikk dietten min og så at jeg hadde spist neste utelukkende kyllingbryst og magert kjøtt (e.g. mye proteiner) etter at de innkjøpte nakkekotelettene var fortært. Fikk rett og slett i meg for lite fett.

Taket være Ziggys triks om å røre omeletten sammen med smør (ikke vann/fløte) og å bruke masse fett når jeg spiser magert kjøtt har vekta begynt å bevege seg igjen. For lite fett er ikke bra.

__________________
Lasse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 21:35   #11
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Forvirra jeg gitt!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har boka, og lest litt, men var litt ivrig etter å komme til kostoversiktene. Så jeg skumma gjennom de førtse kapitlene.
Jeg har gått på lindberg kost litt til og fra siden høsten 2004, og jeg har vært mye på dette forumet så jeg trodde det skulle bli en smal sak å gå over på ketolyse...
Kjenner jeg blir litt stressa av tanken på å ikke skulle begrense proteiner og fett, jeg syns fedon var litt løssluppen i forhold til det liksom...

Hei
Skumma gjennom ???? Vel Om du hadde LEST de første sidene hadde du hatt det mye lettere. Fett kan du ta uten bekymring, protein med måte og karbohydrat etter utrekning ( og fort på "gefühl") Oftest går det lett med ketolysekurens prinsipper i løpet av et par uker. da tenker du lite på hva du spiser og gleder deg over energien og hyumøret ;-)

Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 21:57   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Forvirra jeg gitt!

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Skumma gjennom ???? Vel Om du hadde LEST de første sidene hadde du hatt det mye lettere.

ja, jeg har lest de en gang tidligere da jeg lånte boka på biblioteket, desverre har jeg lest litt andre filosofier innimellom da og nå så det forsvant litt ut igjen

Men jeg skal bruke denne uka på å finlese den samtidig som jeg prøver etter beste evne å kjøre meg inn....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 18:57   #13
mrfree
Medlem
 
mrfree sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 40
Innlegg: 93
mrfree er på en erverdig vei

Sv: Forvirra jeg gitt!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Trodde jeg hadde lest og observert såpass mye at jeg er klar for ketolyse'n jeg nå, men jammen dukka det ikke opp endel ting når jeg satte meg ned for å lage matplaner i går


Først og fremst, hvor mye fett går grensen på i løpet av en dag? Sånn ca? Det bør vel være mer proteiner enn fett?
Og kan man bruke "håndflatemodellen" på mål av protein? At det f.eks skal være et kjøttstykke på str med hånda di?

Kan man spsie solsikkefrø? Og yoplait 00 youghurt?
Kommer til å savne youghurten og muslien, og tenkte kanskje jeg kan lage en slags muslierstatning av solsikkefrø, linfrø og hasselnøtter til det røyner på... Vil uansett ikke bli mer enn ca 50g tilsammen av de 3.
Hva med soyaflak/flokker?

Hvor lang tid tar det når man bestiller varer fra ketolyse.no til man får den, sånn ca?
Bør man bruke tablettene derfra, eller kan man kjøpe tilsvarende kosttilskudd andre steder? Hvis det er lang leveringstid er det mulig jeg må det.

Hvordan er det med egg, bør man begrense til ett eggemåltid pr dag? Slik at om jeg spiser egg til frokost bør jeg ikke spise omelett til lunsj, eller f.eks ziggylapper?

Begynner med disse spørsmålene jeg, håper noen kan bidra
Så dukker det sikkert opp mer spm etterhvert.

lag din egen youhurt da, og søt den med stevia eller noe slikt..

http://www.hjemmeproduktion.dk/shop/...lng=1&catID=54

mrfree er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no