Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Høyere stoffskifte etter graviditet?

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-05-11, 12:15   #1
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Høyere stoffskifte etter graviditet?

Nå har jeg gått på levaxin i ett par år , og jeg måtte høyne dosen under forrige graviditet, er bare 12 dager siden fødsel. MEN; jeg har hatt så mye energi etter fødselen, kan det være mulig at stoffskifte plutselig har gått opp? Etter to år på levaxin? Som jeg forøvrig ikke føler har hjulpet særlig mye på energien.... Noen som vet noe om dette? Man hører jo stort sett bare om at stoffskiftet blir LAVT etter graviditet...
Skal til legen og ta prøver snart, men det er noen uker til, og jeg er nysgjerrig

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 23:14   #2
linda28
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vestlandet
Alder: 41
Innlegg: 1
linda28 er på en erverdig vei

Sv: Høyere stoffskifte etter graviditet?

Jeg hadde høyt stoffskifte ca 1 år før jeg ble gravid. Da det hadde stabilisert seg ble jeg gravid, men legen min sjekket ikke stoffskiftet i graviditeten.
Helt tilfeldig tok jeg en blodprøve i vinter som viste at stoffskiftet har blitt høyt igjen (ca 1/2 år etter fødsel).
Men jeg har lite symptomer på stoffskiftet da, kun hjertebank og skjelvinger i hendene også er jeg konstant trøtt.

linda28 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 00:32   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Høyere stoffskifte etter graviditet?

En venninne av meg var på nippet til å bli medisinert for lavt stoffskifte. Legen ville se det litt an da hun ble gravid.
Etter første svangerskap ble stoffskiftet normalt og vel så det. Etter andre var det på grensen til å være høyt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 02:08   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Høyere stoffskifte etter graviditet?

Opprinnelig lagt inn av linda28, her.

Jeg hadde høyt stoffskifte ca 1 år før jeg ble gravid. Da det hadde stabilisert seg ble jeg gravid, men legen min sjekket ikke stoffskiftet i graviditeten.
Helt tilfeldig tok jeg en blodprøve i vinter som viste at stoffskiftet har blitt høyt igjen (ca 1/2 år etter fødsel).
Men jeg har lite symptomer på stoffskiftet da, kun hjertebank og skjelvinger i hendene også er jeg konstant trøtt.

Oj, har du sjekket blodprosenten din?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 09:54   #5
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Høyere stoffskifte etter graviditet?

Ja nå har jeg iallefall fått svar på prøvene mine, og stoffskiftet HAR faktisk gått litt opp! Deilig å ha litt mer overskudd nå i småbarnsperioden

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning Mr. Muscle Lavkarbo generelt 243 26-02-15 21:14
Etter nok en graviditet starter jeg opp med ketolyse i dag! mamma til tre gutter Ketolysekuren 14 01-01-11 22:14
Ketolyse etter graviditet GKS Ketolysekuren 6 30-01-10 23:29
Hormoner som forandrer seg etter en graviditet? Helene Stoffskifte / hormonproblemer 15 13-07-09 09:48
Lavkarbo etter graviditet.. bettina Spørsmål og svar 0 09-04-07 16:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no