Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Delfiakake

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-04-06, 06:39   #1
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Delfiakake

Jeg komponerte min egen delfiakake på påskeaften. Piska 6 egg, smeltet 250g delfiafett, en pakke med kakao (250g) spedde jeg ut med kaffe og kokosmasse så hakket jeg opp nøtter og mandler som jeg fordelte lagvis i brødformen og så pyntet jeg med sesamfrø, solsikkefrø og linfrø på toppen. Helt uten søtstoff selvfølgelig, men kaken ble så lekker at svigermor tjuvstartet med en skje, det ble med den skjeen.
Da kaken kom på bordet klarte ikke svigerfar å dy seg, han fikk en teskje og han skar grimaser.
Dagen etter fikk vi besøk av godt voksen dame og også hun ville smake av det jeg hadde på tallerkenen, jeg advarte henne om at hun ikke kom til å like kaken men jo det mente hun for hun var vant med mørk sjokolade og sånt. Jeg skar opp ett lite stykke til henne og sa at hun skulle få mer etterpå hvis hun likte kaken. Får jeg ikke mer enn det lille stykket utbrøt hun. Men heller ikke hun klarte å spise uten grimaser, selv med sukker på strevde hun med å få ned kaken.
2.påskedag ble vi bedt bort på kaffe og da tok jeg med ett kakestykke til meg selv og jeg syntes kaken fortsatt var god. Da ble kameraten min fristet og ville smake. Han fikk ett lite stykke tilsvarende to-tre teskjeer men alt sammen gikk rett i søpla. Han klarte det rett og slett ikke.
Dette er beste lavkarbokaken jeg har smakt fordi den ikke inneholdt soya eller kunstig søtstoff. Hadde med ett stykke på jobb nå og jeg syns den er god fortsatt, det siste stykket jeg har hjemme skal jeg spare til helgen

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 20-04-06, 12:39   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Delfiakake

Det hørtes sterkt ut! Skjønner godt de slet med å få det ned.

Men så kjekt at du har funnet en kake som du liker og som ikke er noe kunstig søtstoff i.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 20-04-06, 12:54   #3
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Delfiakake

Tror ikke du får noen storm av forespørsler om oppskrifter på den der. Tror heller ikke jeg hadde klart å pælme nedpå delfiakake uten søtning i.
Men all respekt til deg som faktisk klarer det og tilogmed synes den er god.. Du må ha noen rare smaksløker du..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-04-06, 12:57   #4
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Delfiakake

Bare kakao.... Så fint at du liker den.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 20-04-06, 13:08   #5
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Delfiakake

Med litt stevia i hadde den vel blitt god også, eller?

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 21-04-06, 03:46   #6
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Delfiakake

Stevia hadde hadde sikkert gjort den bedre, men jeg ønsker ikke å trigge smaksløkene med søtt for da er det så lett å sprekke med hele kakebordet og hver kveld etterpå.
Blir ikke noen sprekk på meg før konfirmasjonen 13.mai. Og da bare for å øke forbrenningen.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
La oss forberede oss til julen! Zoë Lavkarbo generelt 77 02-12-09 18:34
Delfiakake Lara Kake/dessert og snacks 22 12-04-07 23:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no