Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Proteintilskudd ved økt trening?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-01-08, 21:37   #1
Lisjpiia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Nord Trøndelag
Innlegg: 33
Lisjpiia er på en erverdig vei
Question

Proteintilskudd ved økt trening?

Går det an å kjøpe protein tilskudd i form av shake å bruke det når man er på Eurodiett?

Har for lite energi generelt og er stup lei eurodiett produktene. Får heller ikke i meg så mye av fisk og kjøtt osv osv..

Vet at man ikke skal drive med styrke trening når man er på eurodiett, men 1- 2 timers mosjon 3-4 dager i uken må jo gå bra.
Har tatt noen turer, men blir så trøtt og sliten og får ikke i meg mat etter trening.
Noen som kan hjelpe?

Samt krom eller cla eller noe lignende for søt hunger... Går det?

Lisjpiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergs - eurodiett... Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 20:36   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Protein tilskudd ved økt trening?

Tar du de vitaminene og mineralene du skal ved siden av?

skjønner utrolig godt at du er lei maten (jeg brekker meg bare ved synet av ertepurre og grønsaksuppe)

det er ganske mye proteiner i ED-produktene da (lavfett og lavkarbo, så da er det stort sett proteiner igjen)

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 00:03   #3
Lisjpiia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Nord Trøndelag
Innlegg: 33
Lisjpiia er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Protein tilskudd ved økt trening?

Jepp, tar vitaminene.

Og Har snakket med legen min.
Å vi ble enig om en blanding av eurodiett og katogen kost.
Så spurte jeg henne om hvordan det var med de forskjellige tingen,
og alt gikk bra. Protein shake/pulver (med lavt eller ingenting sukkerinnhold, vell å merke) blir nesten det samme som eurodiett, bare at det finnes jo bare en sort(shake) med forskjellige smaker. Etter som jeg vet..

Men nå er det torsdag, jeg har spist proteinshake mellom 2 til 4 ganger daglig + annen mat med lavt karbo innhold siden mandag, å jeg er på tur inn i ketose (tror det var det det het) Jeii Så nå tror jeg at jeg skal finne fram litt eurodiett pakninger å spise det i tillegg De jeg ennå tåler smaken på

Men hadde de ikke vært for krom'en, så skal jeg ærlig si at jeg ikke hadde vært i ketose ennå

Stor klem fra veldig glade og energi rike meg

Lisjpiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergs - eurodiett... Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 00:19   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Protein tilskudd ved økt trening?

Blir det ikke fryktelig mye med opptil 4 proteinshaker pr dag?

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 10:48   #5
Lisjpiia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Nord Trøndelag
Innlegg: 33
Lisjpiia er på en erverdig vei
Arrow

Sv: Protein tilskudd ved økt trening?

Nei, er det det?
Men som regel blir det ikke så mange da, er mest de dagene jeg trener at det blir det..

Det er jo nesten det samme som eurodiett, og det skal man spise opptil 5 ganger av pr dag. Shaken er 3 dl vann/melk som er utblandet med 30 g pulver. Når jeg lager eurodiett greier jeg ikke å spise alt opp, for det er alt for mettende syns jeg. Men med shaken går det.

Lisjpiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergs - eurodiett... Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 13:43   #6
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Protein tilskudd ved økt trening?

4 shaker pr dag er helt ok for en person som trener mye styrke. 1,5 - 2 gram protein pr. kg. kroppsvekt er annbefalt for dem som trener hardt.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 18:53
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 01:03
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 18:04
Fettspisere forbrenner MER fett ved trening... Borealis Trening 5 23-05-07 10:59
Fettforbrennende treningstips mofe Trening 4 28-04-05 20:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no