Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Bounty

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-11-11, 22:03   #1
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk
Post

Bounty

“Luksus”-Bounty
(ca 16 karber i hele, ved bruk av mørk sjokade fra sukkerfritt)

50g delfiafett
- Smeltes på middels varme i en kjele. Ta kjelen av plata
tilsett :
2 dl. kokosmelk

1 eggehvite

150g kokos masse
1 ts tragant (kjøpes på apotek)
5 ss sukrinmelis

-Bland det tørre
-Hell melkeblandingen forsiktig i det tørre under omrøring, tilsett eggehviten til slutt og rør godt.
Dekk en form (min var 15x20cm) med plastfolie, og bre røra utover.
Settes i fryser en times tid.

Smelt ca 150g mørk sjokolade ( jeg brukte sukkerfritt), sammen med 20-30 g delfiafett.

Kokosmassen deles så i biter, dyppes i smelta sjokolade (brukte to gafler)

Settes på papirkledd plate og avkjøles.
Oppbevares kaldt i en tett boks.
Kan fryses.
.
(Grunnen til at jeg bruker eggehvite og tragant er at jeg alltid har savnet den seige bounty-”følelsen” på andre slike oppskrifter jeg har prøvd. Syns de har lett for å bli både tørre og litt harde)



Sist redigert av Gerd : 20-11-11 kl 20:53. Årsak: endret vedr. tilsetting av tragant
Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 22:08   #2
Sorella
Medlem
 
Sorella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 261
Sorella er ny på veien

Sv: Bounty

Denne så fantastisk ut Gerd!

__________________
Sorella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 22:30   #3
Luggetuppen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 140
Luggetuppen har en fantastisk aura rundt segLuggetuppen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bounty

De så knallgode ut! Men hva er tragant?

__________________



Luggetuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 20 gr karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 22:35   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Bounty

De er gode

Tragant er et pulver man tilsetter for å få det seigt. Brukes også i marsipan. Kjøpes på apotek

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 22:47   #5
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Bounty

Tror du man kan bruke splenda istedet for sukrinmelis?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 22:51   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Bounty

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Tror du man kan bruke splenda istedet for sukrinmelis?

Aner ikke hvordan det blir.

Du får prøve deg frem kanskje det ligger ute oppskrifter hvor splenda er brukt?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 22:55   #7
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Bounty

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Aner ikke hvordan det blir.

Du får prøve deg frem kanskje det ligger ute oppskrifter hvor splenda er brukt?

Din så bedre ut, men liker ikke sukrin. Er vel bare å prøve ja

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 23:06   #8
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Bounty

Tror du tragant kan byttes ut med noe annet?

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 23:07   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Bounty

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Tror du tragant kan byttes ut med noe annet?

Ikke som jeg vet om

Men det går an å lage uten både tragant og eggehvite. Men jeg syns det blir tørrere da

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 12:56   #10
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Bounty

Kanskje dumt spm, men Delfiafett? Ikke fy fy? *hopper opp og ned*

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 13:26   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Bounty

Å, endelig har noen funnet ut hvordan man lager seig bounty! Så jeg skal på apoteket og kjøpe tragant. Dette kan man jo lage nå, ta en prøve smak og fryse ned i glass til jul.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 13:27   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Bounty

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Kanskje dumt spm, men Delfiafett? Ikke fy fy? *hopper opp og ned*

Nei, ikke for meg i vertfall. Har brukt delfiafett i alle år, og lever i beste velgående

Kjøper ikke dyr cocosa for å bruke så lite...
Dessuten er ikke godteri hverdagsmat

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 13:28   #13
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Bounty

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Å, endelig har noen funnet ut hvordan man lager seig bounty! Så jeg skal på apoteket og kjøpe tragant. Dette kan man jo lage nå, ta en prøve smak og fryse ned i glass til jul.

Jepp

Mine ligger i fryser, men er redd de ikke varer frem til jul

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 13:48   #14
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bounty

smaksprøver er obligatoriske!!

kan man bruke cocosa om en vil?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 14:18   #15
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Bounty

Det går også an å bestille extra virgin coconut oil på iherb. billigere enn cocosa

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 15:28   #16
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Bounty

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

smaksprøver er obligatoriske!!

kan man bruke cocosa om en vil?

Jaja

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 15:41   #17
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Bounty

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jepp

Mine ligger i fryser, men er redd de ikke varer frem til jul

Det er jo en viss fare for at de kan bli smaksprøver hele porsjonen Men heldigvis har jeg fryseren i kjelleren og adkomsten er en kjempebratt trapp under ei luke i kjøkkengulvet.. Og jeg sliter med et ankle, så jeg unngår å gå ned den trappa, funker veldig bra for å holde meg unna ting jeg ikke skal spise

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 01:14   #18
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Bounty

Det var en god ide å bruke tragant her i denne oppskriften, at jeg ikke har tenkt på det selv :P Skjønner godt hva Gerd mener med "tørr", selv synes jeg det fort blir "smulete" og bløter opp kokosmassen i litt fløte.

Sukrinens kalde bismak merkes ikke så godt i oppskrifter som har en del fett og som serveres kalde (oppskrifter med kokosfett, fløte osv. Særlig om man tar i en dråpe natreen/litt spenda for å balansere den "lange" smaken til sukrin med den litt "korte" smaken til syntetiske søtstoffer)

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 01:20   #19
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Bounty

For de som vil bruke uherdet kokosolje så koster en halvliter pure kokosolje ca 30 kroner (gått opp litt i det siste) på mange innvandrerbutikker. Samme greia som brun Cocosa. Slik ser den ut:

http://loveyourcurls.blogg.se/images..._150473648.png

Ellers vet jeg ikke hva som er farlig med herdet kokosolje (delfiafett) så lenge det er fullherdet.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 15:15   #20
Bittemoren
Seniormedlem
 
Bittemoren sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Austevoll
Innlegg: 534
Bittemoren er ny på veien

Sv: Bounty

Denne skal jeg definitivt prøve

__________________
Bittemoren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo heller mot ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 15:51   #21
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Bounty

Jeg finner ikke sukrinmelis i butikken, hvor kjøper dere det?

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 16:02   #22
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Bounty

Helsekost.
Jeg kjøper på min Meny-butikk

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 16:09   #23
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Bounty

Åååååå
Der kom tragant på handlelista

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 22:08   #24
Bittemoren
Seniormedlem
 
Bittemoren sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Austevoll
Innlegg: 534
Bittemoren er ny på veien

Sv: Bounty

da var denne prøvd lage og den var bare knall god dette kan du Gerd

__________________
Bittemoren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo heller mot ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
bounty, kokos, konfekt, sjokolade


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bounty cillesnuppa Kake/dessert og snacks 43 30-06-16 23:27
Heidis bounty! heidia79 Kake/dessert og snacks 8 10-03-12 20:06
Fotballfruens bounty manebane Kake/dessert og snacks 25 24-11-11 20:18
Bounty-bar heihei123 Ketolysekuren 13 21-11-11 00:13
Bounty ... Digg! *pippi m gutt og jente* Ketolysekuren 38 25-06-11 15:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no