Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Personlig trener over nettet!

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-04-13, 14:35   #1
Jean1986
Medlem
 
Jean1986 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 38
Innlegg: 264
Jean1986 er ny på veien

Personlig trener over nettet!

Hei.

Har lenge vurdert å anskaffe meg en PT, men jeg er ikke den som er så glad i å trene på treningssenter + at det er dyrt med en PT.
Så vurderer og få ett opplegg med PT over netter der jeg kan trene hjemme i min egen stue,er det noen som har prøvd ut det? Eller er det bare å kjøre på med en PT på ett vanlig treningssenter?

Vil så gjerne få strammet opp kroppen og ikke se ut som jeg har kroppen til ei 90 år gammel dame:/

__________________


Jean1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 06:43   #2
kaffedamen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 153
kaffedamen er ny på veien

Sv: Personlig trener over nettet!

Hei, jeg jobber som personlig trener på et treningssenter. Jeg har også noen online kunder innimellom. Noen fordeler og ulemper ved de forskjellige valgene:
På treningssenter:
Noen fordeler

  • dere treffes ansikt til ansikt
  • du får hjelp med teknikken i alle øvelser (dette ser jeg er et springende punkt for mine online kunder)
  • på et treningssenter har du tilgang til alle nødvendige treningsapparater og andre hjelpemidler
  • du får mye kunnskap gjennom PT-timene, for vi snakker jo sammen gjennom øktene
  • du får presset grensene dine mer med en PT til stede som kan både støtte og pushe
Noen ulemper
  • du må trene til de tidene du og PT'en kommer fram til
  • du må komme deg til treningslokalet (det trenger for øvrig ikke være et treningssenter, mange PT'er har også utetrening)
Fordeler med online

  • du trener når du vil, hvor du vil
  • du får skriftlig og muntlig (ofte via Skype) oppfølging som også gir mye kunnskap
Ulemper
  • det er vanskelig å vite om du gjør øvelsene teknisk riktig, og dermed unngår eventuelle skader/feilbelastninger
  • det er vanskeligere å presse seg selv til å gjøre det som trengs enn å la noen andre gjøre det
  • du har ikke nødvendigvis tilgang på PT mens du er i gang med økta, hvis spørsmål/usikkerhet oppstår
Dette er noen punkter å ta hensyn til. Hvis du har sterk motivasjon til å gjennomføre et treningsopplegg i 8-12 uker på egen hånd fungerer online PT fint. Hvis du vet med deg selv at det kan være vanskelig å komme i gang og holde seg i gang passer det best med PT på treningssenter.



Håper dette var til hjelp. Lykke til med treninga!

kaffedamen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 14:23   #3
Jean1986
Medlem
 
Jean1986 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 38
Innlegg: 264
Jean1986 er ny på veien

Sv: Personlig trener over nettet!

Opprinnelig lagt inn av kaffedamen, her.

Hei, jeg jobber som personlig trener på et treningssenter. Jeg har også noen online kunder innimellom. Noen fordeler og ulemper ved de forskjellige valgene:
På treningssenter:
Noen fordeler

  • dere treffes ansikt til ansikt
  • du får hjelp med teknikken i alle øvelser (dette ser jeg er et springende punkt for mine online kunder)
  • på et treningssenter har du tilgang til alle nødvendige treningsapparater og andre hjelpemidler
  • du får mye kunnskap gjennom PT-timene, for vi snakker jo sammen gjennom øktene
  • du får presset grensene dine mer med en PT til stede som kan både støtte og pushe
Noen ulemper
  • du må trene til de tidene du og PT'en kommer fram til
  • du må komme deg til treningslokalet (det trenger for øvrig ikke være et treningssenter, mange PT'er har også utetrening)
Fordeler med online

  • du trener når du vil, hvor du vil
  • du får skriftlig og muntlig (ofte via Skype) oppfølging som også gir mye kunnskap
Ulemper
  • det er vanskelig å vite om du gjør øvelsene teknisk riktig, og dermed unngår eventuelle skader/feilbelastninger
  • det er vanskeligere å presse seg selv til å gjøre det som trengs enn å la noen andre gjøre det
  • du har ikke nødvendigvis tilgang på PT mens du er i gang med økta, hvis spørsmål/usikkerhet oppstår
Dette er noen punkter å ta hensyn til. Hvis du har sterk motivasjon til å gjennomføre et treningsopplegg i 8-12 uker på egen hånd fungerer online PT fint. Hvis du vet med deg selv at det kan være vanskelig å komme i gang og holde seg i gang passer det best med PT på treningssenter.



Håper dette var til hjelp. Lykke til med treninga!


Tusen takk for svar
Jeg er motivert til å trene selvstendig hjemme, så har jeg en samboer som er flink til å pushe meg så det skal nok gå bra

Hva ligger prisen hos deg for ett 12 ukers treningsopplegg, lager du en kostholdsplan i tillegg?

__________________


Jean1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 06:37   #4
kaffedamen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 153
kaffedamen er ny på veien

Sv: Personlig trener over nettet!

Opprinnelig lagt inn av Jean1986, her.

Tusen takk for svar
Jeg er motivert til å trene selvstendig hjemme, så har jeg en samboer som er flink til å pushe meg så det skal nok gå bra

Hva ligger prisen hos deg for ett 12 ukers treningsopplegg, lager du en kostholdsplan i tillegg?

Flott at du er motivert og har støtte i samboer!
Jeg har svart deg på PM.

kaffedamen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 13:43   #5
Tetra
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Med kjæresten <3
Alder: 38
Innlegg: 138
Tetra er på en erverdig vei

Re: Personlig trener over nettet!

Beklager men jeg tror desverre ikke det er så lurt med PT over nett. Ikke det at PT'n er dårlig men at det er lett å sluntre unna å gjøre øvelsene enklere når man er hjemme aleine så de mister sin virkning.

Jeg snakker litt av egen erfaring, ikke at jeg har prøvd PT over nett, men...
For et par år siden ødela jeg ryggen, ble operert å gikk til fysio i mange mnd, jeg fikk øvelser jeg skulle gjøre hjemme. Kjøpte meg stor ball og yogamatte. Øvelsene var viktig for meg å gjøre for å øke core-musklenen for å støtte ryggen, og få bevegelsen tilbake.

Men gjorde jeg øvelsene som var veldig viktige for ryggen min? NEI, eller jeg gjorde veldig lette varianter av dem innimellom,altså feil, for å få de "unnagjort". Men de hadde altså ingen virkning siden jeg snek meg unna å gjøre de ordentlig.
Når jeg hadde fysiotime, hadde en time med rein trening, gjorde jeg alt som jeg skulle riktig å fikk resultater!
Men hjemme, etter at fysiomåndene mine var over..Fortsatt sykemeldt med all verdens av tid... Jeg kunne alle øvelsene som var bra for meg å jeg hadde alt ansvar selv... Men både ballen, matta og arket med øvelsene ned. Desverre!

Det endte meg at jeg måtte melde meg på treningssenter, meldte meg kun på gruppetimer for å se åssen det var og det går fortsatt kjempebra! De fleste steder får man et par PT timer inkl når man melder seg inn et sted. Det er også alltid ansatte omkring man kan stille spm underveis. Man kan også alltid ta en gratis prøvetime før man velger å melde seg inn, på denne prøvetimen kan man også få de til å lage en treningsplan for deg.

Anbefaller deg å ikke "kaste bort" penger på PT over nett, men å melde deg på et teningssenter med gruppetimer, velg gjerne et senter som ikke "alle" går på, jeg liker heller ikke å trene på sentere med mange folk, derfor skulle jeg jobbe hjemme selv, å du vet jo nå åssen det gikk. (eller ikke gikk)

Du kan jo feks prøve i en uke eller to å skrive ned noen øvelser å hvilke dager du skal gjøre det... Fesk X-anntal situps, spretthopp,pushups, knebøy osv å se hvor mange dager du faktisk gjennomfører planen din (Bare for å få en liten følelse av hvordan det vil være å trene hjemme aleine)


PS: Det er ikke meninga å være negativ, men dette er MIN erfaring, vi er så klart alle forskjellige!


Uansett hva du måtte velge, LYKKE TIL

__________________



Tetra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 18:15   #6
kaffedamen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 153
kaffedamen er ny på veien

Sv: Personlig trener over nettet!

Det er stor forskjell på hva vi trives med, og noen liker treningssenter/gruppetimer, andre liker trening på egen hånd eller med PT. Er man motivert og har en PT som virkelig er interessert i kundene sine vil man også få god oppfølging når man driver hjemmetrening. Det er for eksempel vanlig å bruke video for å ta teknikksjekk underveis, for å hindre skader/feilbelastninger. Med alle tekniske duppeditter som finnes til hjelp i dag funker det greit med online oppfølging så lenge man er motivert til å gjøre jobben selv.

kaffedamen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 23:42   #7
Rioja
Medlem
 
Rioja sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 94
Rioja har en fantastisk aura rundt segRioja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Personlig trener over nettet!

Har du sjekket ut www.livegym.no?
50,- måneden! -Jeg er hekta!!!

(Anbefaler spesielt yoga-timene)

__________________


Rioja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 08:47   #8
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Personlig trener over nettet!

Opprinnelig lagt inn av Rioja, her.

Har du sjekket ut www.livegym.no?
50,- måneden! -Jeg er hekta!!!

(Anbefaler spesielt yoga-timene)

Det der så virkelig ikke dumt ut! Men kan man kun få videoene til klokkeslettet de er satt opp? Eller kan jeg selv bestemme når jeg ønsker å se videoene?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 08:57   #9
Rioja
Medlem
 
Rioja sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 94
Rioja har en fantastisk aura rundt segRioja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Personlig trener over nettet!

De legges i et arkiv så du kan plukke dem fram når du ønsker. Du kan også lagre de under favoritter!
Anbefaler alle å prøve, hvertfall en måned. 50,- er billig og det er ingen bindingstid!

__________________


Rioja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 09:02   #10
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Personlig trener over nettet!

Opprinnelig lagt inn av Rioja, her.

De legges i et arkiv så du kan plukke dem fram når du ønsker. Du kan også lagre de under favoritter!
Anbefaler alle å prøve, hvertfall en måned. 50,- er billig og det er ingen bindingstid!

Så bra! Det var jo nesten for godt til å være sant

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Personlig trener ... Er det noe vits`a ? BitTorres Trening 50 06-08-14 17:06
Personlig spørsmål ... Restart Generell diskusjon 11 14-11-11 17:14
Personlig trener ... Bollemor Ketolysekuren 17 05-04-11 11:12
Lite forståelse hos personlig trener hallgeirg Ketolysekuren 13 28-01-11 22:36
Julegave til personlig trener? marithja Generell diskusjon 8 22-11-09 18:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no