Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo OG lavkalori?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-04-11, 22:09   #1
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien
Exclamation

Lavkarbo OG lavkalori?

Er det mulig å gå på begge to samtidig eller blir det umulig med tanke på å få i seg nok fett? Blir dette for mye for kroppen om jeg spiser så lite kalorier som mulig av lavkarbo mat

Ei jeg kjenner til sier hun gjør dette, men for meg høres det veldig ekstremt ut? Dog har jeg ikke så mye peiling hvor mye kalorier det er i forskjellig mat, faktisk så har jeg ikke peiling

Hvis mulig, er det effektivt mtp vektnedgang?

Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 22:30   #2
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Lavkarbo OG lavkalori?

Opprinnelig lagt inn av Anos, her.

Er det mulig å gå på begge to samtidig eller blir det umulig med tanke på å få i seg nok fett? Blir dette for mye for kroppen om jeg spiser så lite kalorier som mulig av lavkarbo mat

Ei jeg kjenner til sier hun gjør dette, men for meg høres det veldig ekstremt ut? Dog har jeg ikke så mye peiling hvor mye kalorier det er i forskjellig mat, faktisk så har jeg ikke peiling

Hvis mulig, er det effektivt mtp vektnedgang?

Et sted MÅ man hente energi fra. Det kan vel være effektivt, helt til kroppen går i sparemodus. I tillegg vil man trolig ikke fungere i et vanlig hverdagsliv og bli syk og utmattet. Hvorfor i all verden gjøre det på en slik måte ?

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 22:47   #3
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo OG lavkalori?

På Eurodietten får man i se lite kcal gjennom maten, men en god del gjennom fett og det er få som ikke taper vekt med den dietten (selv om det fadermeg går bra sent med den også for min del)

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 22:53   #4
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo OG lavkalori?

Spørs vel kanskje litt hva du mener både med lavkarbo og lavkalori? Hvor lavt er lavt?

blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 23:50   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo OG lavkalori?

Det går an og ligge på 12-1300 kalorier og spise etter lavkarbo sin fordeling av næringsstoffer (spisdegslank sine ferdigmåltider ligger på dette nivået - sammen med 20 gram karbo. Jeg husker ikke fettinnholdet i farten dessverre) Om det er ANBEFALT er en annen sak.

Lavere enn det anbefales ikke... De aller fleste går ned ved og bare telle karbo og spise mye fett - så om det er deg selv du tenker på - så ville jeg nok ha forsøkt kun og telle karbo og sørge for nok fett i et par mnd - og hvis du ikke har vektnedgang, OG har kuttet alle partystoppere - redusert energiinntaket. DETTE KUN OM DU ER REELT OVERVEKTIG!

Det er et stort antall newbies her inne som ligger godt innenfor normal BMI - og siden lavkarbo er vektregulerende - er det ikke naturlig at alle disse går ned i vekt med lavkarbo, noen går faktisk opp siden det ofte er forskjell på hva hjernen mener er korrekt vekt - og hva kroppen selv mener er korrekt vekt

Det er ofte individuelt om man må mye ned i kalorier i tillegg når man går på lavkarbo - jeg er nok dessverre en av de. Dessverre fordi selv om jeg ikke har noe sultfølelse når jeg ligger så lavt - ELSKER jeg mat og kunne godt fått i meg en del mer uten problem
Til info har jeg spist lavkarbo først generelt - så spisdegslank ferdigmåltider (som ligger rundt 12-1300 kal pr dag) - deretter egenkomponert siden høsten 2009, er 175 høy og veier 92 kilo - så jeg har reell overvekt og ta av, og kun 9 kilo er vekke foreløpig...

Jeg anbefaler INGEN med normal BMI og pine seg ned i vekt uansett måte ved og spise for LITE mat. Kroppen vil kompenserere for dette når man spiser "normalt" igjen etter å ha nådd målvekt. Dermed havner man i en ond sirkel hvor man til evig tid på passe på hva man spiser...Bedre da og kun telle karbo og kose seg med nok mat. Du vil nok ikke gå ned RASKERE med lavkarbo OG redusert kaloriinntak... men du vil sannsynligvis kødde til forbrenningen din OG gå raskere opp igjen når du øker matinntaket.

Tro meg - etter å ha slanket meg på lavkalori i alle varianter i 20 år så kan og vet jeg alt om dette. Derfor er jeg svært skeptisk til å spise for lite selv på lavkarbo - og sørger for å spise variert, med mye forskjellige proteinkilder og masse grønnsaker hver dag - i tillegg til vitamintilskudd. En dag eller to i uka - gjerne i helgene spiser jeg en del mer i mengde også - slik at kroppen ikke tror det er sultkatastrofe

Hvis du trenger hjelp til å vite hvor mye du får i deg hver dag - anbefaler jeg www.diett.no - som jeg selv og mange andre her inne bruker Den regner også prosentandel karbo-protein-fett så du slipper og regne så mye selv

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fra lavkalori til lavkarbo Buzz Andre dietter 3 23-01-11 10:06
Går jeg ned pga lavkalori eller lavkarbo? mamman til luca Ketolysekuren 11 08-06-10 10:43
Lavkarbo og lavkalori Therese Lavkarbo generelt 10 07-11-09 16:36
Lasagne-lavkarbo-lavkalori Impulsiw Middag 2 20-05-09 21:11
Lavkarbo vs lavkalori sara Lavkarbo generelt 12 02-05-09 21:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no