Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Morsom handletur

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-07-11, 11:41   #1
Restart
Gjest
 
Innlegg: n/a

Morsom handletur

Som nybegynner med lavkarbokosthold må man jo ofte beregne litt tid de første gangene man er i butikken.

Både for å finne disse matvarene man ikke har brukt før, og for å lese på lappene.

Man kan jo bli både oppgitt og forvirret noen ganger (over at det f.eks er ulikt antall karbohydrater i små, mellomstore og store bokser med makrell i tomat av samme type fra samme fabrikant), eller skuffet for den saks skyld over hvor mange ting man er vant til fra noe man regnet som et sunt kosthold som er tilsatt sukker etc. (halvfabrikata, supper..)

Men noen ganger blir man jo også gledelig overrasket, for jeg fant jo både disse kyllingkjøttbollene fra Den stolte hane, og spennende kylling og kalkun produkter fra Prior som er godkjente med god margin, og de var gode!

Men også de hermetiske boksene med kyllingskinke, selv om de ikke er helt øverst på ønskelisten min er det god hytte- og telttur-mat som holder seg til man skal bruke det hvis det er verre å frakte med seg ferskt kjøtt/fisk.

Men så fant jeg også "Grevens cider med smak av jordbær" da jeg var i hylla for å kjøpe med et par overraskelses bokser med øl til samboeren som jobbet i hagen, og på den leser jeg Karbohydrater <0,5 g, hvorav sukkerarter <0,5 g.
Er det da helt greit å ta seg noen bokser hvis det skulle være en spesiell anledning, eller kan alkoholen i den (4,7%) likevel fungere som en partystopper eller påvirke en evnt ketose?

Har visst ikke helt skjønt hva som gjør noe til en partystopper.
Er det noe jeg kan lese meg til på innholdsfortegnelsen? Er det egne stoffer som koffein, alkohol, sukkererstatninger e.lign som gjør noe til en partystopper?

Og når jeg så var innom helsekosten for å få med meg mandelmel og soyamel, fant jeg også soyaflak som var godkjente!
Det var jo kjempefint for meg som har savnet noe litt crunchy...

Så det er da mange gode matalternativer!

Nå er det bare det med å få kontroll på mengdene da...

  Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 11:52   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Morsom handletur.

Handleturene tar lengre tid enn tidliger, ja!

Lavkarbo- cider er lov i små mengder. Husk at næringsinnholdet er pr dl, så det blir fort karber ut av det likevel!
Kroppen forbrenne heller alkohol enn noe annet, så fettforbrenningen tar pause mens det er alkohol i kroppen!

En partystopper er en matvare som hindrer vektnedgang hos akkurat deg! Dette selv om næringsinnholdet er aldri så lavkarbovennelig. En sånn greie er feks ost( særlig som i type vanlig hvitost). For andre kan det være tomater, andre meieriprodukter eller frø.......
Dersom du har stått stille på vekten i ukesvis og ikke skjønner hvorfor, kan det være greit å se på sånne ting etter at du har sett på kalorimengde og porsjonsstørrelser feks!

Mye god mat å velge mellom og handleturene blir litt kortere etterhvert som man får ting litt mer i fingrene!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 13:07   #3
Restart
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Morsom handletur

Takk for oppklaringen!
Og da er jeg litt obs hvis jeg tar meg et par cidere ved en eller annen anledning.

Bare godt at det finnes alternativer som kan gå greit i de anledningene det frister, og man heller ikke orker en lang avhandling om hvorfor man ikke drikker.

(Spesielt siden folk ikke alltid tenker seg om når det gjelder det evige gravide-spørsmålet heller. Kan være litt sårt når vi har mistet barnet jeg var gravid med, og siden vi ikke vet om vi kan få av ulike grunner, samtidig som årene går, men folk tenker ikke alltid på sånne ting.)

Nå mener jeg selvsagt ikke at man skal drikke av sånne grunner, men når man først koser seg er det jo en grei bieffekt med færre spørsmål,, og det er jo ingen som teller hvor mange man drikker, så da er det jo greit hvis man heller ikke gidder å forklare at man går på lavkarbo heller.
Det har jo ikke alle noe med, og jeg synes ofte det er deilig å ikke måtte forklare det gjentatte ganger i sånne settinger, men heller benytte tiden til å være sosial.

Men nok om det. Bare glad for at handleturen også viser endel gode alternativer, og i dag blir det nok flere av de kyllingbollene på meg.

  Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 19:01   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Morsom handletur

Kyllingbollene er kjempegode, både varme og kalde!
Snuppa liker dem i matpakken sammen med litt ost og agurk/gulerot også!

Trist med barnet, da! Jeg har vært så utrolig heldig å bare kunne bestille mine to, men er selv adoptert fordi mine adoptivforeldre ikke fikk egne barn, så vet litt om det likevel! Vi er nettopp godkjente som fosterforeldre og venter bare på et barn!
Håper det ordner seg for dere!

Du kan også drikke vin med lite restsukker, sprit med sukkerfri brus og lite øl, om du vil.
Problemet med å drikke er at man ofte er veldigveldigveldig billig om man er i ketose og dermed enten blir dårlig eller dytter i seg ting man ikke bør!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 20:12   #5
Restart
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Morsom handletur

Nei!! Kløna bort svaret mitt, og nå har jeg en liten valp som har veldig lyst på en tur ut, men vil bare si at jeg rakk å bli både rørt, glad og lattermild av innlegget ditt.

Takk for at du tok deg tid til å svare også, og for gode forslag og advarsel.
Da skal jeg passe på.

Så flott at dere skal bli fosterforelsrde også!

Jeg har tenkt på å kontakte barnehjemmet i nærheten her for å se om det er mulig å få til en løsning (siden jeg også har jobbet litt med barn), men jeg sliter litt med sykdom så jeg kan ikke love dem noe jeg ikke kan holde.

Men kanskje det er mulighet til å få til noen aktivitetskvelder eller noe..
Jeg skal tenke ut noe lurt.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Min første ketolyse handletur ... hva kan jeg lage, hva trenger jeg? Kanskje Ketolysekuren 15 14-01-11 18:39
Hjelp - handletur i butikken - ketolysekuren sofasara Ketolysekuren 20 16-05-08 10:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no