Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Skyr?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-08-11, 13:03   #1
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Skyr?

Er det noen av dere som spiser skyr? Den med blåbær og vanilie inneholder litt over 6g karber og er veldig god. Inneholder sikkert mye annet rart, men kan vel ikke være så galt å spise en nå og da?

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 14:00   #2
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skyr?

Jeg spiser skyr. Ikke veldig ofte, men synes det er ett greit alternativ til hurtigmat, gjerne med en neve nøtter ved siden av.

  Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 14:08   #3
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Skyr?

Opprinnelig lagt inn av Kreative, her.

Jeg spiser skyr. Ikke veldig ofte, men synes det er ett greit alternativ til hurtigmat, gjerne med en neve nøtter ved siden av.

Det var betryggende å høre. Blir nemlig lite nevnt her, så trodde det kanskje var "giftig".. hihi.. Er et godt alternativ til en lunsj i farta synes jeg. Nøtter til er sikkert godt

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 22:05   #4
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skyr?

Blir lite fett - så det metter ikke så mye alene, og for noen er det nok litt mye karbohydrater. Hvilken retning en følger og hvor mye karbo en tåler er vel egentlig avgjørende for om det er "giftig" eller ikke

  Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 22:26   #5
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Skyr?

Jepp, jeg syns også det er en grei erstatning særlig når man må ha noe fort og greit og ikke har noe annet for hånden. Har brukt det feks på stranden i sommer eller lignende. Men den er DYR syns jeg, 14 kroner for en liten boks er røveri. Og boksen er utrolig upraktisk, får aldri med den siste resten.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 23:04   #6
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Skyr?

Jeg er jo ny på lavkarbo. Og bestemte meg tidlig for å kutte ned sakte. Men skyr klarer jeg meg fint uten. Det er så mektig.. Ser mange mener dn ikke metter så mye. Jeg er vant med lavkcalori og jeg blir stappmett av en Skyr.. Hører det er fint å blande ut med f.eks fløte. Hvor mye skal det være i forhold da? Tror det kan være en grei haste-frokost for meg

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 23:13   #7
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skyr?

skyr med skogsbær har mindre karber enn den med blåbær. jeg tar en halv boks av den av og til og heller over en god slump med fløte. kjempe godt hvis man har lyst på noe søtt og dessert aktig

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 07:04   #8
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Skyr?

En boks skyr metter godt. Skal prøve med fløte i slik at jeg tar bare halvparten. Litt nøtter til eller rett og slett ostesnack må vere fint. Er jo ikke snakk om hver dag, men av og til kreves en kjapt måltid på jobb. Skal teste ut skogsbær. Har kun spist blåbær til nå. Skal ligge på mellom 5 og 10 karber pr måltid
Takker så mye for tilbakemelding og ønsker alle en super dag

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skyr Newstart Lavkarbo generelt 3 28-03-11 23:59
Skyr eller ikke skyr? Maylinn26 Lavkarbo generelt 30 24-02-11 17:11
Skyr yogurt idagraarud Ketolysekuren 9 04-02-11 19:36
Skyr og barn otika Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 01-02-11 16:01
Skyr Tidl. medlem Spørsmål om matvarer og oppskrifter 23 08-05-10 18:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no