Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Atkinsbarer

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-02-06, 09:42   #1
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Atkinsbarer

Jeg har brukt disse barene som måltidserstattere når jeg har vært i farta og har hatt dårlig tid. Men er det det de er beregnet til? Hvordan bruker dere disse barene og shakene? De er jo så gode at de burde vel bare brukes som lørdagskos egentlig. Må legge til at jeg er på ekstremlavkarbo nå i induksjonsfasen. Så hva råder dere meg til? Kutte de ut? Spise de som snop 1 gang i uka eller hur?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 10:12   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Atkinsbarer

Nille sier at de ikke bør erstatte et måltid. Bruk dem heller som snop en gang i uka. Husk du kan reagere på søtstoffet i dem, og det kan forhindre vektnedgang. Jeg har spist en sånn bar en gang i løpet av mine snart fire uker, og da var det kriseløsning. Så jeg kan ta med en i veska hvis jeg vet at jeg kommer oppi situasjoner der jeg kan trenge en, men jeg foretrekker å ha med matpakke.
Jeg bruker dem ikke som snop heller.

  Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 10:45   #3
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Atkinsbarer

Problemet mitt er at jeg ofte er i tidsklemme og har ikke tid til å lage matpakker. Den maten jeg lager egner seg forøvrig ikke som matpakke. Tidligere kjøpte jeg pakker med skiva ost. Nå skal jeg jo ikke ha det på en stund. Og når jeg gikk på lavkalori kjøpte jeg meg frukt som kriseløsning. Det går jo ikke nå. Ikke yoghurt eller fruktkesam heller. Jeg ser ikke kvikkløsninger som er lett tilgjengelige i butikkene heller. Kan skyldes mangel på erfaring. Derfor har jeg tydd til barene. De selges jo nesten overalt. Si meg hva stapper dere i gapet dersom dere har glemt matpakka og er på farta? Hva kan brukes om grei håndholdt mat i bilen f.eks?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 10:49   #4
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Atkinsbarer

Jeg er ikke i tidsklemma jeg, så jeg har dessverre ingen gode råd til deg. Jeg er velsignet med kort vei til barnehage og jobb, og har god tid til å reise hjem i lunsjen og spise. Noen fordeler er det ved å bo ved verdens ende.

  Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 18:10   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Atkinsbarer

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Jeg har brukt disse barene som måltidserstattere når jeg har vært i farta og har hatt dårlig tid. Men er det det de er beregnet til? Hvordan bruker dere disse barene og shakene? De er jo så gode at de burde vel bare brukes som lørdagskos egentlig. Må legge til at jeg er på ekstremlavkarbo nå i induksjonsfasen. Så hva råder dere meg til? Kutte de ut? Spise de som snop 1 gang i uka eller hur?

Barene ?? Anbefaler dem absolutt ikke som måltidserstattere !! Det er rent SNOP og kan i beste fall brukes som mellom måltid når man er "fysen" og ikke kan spise vanlig mat. Krisemat på bil/tog eller båttur. Eller som snop en gang eller to i uka. Selv om de skal være "godkjent" under induksjonen så ville jeg IKKE ha spist dem da. Selv Atkins selv anbefalte dem ikke i denne perioden. Han sa klart og tydelig "if your weight will not come off....keep it simple... LAY OFF THE FRANKENFOODS". Kanskje litt rart, siden han begynte å lage lavkarbo produkter selv. Men han anbefalte dem ikke under induksjonen. Etter at han døde har det tatt helt av og nå er det produktene som er hovedsaken. Dessverre..... Hold deg unna lavkarboprodukter og hold deg til mat uten kunstig søtstoff og faenskap under induksjonen er mitt råd. En gang i uka er mer enn nok.

Shakene er overpriset og smaker ikke noe særlig, - heller ikke de holder som måltidserstattere,- toppen som mellom måltid. Kan like godt drikke en protein shake fra helsekosten.

Huffameg, det skinner vel klart igjennom at jeg er svært lite begreistret for produktene. Det er stort sett fordi jeg har lest så vanvittig mye om og kjenner enda fler som har fått problemer med vekttapet på grunn av dem. De fleste som har problemer med vekttap og spiser barer/drikker shaker, begynner å ta av igjen når de kutter dem ut. Så hvorfor begynne med dem i det hele tatt ??

.....det var nå MIN personlig mening....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 19:44   #6
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Atkinsbarer

Så Atkinsbarene bør bare spises som snop utenfor induksjonstida. Ok. Kjører proteinshaker i steden jeg nå, men de er jo også tilsatt no søtningsgreier. Men jeg har kutta ut all brus! (Stolt) Det er en bragd for en som meg. Drakk stort sett bare Pepsi max før jeg. Døgnet rundt. Nå drikker jeg kun reint vann fra krana. Tamt ja, men billig!

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 22:09   #7
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Atkinsbarer

Jeg har også kuttet ut brusen, og det rare er at det går helt greit - trodde jeg skulle få hodepine og bli fysen, men neida

Som mellommat har jeg oftest pålegg (kokt skinke, roastbiff, kyllinkjøtt o.l) sammen med litt gr.saker(stilkselleri, reddiker, paprika). Jeg lager alt ferdig i små bokser hver morgen - enkelt å ta med seg!! Hvor mange karber kan du spise da??

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 23:20   #8
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Atkinsbarer

Vel, antall kalorier.. ? Lå på 1500 da jeg gikk på lavkaloridiett og da gikk jeg ned ca 250 gr i måneden.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 18-02-06, 00:42   #9
Kia
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Bærum
Innlegg: 194
Kia har en fantastisk aura rundt segKia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Atkinsbarer

kyllingvinger

__________________
Kia
Kia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert-Atkinsinspirert Svar med sitat
Gammel 18-02-06, 02:18   #10
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Atkinsbarer

Både pålegg og kyllingvinger er utmerket som mellommåltid og krise-nistepakke. Likeså en kald svinekotelett, f eks. Senere også nøtter - kjempebra i nødsfall!

Jeg har tatt en shake en gang eller to i utlandet når jeg ikke har funnet noe å spise i nærheten, og det er det hele... Ikke er de spesielt gode, og ikke er de et måltid... Men de gjør at jeg kan vente et par timer til på å få noe ordentlig å spise. Som f eks en burger uten brødet.

Barer... Blæh. Ikke gode, og ikke noe annet heller. Jeg blir kvalm av dem - eller har blitt det de tre gangene jeg har prøvd å spise dem det siste året. Før det kunne jeg godt ta en i nødsfall. Men etter at jeg for ca et år siden ble fryktelig syk (type omgangssyke) etter at jeg hadde spist en Advantage på tog fra Gol, har jeg ikke klart å spise en sånn en noensinne igjen. Heller ikke en av Boots' lignende produkter. (Må for ordens skyld si at det var ikke bar'en som gjorde meg syk, da!)

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 22:59   #11
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Atkinsbarer

Dersom det går lang tid mellom hvert måltid, som kan skje når du helt vil lage maten selv, og hverdagen til tider er hektisk, har jeg alltid en proteinbar på lur. Som nevnt i journalen min, snakket jeg med en dame som hadde gått ned 30 kg på lavkarbo-mat i løpet av et år. Hun brukte proteinbarer som mellommåltider hele veien.

Jeg tror man må prøve seg frem. det som funker for en , funker kanskje ikke for en annen :-))

  Svar med sitat
Gammel 23-02-06, 09:51   #12
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Atkinsbarer

Det er så sant så sant.. Enhver må finne sin gyldne nøkkel.. Men nå i starten vil jeg holde meg strikt til Atkins lover og regler. Så ingen barer enn så lenge. Selv om jeg er så godtesjuk at jeg nesten eter opp handa mi.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no