Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Veiedag for 15 kg-gjengen

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-12-11, 23:00   #251
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Veiedag for 15 kg-gjengen

Opprinnelig lagt inn av jojomesteren, her.

Takk!
Snikveide meg i dag, 74,2, ingen endring siden søndag (forsinket veiedag forrige uke pga reise). Ser flere steder at det gjerne stopper opp etter fire uker - har dere erfaringer med det? Men det spørs om ikke Nannah må ta skylden for dette - og all smør og ost som kom på toppen av knekkebrødene!
Dessuten har jeg ikke rukket trening denne uka, skal prøve i dag!

Hilser pent på og ønsker deg velkommen!

Jeg sier som runnmennsunn vedrørende tolmodighet. Kjøp deg en tolmodighetskrem så du har litt å gå på! . Det er nok det eneste som nytter for alle de som ikke har veldig mange kilo å kvitte seg med. Det som er fint er jo at det er den beste måten å gå ned i vekt på i forhold til at kroppen får bruke tid og en ønsker å bli på en lavere vekt.

Stå på!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 08:47   #252
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Veiedag for 15 kg-gjengen

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Hilser pent på og ønsker deg velkommen!

Jeg sier som runnmennsunn vedrørende tolmodighet. Kjøp deg en tolmodighetskrem så du har litt å gå på! . Det er nok det eneste som nytter for alle de som ikke har veldig mange kilo å kvitte seg med. Det som er fint er jo at det er den beste måten å gå ned i vekt på i forhold til at kroppen får bruke tid og en ønsker å bli på en lavere vekt.

Stå på!

Tusen takk!

Velger å ikke veie meg i dag - lar gårsdagens tall stå for denne uka. Men så fikk jeg trent litt i går, heldigvis. Så skal jeg prøve å være tålmodig - vet jo at sånt tar tid Ikke første gang jeg går ned i vekt, akkurat..

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 15:39   #253
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Veiedag for 15 kg-gjengen

Hei hei!

Er spent på hvordan det går med dere?

Jeg har vært på vekta på veiedagen i dag og kan notere 400gram i minus. Må være tilfreds med det, for jeg tror ikke at kroppen er villig til å slippe så veldig mange kilo til. I såfall er jeg ganske sikker på at det kommer til å gå kjempetreeeeegt. Men men. Greit det. Kanskje er drømmevekta ikke realistisk i det hele tatt, men tiden vil vise. Jeg spiser min mat og trimmer min trim.

Klappet meg selv på skudrelen etter å ha latt være å smake på verdens beste lussekatter som jeg bakte på mandag. Det å stå i mot den deilige lukten av nybakt gjærbakst er virkelig ikke lett, men det gikk det også! Hurra!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 21:58   #254
runnmensunn
Medlem
 
runnmensunn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sandnes
Innlegg: 130
runnmensunn er på en erverdig vei

Sv: Veiedag for 15 kg-gjengen

Grattis med nedgang Lindemor

Da er jeg tilbake etter en ¨plutselig¨ jobbreise som ble lenger er forventet.

Vekten har ikke rikket seg, noe som er litt merkelig siden jeg slo ut håret lørdag når jeg var på julebord og koste meg lovlig mye når jeg var ute og reiste. Så jeg må si meg fornøyd.

Akkurat nå sitter mannen og koser seg hemningsløst med chips og dip. Har sååå lyst på

Håper noen av dere andre kommer innom også.

God helg

runnmensunn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 09:20   #255
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Veiedag for 15 kg-gjengen

Veiedag fredag, ned 400 g etter to ukers stillstand . Hadde en julemålsetting om 73 kg, men med 73,8 og en uke igjen går nok ikke det.. Godt å se 73 tallet, ihvertfall.

Har bakt Gerds frokostboller - nydelig!! Skal bake opp masse til julas lange frokoster.

Men det er en tøff tid nå! Hvorfor må alle servere gløgg og pepperkaker hele tiden! Vanskelig å finne unnskyldninger. Jeg orker ikke å si lavkarbo - orker ikke disse diskusjonene som er så unyanserte - eller alt det fokuset fra andre på mitt kosthold og min kropp...

Og bedre blir det ikke med jula...
Jeg gleder meg litt, absolutt. Få ungene hjem fra studiene, samle storfamilien og alt det der. Gå på ski.... Men jeg håper å få fokus bort fra hva slags mat jeg spiser.

Ha en god siste adventshelg, jenter!

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 20:47   #256
runnmensunn
Medlem
 
runnmensunn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sandnes
Innlegg: 130
runnmensunn er på en erverdig vei

Sv: Veiedag for 15 kg-gjengen

[quote=jojomesteren;1268554]Veiedag fredag, ned 400 g etter to ukers stillstand . Hadde en julemålsetting om 73 kg, men med 73,8 og en uke igjen går nok ikke det.. Godt å se 73 tallet, ihvertfall.

Har bakt Gerds frokostboller - nydelig!! Skal bake opp masse til julas lange frokoster.

Men det er en tøff tid nå! Hvorfor må alle servere gløgg og pepperkaker hele tiden! Vanskelig å finne unnskyldninger. Jeg orker ikke å si lavkarbo - orker ikke disse diskusjonene som er så unyanserte - eller alt det fokuset fra andre på mitt kosthold og min kropp...

Og bedre blir det ikke med jula...
Jeg gleder meg litt, absolutt. Få ungene hjem fra studiene, samle storfamilien og alt det der. Gå på ski.... Men jeg håper å få fokus bort fra hva slags mat jeg spiser.

Grattis med nedgang
Enig, det er vanskelige tider. Jeg tar det litt piano om dagen. Går jeg litt opp får jeg jobbe de ned igjen etter nyttår. Skal ikke ta den helt ut men unne meg riskrem etter ribba og litt marsipan.... Nå har jeg vært på slanker`n snart et år så det får stå til med litt kos. Vet jeg kommer til å være kjempemotivert etter jul...

runnmensunn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 10:00   #257
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Veiedag for 15 kg-gjengen

Onsdag og ny vektnotering!

Kan melde om et tap på 800gram den siste uken. Vekten viste i dag 74,4 og jeg har tatt av totalt 18 kilo siden oppstart på ketolyse i slutten av juni. Er svært godt fornøyd!

Nå står julen for døren, men jeg er godt forberedt. Har laget litt snop og kjenner at jeg ikke har noen vansker i forhold til mat eller annet i dagene som kommer. Gleder meg til en jul hvor kroppen ikke skriker fordi den får både karbohydrater og fett!

Håper dere andre har gode dager!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 20:29   #258
runnmensunn
Medlem
 
runnmensunn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sandnes
Innlegg: 130
runnmensunn er på en erverdig vei

Sv: Veiedag for 15 kg-gjengen

Gratulerer Lindemor, hele 800 g ned. Faderullan du er god.

Her i gården går det ikke like bra, gått opp 200 gram. Fått besøk av tanta samt at jeg atter igjen slo ut håret i helga.......

Kjenner virkelig at motivasjonen er på bånn. Har helt vannvittig mye og gjøre på jobb for tiden, samtidig at alt til jul skal forberedes.... Nå er det selskap og besøk på rekke og rad....gjelder det og ikke ¨ta helt av¨.

God jul alle sammen....må haste videre

runnmensunn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 22:15   #259
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Veiedag for 15 kg-gjengen

Opprinnelig lagt inn av runnmensunn, her.

Gratulerer Lindemor, hele 800 g ned. Faderullan du er god.

Her i gården går det ikke like bra, gått opp 200 gram. Fått besøk av tanta samt at jeg atter igjen slo ut håret i helga.......

Kjenner virkelig at motivasjonen er på bånn. Har helt vannvittig mye og gjøre på jobb for tiden, samtidig at alt til jul skal forberedes.... Nå er det selskap og besøk på rekke og rad....gjelder det og ikke ¨ta helt av¨.

God jul alle sammen....må haste videre


Takk takk!

De usle 200gram er ingenting! Ønsker deg flotte juledager når roen senker seg for deg!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 10:21   #260
runnmensunn
Medlem
 
runnmensunn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sandnes
Innlegg: 130
runnmensunn er på en erverdig vei

Sv: Veiedag for 15 kg-gjengen

God morgen

Vekta viste i dag opp 800 gram. Ganske forventet etter gode dager med marsipan, riskrem (nam nam) og andre godsaker. Det blir nok noen utskeielser til før året er omme. Er flink å trene, så det hjelper nok litt.

Ønsker alle riktig godt nytt år.

runnmensunn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 23:38   #261
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien

Sv: Veiedag for 15 kg-gjengen

Hei. Da er det leeeenge siden jeg har skrevet her Kan rapportere om at jeg før jul hadde klart å gå ned 5.2 totalt. Ikke så mye, men har vært så mye fram og tilbake så det er ikke så rart. Er imidlertid fornøyd med vekttapet jeg selv om jeg har tullet for mye

Usikker på hvordan det blir etter jul. Har som mål å slutte å røyke så det blir spennende hvordan det blir tenker jeg. Så vi får se hva som skjer. Satser ihvertfall på at det ikke blir noe særlig vektoppgang da selv om jeg vet mange sliter med det når de slutter å røyke.

Angående oppgang i jula ser det bra ut så langt, men nyttårshelga er ikke over enda så vi får se hvordan det blir til slutt

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 14:11   #262
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Veiedag for 15 kg-gjengen

Nå er huset tømt etter maange julegjester - litt trist og litt godt ! Syns jeg har vært ganske flink med maten, med litt ekstra har det jo blitt. Kjennes som om magen er større, men sånn er det vel med jula! Skal veie meg til neste år en gang...

Det som er bra er at energien er på vei tilbake!! Jeg har gått flere skiturer - ikke i veldig høyt tempo, men har gått jevnt i 2,5 time, uten behov for ekstra mat! Hurra!! Kunne virkelig kjenne at musklene fikk energi hele tiden, at jeg ikke gikk tom. Det betyr at fettlageret nå kan brukes direkte som energikilde - og da nærmer jeg meg jo målsettingen min. Kommer altså ikke opp i høy fart, gemalen gikk fra meg (pleier å være omvendt), men det er første skritt. Vil ikke justere noe ennå, vil trene mest mulig på ketose, og så evt kombinere med litt mer kh hvis jeg skal ut på noe som krever mer fart senere.

Ellers har jeg hatt mange julegjester som syns lavkarbo er noe tull (jeg har ikke sagt til andre enn gemalen at jeg holder på) - men knekkebrødet og rundstykkene var så gode, at det måtte de spise hele tiden ! Sunne også, helt sikkert! Og alle de gode grønnsakene. Andre igjen hadde prøvd seg på lavkarbo, men gitt opp etter noen uker fordi det ikke ble noe resultat. Men etter litt spørring viste det seg at "ingen" hadde sagt at de skulle holde seg unna frukt, f.eks. Blir litt frustrert over at det er så mye halveis informasjon der ute, og at ernæringsrådet ikke kan ta dette på alvor og gi skikkelige råd!

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 18:58   #263
runnmensunn
Medlem
 
runnmensunn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sandnes
Innlegg: 130
runnmensunn er på en erverdig vei

Sv: Veiedag for 15 kg-gjengen

Onsdag og veiedag

Har gruet meg litt til i dag ettersom jeg har levdt høykarbo i romjulen. Totalt denne julen har jeg gått opp 2,5 kg. Men får bare skylde meg selv.

Begynte på mandag igjen med strikt lavkarbo, og har den verste reaksjonen nå. Supermegakvalm... og ingen krefter i det hele tatt. I går var jeg så kvalm at jeg måtte sitte og sove, med engang jeg la meg ned så begynte jeg og svelge. Kan ikke huske at det var så ille forrige gang jeg snudde til lavkarbo. I dag har jeg nesten ikke spist noe som helst, makter det bare ikke.
Men jeg er i alle fall supermotivert og klar for å komme meg under 70 kg i første omgang.

Fint du er tilbake Beate :-) 2,5 kg er ikke lite, jeg har ikke gått ned så mye mer denne høsten heller.

Prates

runnmensunn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 18:34   #264
runnmensunn
Medlem
 
runnmensunn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sandnes
Innlegg: 130
runnmensunn er på en erverdig vei

Sv: Veiedag for 15 kg-gjengen

....ensomt i denne tråden

runnmensunn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 18:45   #265
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Veiedag for 15 kg-gjengen

...halloen!

Godt nytt år!

Jeg henger med fra denne siden av denne skjermen. Lot meg selv få "slækk" i julen og valgte hele FIRE biter Twist og FIRE av naboens pepperkaker som vi fikk i gave..... jeg sier dette i fullt alvor, men vet jo at det ikke var all verdens mengde, men dette kombinert med en god dose lavkarbosnop igjennom jule- og nyttårsdagene og jeg vippet nesten 4 - FIRE - kilo opp!!!!!!!!!!!!!!

*dåne*

Jeg spiste nok også mer mat igjennom denne uken, men dog da.... er det mulig?! Kroppen min er dum. Faktisk. Rett ut sagt; dum.

Jaja. Da har jeg lært det også. Jeg kan IKKE lage lavkarbosnop og jeg kan IKKE unne meg noe av det jeg ikke skal ha. Da må jeg betale og det gidder jeg ikke.

Men men. Jeg var på vekta 1. nyttårsdag og så et tall over 78 kilo. Torsdag - 4 dager senere - viste vekta 76 blank. Jeg var da optimist og tenkte at jeg nok skulle ta knekken på julensoppgang temmelig fort og kanskje være tilbake til 74 og noe ved kommende veiing onsdag. Vel. En snikkikk i dag lover ikke at jeg klarer det, men jeg er på rett vei.

Jeg trente noe mindre igjennom julen, men jeg trente. Lå ikke på sofa igjennom jul- og nyttår. Denne uken har jeg tilbakelagt over 1000 minutter med trening og jeg står på videre. Legger opp en ny, god uke med trening.

Jeg har kjent godt på en misfornøyd kropp igjennom den siste uken. Søtsug og hodepine, samt litt kvalme. Greit nok. Vet jo hvorfor det skjer.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 00:05   #266
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Veiedag for 15 kg-gjengen

Jeg er her jeg og!
Har gått ned i jula, var på 73,2 på fredag (og oppe i 74,4 rett før jul), men så har jeg vært veldig streng da. Og kommet litt igang med skigåingen. Eneste "utskeielse" har vært en klementin om dagen. Jeg savner frukt hele tiden...

Sliter fortsatt med at jeg mangler energi, selv om det er litt bedre nå. Var på hytta og hadde to fine skiturer i helga. Gikk fint i går, men idag ble jeg så inderlig sliten igjen. Hadde tatt med litt nødproviant og spiste litt sjokolade og en klementin underveis.

Var litt spent på om jeg var i ketose etter 2 sjokoladebiter og tilsammen 2 klementiner i dag. Men det var ikke noe problem! Nå brukte jeg vel opp de karbohydratene på skituren ganske raskt, men likevel...

Jeg lurer mer og mer på om jeg skal øke litt på kh. Nå ligger jeg på 25-30. Tror ikke jeg har vært ute av ketose noen gang på denne kuren, og MÅ komme ut av denne kraftløsheten snart. Men hva er lurt å øke med, i så fall? En gulrot? Eller mer frukt ! Tenk å spise eple.... Tror jeg skal holde meg helt unna brød, ris, pasta etc..

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 11:05   #267
runnmensunn
Medlem
 
runnmensunn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sandnes
Innlegg: 130
runnmensunn er på en erverdig vei

Sv: Veiedag for 15 kg-gjengen

Lindemor: 4 kg på bittelitt sukker syns jeg og var mye. At vi er forskjellig er sikkert og visst. Men det gikk jo fort ned igjen da.... Alt i alt syns jeg du har vært utrolig flink i julen, er ikke mye du har unnet deg. Sammenlignet med meg som tok helt av er du råflink.

Jojomesteren: Imponerende at du har gått ned i julen

Mine kg etter julen har nå forsvunnet, er tilbake på 71,5. Det var noen dager med skikkelig kvalme og slapphet. Er ennå veldig matlei, så jeg spiser nok mindre enn normalt. Noe som selvfølgelig kan forklare den raske nedgangen.

Ønsker dere en riktig god helg.

runnmensunn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 13:13   #268
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Veiedag for 15 kg-gjengen

Opprinnelig lagt inn av jojomesteren, her.

Men hva er lurt å øke med, i så fall? En gulrot? Eller mer frukt ! Tenk å spise eple....

Med såpass lav BMI som du har så er det ikke sikkert at ketolyse er veien å gå nei. Jeg går i alle fall greit ned på mine 40-70g kh, som vel innebærer standard ketolysekost pluss to frukt til dagen i grove trekk. Under 20g er vel mest for de som skal gå ned MYE, ikke for de siste 10-12 kiloene..

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 15:10   #269
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Veiedag for 15 kg-gjengen

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Med såpass lav BMI som du har så er det ikke sikkert at ketolyse er veien å gå nei. Jeg går i alle fall greit ned på mine 40-70g kh, som vel innebærer standard ketolysekost pluss to frukt til dagen i grove trekk. Under 20g er vel mest for de som skal gå ned MYE, ikke for de siste 10-12 kiloene..

Ja, jeg tror du har rett. Føler meg mye bedre med en frukt og litt nøtter i tillegg. Er du i ketose? Jeg er - vet sannelig ikke hvor mye kh som skal til før jeg ramler ut...

Hvor fort går du ned nå? Halvkilo i uken?

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 15:47   #270
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Veiedag for 15 kg-gjengen

Jeg har ingen nedgang å vise til sist uke. Igjen er jeg et stort angående dette. Er igjen i ketose og har kontroll på inntak. Trener masse. Hadde 12 treningstimer sist uke. God variasjon mellom kondisjon, styrke og yoga.

Vel.... jeg begynner å fundere på om jeg må gjøre noen grep om jeg skal tvinge denne kroppen litt lenger ned i vekt. Den virker ikke videre samarbeidsvillig....

Sier som det ble sagt; tenk å spise et eple.... Men jeg tør liksom ikke. Oh my!

Jeg er litt motsatt av deg, jojomesteren, for jeg er full av fart og futt på ketogen kost og har masse å gi på trening. Går aldri tom. Er sjelden over 20 kh/dag. Utfordringen blir jo å finne ut av hvor en selv har det best. Det er slettes ikke så enkelt!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 20:36   #271
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Veiedag for 15 kg-gjengen

Kjære Lindemor! Hva er egentlig problemet ditt?

Du har normal bmi (*drømme...*)
Du bruker str 38 (*drømme..*!)
Du er kjempesprek, trener ofte flere timer om dagen (*drømme...*!!)
Du har nådd ditt opprinnelige mål (*drømme..!!!)

Dessuten stortrives du med kostholdet og opplever å være i kjempeform og klarer å holde mange av plagene dine i sjakk det meste av tida.

Så hva er egentlig problemet? Har du tenkt ordentlig over om problemet ditt er - at du egentlig ikke har et vektproblem? Og at du nesten savner det? Fordi det alltid har vært en del av din identitet?

Nå er det ikke min mening å være brutal - absolutt ikke! Men jeg har lest mye av det du har skrevet, og er så imponert. Du virker så bevisst og flink og engasjert - og har nådd så mye!! Vekten er helt på plass, du får masse komplimenter for utseende, du er sprek. Jeg skjønner at du fortsatt tidvis har problemer med smertene og sykdommen din. DET skjønner jeg at du vil bruke kosthold og trening til å håndtere.

Men vekten, min venn. Det spørs om ikke den er et problem du snart må venne deg til at du ikke har lenger... Rart, men kanskje sant?

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 20:51   #272
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Veiedag for 15 kg-gjengen

Opprinnelig lagt inn av jojomesteren, her.

Kjære Lindemor! Hva er egentlig problemet ditt?

Du har normal bmi (*drømme...*)
Du bruker str 38 (*drømme..*!)
Du er kjempesprek, trener ofte flere timer om dagen (*drømme...*!!)
Du har nådd ditt opprinnelige mål (*drømme..!!!)

Dessuten stortrives du med kostholdet og opplever å være i kjempeform og klarer å holde mange av plagene dine i sjakk det meste av tida.

Så hva er egentlig problemet? Har du tenkt ordentlig over om problemet ditt er - at du egentlig ikke har et vektproblem? Og at du nesten savner det? Fordi det alltid har vært en del av din identitet?

Nå er det ikke min mening å være brutal - absolutt ikke! Men jeg har lest mye av det du har skrevet, og er så imponert. Du virker så bevisst og flink og engasjert - og har nådd så mye!! Vekten er helt på plass, du får masse komplimenter for utseende, du er sprek. Jeg skjønner at du fortsatt tidvis har problemer med smertene og sykdommen din. DET skjønner jeg at du vil bruke kosthold og trening til å håndtere.

Men vekten, min venn. Det spørs om ikke den er et problem du snart må venne deg til at du ikke har lenger... Rart, men kanskje sant?

Åh! Tusen takk for at du skrev dette! :rørt:

Jeg har senest i dag skrevet noe om dette selv i journalen....endel tanker har surret og det er vanskelig å finne veien liksom. Jeg ser at du har helt rett; hva er egentlig problemet?!

Det er nok så enkelt som at jeg har innbilt meg at alt vil være så såre vel bare jeg veier noen kilo mindre og kanskje 69! Merkelige greier, men denne gangen skulle jeg liksom klare å se det tallet. Å oppleve at kroppen min ikke er enig, er ikke fullt så enkelt å akseptere.

Samtidig sier jeg til meg selv at det er viktig å være sterk. Ha muskler istedenfor det motsatte osv. Hvis kroppen min må veie omkring 75, så får jeg bare gjøre det...

Jeg må rett og slett flytte fokuset litt og det er en prosess jeg føler jeg er igang med. At du nå skrev dette til meg, er til stor hjelp. Tusen takk! Du er god!

Og nei... det er ikke lett dette, men ingen har lovet at det skal være det heller.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 12:20   #273
runnmensunn
Medlem
 
runnmensunn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sandnes
Innlegg: 130
runnmensunn er på en erverdig vei

Sv: Veiedag for 15 kg-gjengen

Samme vekt som forrige uke.
Er flink og holder meg til strikt lavkarbo, tror det er tante rød sin skyld at vekta ikke har gått ned. Føler magen har blitt mindre....

Ser fram til og høre fra dere andre.

klemmas

runnmensunn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 20:49   #274
runnmensunn
Medlem
 
runnmensunn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sandnes
Innlegg: 130
runnmensunn er på en erverdig vei

Sv: Veiedag for 15 kg-gjengen

Alllll byyyyy my self


Ingen inne forrige uke, ingen denne uken. Litt kjedelig å holde i gang en veietråd alene....

Holder den varm litt til for å se....

ned 400 gram

runnmensunn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 20:55   #275
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Veiedag for 15 kg-gjengen

*psssst* Jeg er her!

Flott med nedgang, runnmensunn! Du kommer i mål!

Jeg tok av 1 kg forrige uke og 100gram den siste uken, men har fremdeles noen hundre gram igjen til vekten før jul. Den siste veiinga så stanset vekten på 75,1 og førjulvekt var 74,4.

I dag kom tante på besøk så jeg har ikke håp om noe nedgang de nærmeste dagene.....
Hang in there!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Rapportering - Ned 10 kg til jul gjengen grotingeling Lavkarbo generelt 32 09-10-09 23:07
Melder meg inn i gjengen :) (Ketolysekuren) sol75 Ketolysekuren 12 27-11-07 11:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no