Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Har du Bmi på ca 40 ?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-04-07, 02:13   #1
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Har du Bmi på ca 40 ?

Jeg har lyst til å få "konkurenter" på samme BMI som meg.. jeg har Bmi på 40,5 og tenkte at det kunne være litt morsomt og ha noen å sammenligne seg med.. og så tror jeg kansje at jeg kan bli enda mer motivert..

Noen som tar utfordringen?????

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 17:03   #2
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

Jeg aner ikke vad den er på...men jeg skal ned mange-maaaaaange kilo
så det er fint og treffe andre som kanske også skal det....men også
noen som har klart det

Lykke til

Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 17:54   #3
Nillomien
Seniormedlem
 
Nillomien sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 39
Innlegg: 805
Nillomien er ny på veien

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

Ingen ide om hva bmi er jeg.. men masse å ta av...

__________________


Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 18:29   #4
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

BMI = Body Mass Index. Det har et norsk navn også, men det husker jeg ikke. Det er litt gæærnt å se bare på BMI når en vurderer om en person er overvektig. F.eks så har jeg lest om toppidrettsutøvere som ikke får helseforsikring fordi de har for høy BMI. Muskler veier så mye mer enn fett. Samme med beinbygningen. Men for et gjennomsnitt av befolkningen så fungerer det da.

Her er en link til BMI-kalkulator: http://www.dagbladet.no/dinside/2000/10/14/223712.html

Jeg har gått ned fra BMI 34 til BMI 31, og vil komme ned til 25.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 19:12   #5
kokkeline
Medlem
 
kokkeline sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 65
Innlegg: 60
kokkeline er ny på veien
Wink

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

hei alle pluss minus 40 jeg har en BMI på 39,1 idag , begynte på over 40 /( det heter KMI på norsk kroppsmasseindeks) jeg vill gjerne være med deg her , skal bli spennende å følge hverandre og se hva som skjer klem,,,,,

kokkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vekt operert, ,,,,,,,,, Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 20:36   #6
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

supert.. Blir liksom litt mer motivert av litt "konkuranse" og kan sammenligne seg med noen som har like mye..

Vekt og høyde varier jo veldig på oss her inne så BMI er jo en grei ting å forholde seg til.

Jeg synes ikke at en skal holde seg slavisk til BMI når en nærmer seg normal vekt. Jeg har veldig kraftig kroppsbyggning og begynner å like styrketrening så jeg tror ikke at jeg noen sinne kommer innom normal nivået i BMI.. hvem vet men det er hvertfall ikke målet mitt.. men kansje et ønske mål.. og så har jeg fått samboer med på at HAN skal kjøpe hest til meg den dagen jeg har normal BMI. Tror jeg må betale for den hesten selv jeg..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 20:57   #7
kokkeline
Medlem
 
kokkeline sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 65
Innlegg: 60
kokkeline er ny på veien
Smile

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

håper det blir hest på deg uansett da,,,,,,,, Nå har jeg sitti lenge for å få en sånn ticker med vekt greie , men skjønner ikke åssen jeg får den hit .Har lest flere forklaringer , men skjønner ikke noe må ha det inn m teskje . Har klart å lage en , men det var det å fløt;n hit som er prpblemet ,,,,,,klem meg

kokkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vekt operert, ,,,,,,,,, Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 21:01   #8
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

hvilken nett leser bruker du? det er lettere i explorer..

du må kopiere all tekst i boksen under den færdige ticeren din der det står URL og lime den inn her..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 21:10   #9
kokkeline
Medlem
 
kokkeline sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 65
Innlegg: 60
kokkeline er ny på veien
Red face

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

Jeg lagde en på ticketfactory,,,,,,, nettleser??????

kokkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vekt operert, ,,,,,,,,, Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 21:25   #10
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

Nettleser er det programmet du bruker for å komme deg inn på internett.

du kopierer teksten i den boksen som er merket med URL ?

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 21:37   #11
kokkeline
Medlem
 
kokkeline sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 65
Innlegg: 60
kokkeline er ny på veien
Unhappy

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

Sorry er helt blank på dette

kokkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vekt operert, ,,,,,,,,, Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 23:01   #12
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

jeg bruker å høyreklikke på tickeren jeg, og da kommer det opp noen alternativer, så er det bare å trykke der det står kopi... så lurer jeg meg inn på endre signatur her inne, og høyreklikker og trykker lim inn

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 23:12   #13
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

er du utdannent pedagog også jeef? jeg er ihvertfall ikke det.. er så elendig å forklare..bra du kom innom..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 23:37   #14
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

Opprinnelig lagt inn av nomma, her.

er du utdannent pedagog også jeef? jeg er ihvertfall ikke det.. er så elendig å forklare..bra du kom innom..

Jeg er barne -og ungdmsarbeider har litt ped derfra, men pedagog kan diskuteres....

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 15:18   #15
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

Opprinnelig lagt inn av nomma, her.

supert.. Blir liksom litt mer motivert av litt "konkuranse" og kan sammenligne seg med noen som har like mye..

Vekt og høyde varier jo veldig på oss her inne så BMI er jo en grei ting å forholde seg til.

Jeg synes ikke at en skal holde seg slavisk til BMI når en nærmer seg normal vekt. Jeg har veldig kraftig kroppsbyggning og begynner å like styrketrening så jeg tror ikke at jeg noen sinne kommer innom normal nivået i BMI.. hvem vet men det er hvertfall ikke målet mitt.. men kansje et ønske mål.. og så har jeg fått samboer med på at HAN skal kjøpe hest til meg den dagen jeg har normal BMI. Tror jeg må betale for den hesten selv jeg..

Jeg synes ikke BMI er en grei ting å forholde seg til, egentlig. BMI blir aldri min venn Den tar jo slett ikke hensyn til kroppen, bare til tallene.

Jeg har straks en BMI på 29. Hadde 41 da jeg var på mitt største.

Hvis jeg velger å gå ned ytterlige 5 kg til, når jeg har kommet i mål på tickeren min, ender jeg med en BMI på 26/27, og det går jo under overvekt!

Jeg fikk innvilget bukplastikk med en BMI på 33, noe som er for høy BMI egentlig. Men kirurgen min vurderte kroppen, ikke bare tallene. Klart jeg fortsatt var overvektig, men ikke i fedme-kategorien. Da hadde jeg ikke fått operasjon.

Men vi går da heldigvis ikke med en lapp i panna, hvor det står vekt og BMI. Det er kroppen vår vi og andre ser.

Beklager Nomma, jeg sporet av her jeg nå. Jeg skjønner godt at du ønsker å slå deg sammen med noen som stiller tilnærmet likt

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 19:55   #16
Nillomien
Seniormedlem
 
Nillomien sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 39
Innlegg: 805
Nillomien er ny på veien

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

Min bmi er på 30.. går jeg ned en kg til så er den på 29=)
Jeg vil ha en bmi på 26.. når jeg er på 28 får jeg bukplastikk

__________________


Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 23:37   #17
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

Jeg kunne vært med å komkurrere.. Men jeg tør ikke helt. For jeg er en veldig dårlig taper. Så hvis jeg ikke vinner så kommer jeg til å gi f*** og sprekke og ødelegge hele kuren...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-07, 10:01   #18
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

Tussa: jeg mener også at det ikke er en god indikator når en nærmer seg normalvekt.. er ikke så flink å forklare meg.. jeg vil være kjempe fornøyd om jeg når BMI 29, da vil jeg føle meg slank.. (håper jeg ) jeg vil hvertfall se bra ut.. ser det når jeg ser på bilder for 10 år siden..
Ps. har sendt deg PM.

Carisma: Det tyder jo på at du er ett konkuranse menneske..


Kokkeline: hvor er du???

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 19:18   #19
kokkeline
Medlem
 
kokkeline sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 65
Innlegg: 60
kokkeline er ny på veien
Unhappy

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

hei igjen her er jeg,,,,,,,har jobbet i helga og har hatt en militær sønn hjemme på tur så da blir det ikke mye tid på data,n,,,,, har også skeia godt ut samtidig , men men da var der gjort for en stund så da er det bra å være tilbake til hvrrdagen igjen ( skal jobbe 1. mai så det blir hverdag det også )

kokkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vekt operert, ,,,,,,,,, Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 19:49   #20
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

Sitat:

hei igjen her er jeg,,,,,,,har jobbet i helga og har hatt en militær sønn hjemme på tur så da blir det ikke mye tid på data,n,,,,, har også skeia godt ut samtidig , men men da var der gjort for en stund så da er det bra å være tilbake til hvrrdagen igjen ( skal jobbe 1. mai så det blir hverdag det også )

Der var du ja.. godt å se deg igjen

har du en bestemt veiedag?

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 21:49   #21
kokkeline
Medlem
 
kokkeline sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 65
Innlegg: 60
kokkeline er ny på veien
Cool

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

Nei jeg har ikke det , men kanskje på tide å få det ?????? Har skrivd opp ei liste for meg selv hvor jeg tenkte at vekta ca midt i mnd skulle skrives opp ,,, jeg går sent nedover så tror ikke jeg skriver opp hver uke . Så fort jeg har spist noe jeg ikke tåler merker jeg det med mye vann i kroppen og på vekta og da tar det som regel noen dager før det går ned igjen. Derfor driver jeg å prøver meg fram har nå kutta ut nøtter fr å se åssen det funker. Tok fløte i omeletten i dag ( Har laktose intolleranse) for å få i meg litt fett , tror det blir alt for lite. og for mye prot. så får vi se inatt og i morgen hvordan magen min har det da ,,,,,,,,,,,,,,,,,, KLEM fra meg

kokkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vekt operert, ,,,,,,,,, Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 22:03   #22
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

Opprinnelig lagt inn av kokkeline, her.

Nei jeg har ikke det , men kanskje på tide å få det ?????? Har skrivd opp ei liste for meg selv hvor jeg tenkte at vekta ca midt i mnd skulle skrives opp ,,, jeg går sent nedover så tror ikke jeg skriver opp hver uke . Så fort jeg har spist noe jeg ikke tåler merker jeg det med mye vann i kroppen og på vekta og da tar det som regel noen dager før det går ned igjen. Derfor driver jeg å prøver meg fram har nå kutta ut nøtter fr å se åssen det funker. Tok fløte i omeletten i dag ( Har laktose intolleranse) for å få i meg litt fett , tror det blir alt for lite. og for mye prot. så får vi se inatt og i morgen hvordan magen min har det da ,,,,,,,,,,,,,,,,,, KLEM fra meg

Du må veie deg når du føler for det..

Jeg har veiedager på Onsdager, det er en del av livstilsendrings-kurset jeg går. Lurt av deg å prøve deg frem. Tåler du rømme ? vet noen med laktose int. tåler det.. jeg bruker mye rømme for å få opp fett nivået..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 22:41   #23
kokkeline
Medlem
 
kokkeline sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 65
Innlegg: 60
kokkeline er ny på veien
Talking

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

Jeg skal prøve meg litt fram , men det kan ta en stund før reaksjonen kommer , skal prøve fløte noen dager nå , så kan jeg ta rømme noen dager etterpå. Vet ikke helt hva jeg skal prøve ut av fett når det ikke skal være laktose i Tåler heller ikke kokkos fettet har prøvd det tidligere. Julaften på sen kveld og natt er jeg alltid veldig syk når jeg har spist ribbe så dette skal ikke være enkelt ; men denne gangen skal jeg ikke gi opp . Til slutt må jeg vell finne ut mat som både gjør at jeg kan gå ned og føle meg bra ,,,,,,,

kokkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vekt operert, ,,,,,,,,, Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 22:44   #24
kokkeline
Medlem
 
kokkeline sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 65
Innlegg: 60
kokkeline er ny på veien
Smile

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

Nåmå du ha en god natt skal jobbe kl 7 30 i morgen så da må "lille meg sove nå

kokkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vekt operert, ,,,,,,,,, Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 22:52   #25
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Har du Bmi på ca 40 ?

Ha en fin dag på jobb i morgen da..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Atkins & Armour mam Fysisk og mental helse 20 09-02-05 17:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no