Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er dette en bivirkning?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-10-08, 14:33   #1
Sammy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 20
Sammy er på en erverdig vei
Question

Er dette en bivirkning?

Hei
Jeg har vært i ketose i fire uker nå. De siste dagene har utslaget på stiksen vært på hundre og jeg har så kraftig hjertebank at jeg ikke får sove. Er dette en kjent bivirkning eller noe å bekymre seg for?

Sammy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 15:25   #2
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Er dette en bivirkning

Opprinnelig lagt inn av Sammy, her.

Hei
Jeg har vært i ketose i fire uker nå. De siste dagene har utslaget på stiksen vært på hundre og jeg har så kraftig hjertebank at jeg ikke får sove. Er dette en kjent bivirkning eller noe å bekymre seg for?

Det høres ikke så bra ut. Det er jo bare til å begynne med (de første par ukene) at det er vanlig med kroppslig ubehag på grunn av overgangen til ketose-forbrenning.

Drikker du nok vann? At du har sterkt utslag på stixen kan være fordi urinen din er konsentrert på grunn av for lite væskeinntak. (Å drikke mer vann vil gi mindre utslag på stixen, selv om du er like mye i ketose.) Man trenger mye mer væske på denne kuren enn ellers, så hvis du har drukket for lite vann kan det forklare kroppslig ubehag som hjertebank.

Tar du ketolysetablettene? Kroppen tappes for enkelte mineraler på denne kuren, det kan gi ubehag hvis man ikke får tilført supplement.

Til slutt: Er du sikker på at det er dietten som er årsaken til hjertebanken? Kan det være annet stress?

Hvis ikke det hjelper å øke væskeinntaket, kanskje du skulle sendt en epost til Torkil?

Håper det løser seg raskt - sånn kan du ikke ha det!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 15:42   #3
Sammy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 20
Sammy er på en erverdig vei

Sv: Er dette en bivirkning

Jeg drikker mellom 2 og 3 liter vann og tar alle kosttilskuddene hver dag.
Om dette er en bivirkning eller ikke vet jeg ikke, men jeg kom meg veldig greit gjennom de første to ukene med litt hodepine ellers gikk det greit.

Jeg lurer på om det kan være at jeg får i meg alt for mye salt. Det er jo salt i smør, ost, bacon og skinke som det jo går mye av nå. I tillegg spiser jeg gjerne fisk 3-4 ganger i uka og da har jeg relativt mye salt på den også. Nå er jeg slapp, men det er sikkert fordi jeg ikke har sovet noe serlig de siste to nettene når hjertet mitt har banket så fort.

Jeg vil bare være frisk og bli liten.

Sammy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 20:31   #4
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Er dette en bivirkning?

Hm, da gjør du jo alt riktig.

Jeg søkte litt på "hjertebank" + "ketolyse" og ser nå at dette er det flere som har erfart, også utover starten.

I en tråd skriver Torkil:
"Svetting og varmefølelse skyldes høyere forbrenning (stoffskiftet er uendret) det er jo bra. Hjertebank kan skyldes at man ikke tar ketolysetablettene, spesiellt magnesium. Det er forbigående. Blir det påtakelig kan man jo be legen om en sjekk av saltbalanse og evt EKG, men dette er noe som gir seg etter 1-2 uker."
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ght=hjertebank

Og i en annen tråd skriver Linn H:
"Jeg har hatt mine runder med hjertebank. var hos legen og ble sjekket grundig. Så leste jeg her inne på forumet at magnesium hjelper. begynte å ta to om dagen og har siden ikke hatt noe trøbbel med hjerteregionen"
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21152

Du finner sikkert ennå mer hvis du søker på "hjertebank" her på forumet, men kanskje du skulle prøve å ta to magnesiumtabletter istdf en, og hvis det ikke gir seg kan du be legen din om å få sjekket saltbalansen og evt. EKG?

Det er alltid ekkelt når man "merker hjertet sitt". Hvis det kan være noen trøst hadde jeg før i tiden en del kraftig hjertebank om nettene på grunn av stress/kaffe/røyk/karbohydrater. Følte at sengen nesten ristet og skjønte ikke at gubben kunne sove når hjertet mitt bråkte sånn! Det var veldig, veldig ekkelt - men det var ikke noe farlig, altså. Og det er det sannsynligvis ikke med deg, heller.

Lykke til, dette kommer til å gå bra!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 20:45   #5
Sammy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 20
Sammy er på en erverdig vei

Sv: Er dette en bivirkning?

Tusen takk!

Jeg skal prøve å slappe av og ikke bekymre meg. Så tar jeg to magnesium i kveld istede for en og så skal jeg forsøke å kutte ned på saltet.

Hvis dette ikke hjelper får jeg kontakte en lege. Nå er jeg så sliten fra å ikke ha sovet ordentlig på to netter og frustrert over at jeg ikke fikk unna det jeg hadde planlagt på jobben i dag. Da er det lett å skremme seg selv opp.

Så tusen takk for konstruktive svar.

Sammy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 21:28   #6
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Er dette en bivirkning?

Skjønner veldig godt hvordan du har det

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 21:50   #7
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Er dette en bivirkning?

Gi lyd hvordan det går da

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 16:13   #8
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Er dette en bivirkning?

Hei Sammy

Fikk du sove bedre i natt? Hvordan er det med hjertebanken i dag?

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 16:17   #9
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Er dette en bivirkning?

mitt tips er som skrevet over å ta to magnesium. Dette var det som hjalp meg da jeg hadde det som verst. Føltes som om hjertet skulle sprette ut på det verste. Tok EKG (?) flere ganger som viste at det var urytmisk, men magnesiummen tok knekken på problemet slik at jeg ikke trengte å utredes videre. Det var deilig det!

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 13:11   #10
Sammy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 20
Sammy er på en erverdig vei

Sv: Er dette en bivirkning?

Tusen takk for all omtanke!
Det går bedre nå. Jeg tok dobbel dose med magnesium og prøvde å drikke enda litt mere vann. I tillegg prøver jeg nå å spise litt mere grønnsaker og prøver å velge bort eller spise mindre av en del matvarer med salt.
Så natt til i går sov jeg bedre
Natt til i dag var det uvær og hodepine som holdt meg våken (Jeg får ofte hodepine når jeg ligger, men sånn har det vært lenge før jeg endret kosthold) og det er jo sånt man må regne med.

Nok en gang tusen takk for gode råd og omtanke.

Sammy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 17:52   #11
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Er dette en bivirkning?

Det var godt å høre at det går bedre nå - lykke til videre!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 15:24   #12
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Er dette en bivirkning?

Går det fremdeles bra?

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 22:29   #13
solsikke
Seniormedlem
 
solsikke sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 43
Innlegg: 565
solsikke er ny på veien

Sv: Er dette en bivirkning?

Jeg har opplevd dette selv, så er nok muligens en bivirkning ja

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Svar

Emneord
bivikninger, ketolyse


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mulig dette er feil forum for dette spm. (ticker) Momsa Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 6 26-08-08 23:36
Går dette bra? charletta Ketolysekuren 14 02-06-07 10:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no