Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Nisim

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-11-11, 20:05   #1
OnMyOwn
Medlem
 
OnMyOwn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Porsgrunn
Innlegg: 61
OnMyOwn er på en erverdig vei

Nisim

Har i dag fått nisim shampoo og balsam i posten, måtte jo rett i dusjen for å prøve. Hjælp!! Håret tovet seg no så inn i h.....og balsamen hjalp ikke stort. enden på visa var at jeg måtte gre igjenom håret i dusjen og mistet myyyyye mer hår en vanlig.Skrekk!! noen andre erfaringer med dette?

OnMyOwn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 20:10   #2
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Nisim

Ja. At den stopper hårtap. Kjapt.

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 02:12   #3
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Nisim

Jeg bruker sjampoen sånn innimellom etter jeg fikk den anbefalt av en frisør. Jeg har ikke noe problemer med hårtap, men hodebunnen min har vært litt irritert og ubalansert. Jeg tar som regel en runde med Nisim'en og en runde etterpå med min vanlige sjampo etterpå. Har ikke hatt noen problemer med at håret blir tova. Kanskje du burde forsøke en lignende rutine?

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 07:34   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nisim

Opprinnelig lagt inn av OnMyOwn, her.

Har i dag fått nisim shampoo og balsam i posten, måtte jo rett i dusjen for å prøve. Hjælp!! Håret tovet seg no så inn i h.....og balsamen hjalp ikke stort. enden på visa var at jeg måtte gre igjenom håret i dusjen og mistet myyyyye mer hår en vanlig.Skrekk!! noen andre erfaringer med dette?

Jepp! Det skjer, og frisøren advarte meg mot det første gang jeg testa. Jeg bruker kun en sånn børste med få tagger på i dusjen, sånne i plast man får billig på H&M etc, når det er tørt bruker jeg kun naturhårsbørste. Men grunnen til at mange shampooer gjør at håret ikke blir sånn, er all denne fordømte silikonen man putter i som gjør håret glatt og blankt og alt mulig, men som er veldig uheldig på sikt. Etter åtte dager på denne shampoo"kuren" så blir håret mer vant til det, og ikke fullt så flokete som de første par gangene. Hold ut! Og når du børste gjennom håret ditt, vått eller tørt -begynn forsiktig i tuppene og jobb deg langsomt oppover, ikke dra! Håret er mer følsomt når det er vått. Du vil ikke slite ut hår som ikke alt er løst eller på vei til å løsne om du bare er forsiktig!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 08:36   #5
OnMyOwn
Medlem
 
OnMyOwn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Porsgrunn
Innlegg: 61
OnMyOwn er på en erverdig vei

Re: Nisim

Takk,takk!! like tovete i dag , men dro ikke ut like mye hår....Håper det går seg til. Når håret har tørket er det ganske så "fluffy" og fint

OnMyOwn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 10:47   #6
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nisim

Jeg har brukt nisim ihvertfall i 1 år, og jeg har ikke hatt den opplevelsen. Eneste jeg merker er at håret blir mer elektrisk, og bruker derfor nisim hårspray.
Nå har ikke jeg noe særlig lengde, og det er ekstremt tynt.

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 20:09   #7
runnmensunn
Medlem
 
runnmensunn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sandnes
Innlegg: 130
runnmensunn er på en erverdig vei

Sv: Nisim

Begynte å bruke for noen dager siden,syns det gikk greit. Godt lukta det og....
Var noen som tipset meg om å skylle to ganger...var det deg Photo...? Vil det da si to sjamponeringer i samme runde eller må jeg feks vaske håret morgen og kveld?
ser fram til tykt og glansfullt hår.....

runnmensunn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 20:12   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nisim

Opprinnelig lagt inn av runnmensunn, her.

Begynte å bruke for noen dager siden,syns det gikk greit. Godt lukta det og....
Var noen som tipset meg om å skylle to ganger...var det deg Photo...? Vil det da si to sjamponeringer i samme runde eller må jeg feks vaske håret morgen og kveld?
ser fram til tykt og glansfullt hår.....

Vask to ganger etter hverandre, ja!
Haha, håret mitt ser ut som en underlig blond kaktus når det er nyvaska og ustyla ...! Så det hjelper nok på litt!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-11-11, 19:25   #9
runnmensunn
Medlem
 
runnmensunn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sandnes
Innlegg: 130
runnmensunn er på en erverdig vei

Sv: Nisim

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Vask to ganger etter hverandre, ja!
Haha, håret mitt ser ut som en underlig blond kaktus når det er nyvaska og ustyla ...! Så det hjelper nok på litt!

tænx...

runnmensunn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 23:21   #10
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Nisim

Opprinnelig lagt inn av OnMyOwn, her.

Har i dag fått nisim shampoo og balsam i posten, måtte jo rett i dusjen for å prøve. Hjælp!! Håret tovet seg no så inn i h.....og balsamen hjalp ikke stort. enden på visa var at jeg måtte gre igjenom håret i dusjen og mistet myyyyye mer hår en vanlig.Skrekk!! noen andre erfaringer med dette?

Akkurat det samme med meg...har slitt av meg nesten alt håret jeg nå....noe nytt ser ikke ut til å komme, men de sier jo 3-4 måneder for å sikre seg.... Hadde jeg visst dette skulle jeg tatt det myyye langsommere med vektnedgangen.....om jeg så hadde måttet spise sjokolade for å slippe å gå ned så fort.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 05:24   #11
OnMyOwn
Medlem
 
OnMyOwn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Porsgrunn
Innlegg: 61
OnMyOwn er på en erverdig vei

Re: Nisim

Jaddda..... etter nesten en uke med nisim gikk jeg til det drastiske skrittet å klippe meg.... kooooooort!!! Slipper tovinga i vask nå Satser på at håret har større sjans til å vokse seg like langt over det hele når det er kortere. Og ,ja...mister ikke like mye hår nå. Kan ha noe med at jeg ikke røsker det ut når jeg skal gre igjennom...

OnMyOwn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 06:31   #12
Sorella
Medlem
 
Sorella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 261
Sorella er ny på veien

Sv: Nisim

Gratulere med ny sveis!!!

__________________
Sorella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 11:50   #13
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Nisim

En god, fuktighetsgivende hårkur kan jo hjelpe under "tilvenningsperioden".

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nisim shampoo chikelu420 Spørsmål og svar 12 12-10-11 21:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no