Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Om å ikke gå ned

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-09-14, 21:02   #1
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Om å ikke gå ned

Viktig om hvorfor noen ikke går ned selv om de gjør ting riktig: http://primaldocs.com/opinion/not-lo...low-carb-diet/

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 09:00   #2
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Om å ikke gå ned

Interessant, selv om jeg egentlig føler meg mer forvirret enn opplyst om hvorfor vekten ikke går ned. Det eneste som er sikkert er at de fleste er ganske like og reagerer likt på lavkarbo, mens det er noen som av ulike årsaker, sykdom, genetikk, livsstil, tidligere dietthistorikk, "feil" bruk av lavkarbo og mange andre andre slags grunner ikke får dette til. Slik sett kan jo artikkelen hjelpe med å finne frem til akkurat hva som kan, men ikke må, være "galt" med en selv. Uansett, takk for nyttig info.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 09:06   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Om å ikke gå ned

Opprinnelig lagt inn av jankph, her.

Det eneste som er sikkert er at de fleste er ganske like og reagerer likt på lavkarbo

Utdyp gjerne dette.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 09:16   #4
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Om å ikke gå ned

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Utdyp gjerne dette.

Med det mener jeg at de fleste opplever vektnedgang, fordi det er slik de flestes kropper reagerer, men noen er unntak. Rett og slett på samme måte som at de fleste reagerer likt på samme type medisin, eksempelvis Paracet, men ikke alle. Derfor kan artikkelen være til hjelp for noen for å finne ut hva som gjør deg annerledes fra de fleste og som gjør at akkurat du ikke får den ønskede vektnedgangen.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 10:30   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Om å ikke gå ned

Det jeg fikk ut av artikkelen, var at det er faktorer som gjerne er utenfor selve diettregimet som kan være avgjørende; som det å få nok, og god nok, søvn, dagslys og frisk luft, et minimum av fysisk aktivitet og holde stressnivået nede. Bra mat, ikke bare riktig mat. Gode tips, det da!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 10:35   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Om å ikke gå ned

Opprinnelig lagt inn av jankph, her.

føler meg mer forvirret enn opplyst om hvorfor vekten ikke går ned.

Poenget med den var at det finnes mange andre faktorer som må være på plass, og som de fleste ofte overser eller ignorerer. Som det med nok søvn, som ofte er en gjenganger. Og at det ikke er trening i seg selv, men bevegelse og frisk luft som kan være utløsende. Og at om du først skal trene, gjør det ordentlig.

Og den viktigste er nok Vær snill med deg selv. Det er jo ofte det første som ryker når kroppen ikke reagerer slik vi ønsker og forventer...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 21:28   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Om å ikke gå ned

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Poenget med den var at det finnes mange andre faktorer som må være på plass, og som de fleste ofte overser eller ignorerer. Som det med nok søvn, som ofte er en gjenganger. Og at det ikke er trening i seg selv, men bevegelse og frisk luft som kan være utløsende. Og at om du først skal trene, gjør det ordentlig.

Og den viktigste er nok Vær snill med deg selv. Det er jo ofte det første som ryker når kroppen ikke reagerer slik vi ønsker og forventer...

Enig med deg! Den beste faktoren for vektnedgang er å være snill med seg selv.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det ikke rart hvordan selvbildet ikke følger speilbildet? Imp Generell diskusjon 4 09-04-11 01:24
Vegetarianere er ikke sunnest og lever nøvendigvis ikke lengst. ada-emilie Fysisk og mental helse 0 16-09-10 01:25
Ikke vært i ketose på 2 dager og har ikke spist over 15 gram karber Stellamor Ketolysekuren 8 30-03-09 17:36
[Mail-Virus] Ikke åpne vedlegg du ikke har bedt om! HP Informasjon 3 10-06-05 11:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no