Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold)

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-10-10, 13:47   #1
meme
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 6
meme er på en erverdig vei

Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold)

Det er bare et par uker siden jeg endret til et kosthold med mindre karbohydrater. Grunnen til dette er at jeg har problemer med eksem og akne som jeg håper blir bedre dersom jeg reduserer karboinntaket. Jeg er forholdsvis slank, så hadde ikke noe ønske om å gå ned i vekt. Nå ser jeg imidlertid at jeg har gått ned ca. 3 kg! Kan ikke si jeg har merket at midjemålet e.l. er redusert, men det skal kanskje mer enn 3 kg til for å merke slikt..? Er det kanskje vann? Eller har jeg virkelig mistet 3 kilo fett?

Dette var jo nesten litt moro, selv om jeg ikke hadde planer om å redusere vekten. Skjønner at det er motiverende for de som er på slankeren! Nå håper jeg bare at jeg ser resultater på huden etterhvert!
(Jeg har desverre "sprukket" og spist en god del godteri ca. 2 ganger per uke de siste ukene, men skal selvfølgelig prøve å unngå det fremover, håper virkelig det kan gi resultater på huden)

meme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon? Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 18:00   #2
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold)

Det gir resultater Jeg har selv problemer med eksem, akne og generellt uren hud som kommer pga akneproblemene. I perioder får jeg jo selvfølgelig litt kviseutbrudd, men det er pga hormonendringer i kroppen og ikke kostholdet. Det er mye bedre enn hva det har vært tidligere og jeg føler meg endelig bra i forhold til akkuratt det problemet...

MEN hvis jeg sprekker så skal det ikke mye til før jeg ser tendenser til problemhud igjen, så anbefaler deg å lære deg selv å ikke sprekke Ikke så lett i begynnelsen, men det går seg til! Etterhvert får du ikke lyst på f.eks godteri og "feil mat".

Og det med vekta, lavkarbo er jo vektregulerendes, så da kan det hende at du går ned litt, men hvis du er normalvektig tror jeg nok ikke at du vil rase så mye mer ned i vekt, det vil nok stabilisere seg på den vekta du ligger på nå

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor går jeg ikke ned i vekt? Har faktisk gått opp! caroline72 Ketolysekuren 38 07-02-11 18:19
Ikke gått ned i vekt enda ... frkDoug Ketolysekuren 4 23-02-10 08:23
Gått OPP i vekt! Labomba Lavkarbo generelt 15 27-01-09 14:48
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? blå Vedlikeholdsdietten 3 03-11-07 15:48
Småtips for gradvis å endre til lavkarbo-kosthold mofe Lavkarbo generelt 9 08-10-05 00:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no