Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Grønnsaker vs irritabel tarm

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-06-11, 17:04   #1
Kathja
Medlem
 
Kathja sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 104
Kathja er på en erverdig vei
Question

Grønnsaker vs irritabel tarm

jeg har fått med meg at en skal få mest mulig karber fra grønsaker,men jeg merker med en gang
at jeg har spist grønsaker på magen.Da blir jeg oppblåst så det holder.
Etter jeg kuttet ut mel og melk merket jeg stor bedring,men så var det det grønne da

Tar vitamintilskudd og sprøyter (b12b bla.) da mage/tarm ikke klarer å ta opp nok den vanlige veien pga sykdom i mage og tarm.

Har det mye å si tror dere at jeg holder meg unna meste av det grønne og heller får karber fra resten av maten ?

Kathja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-Tror jeg??? Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 17:48   #2
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Grønnsaker vs irritabel tarm

Kanskje denne artikkelen er av interesse for deg?
Ellers så skal det ikke være nødvendig å spise hverken grønnsaker eller fiber. Karbohydrater er ikke essensielle, men det krever nok litt tid og interesse å sette seg inn i hvordan du får i deg nok vitaminer og mineraler. Det er masse næring i innmat, i kraft kokt på bein og i forskjellige kjøttslag. Så behovet kan dekkes andre veier. Nøtter og frø har også mye forskjellig om du tåler det.
Lutz sin "Bedre uten brød" har noen tabeller over vitaminer i alle fall. Den kan lånes på biblioteket om du ikke har den.
Ellers så er det en del som tåler melkeprodukter bedre når de ikke kombineres med karbohydrater fra mel, sukker, frukt, grønnsaker... Særlig syrnede melkeprodukter. Så du kan jo vurdere å prøve å gjeninnføre noe der om du vil.
Lykke til.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 19:52   #3
Kathja
Medlem
 
Kathja sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 104
Kathja er på en erverdig vei

Sv: Grønnsaker vs irritabel tarm

Ah takk for tips,skal sjekke ut boka .Ellers burde jeg få dekket vitaminer igjennom resten av kosten + tabletter ja

Kathja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-Tror jeg??? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Irritabel tarm: Når bør en merke bedring? Inarion Spørsmål og svar 44 09-02-11 20:19
Lavkarbo og irritabel tarm Solange Lavkarbo generelt 17 02-02-11 19:32
Lavkarbo med trening og irritabel tarm ftv88 Lavkarbo generelt 8 25-05-10 11:00
Lekk tarm MHM Fysisk og mental helse 19 05-04-05 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no