Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor mye kalorier ligger dere på?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-04-08, 20:23   #1
sangjenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 40
Innlegg: 22
sangjenta er på en erverdig vei

Hvor mye kalorier ligger dere på?

hei alle sammen,når det er snakk om lavkarbo,hvor mange kalorier ligger dere på? redd for å sulte meg jeg.

hvor mye karbo ligger en egentlig på på lavkarbo? spiser dere frukt?

sangjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: laks og egg Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 20:26   #2
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: hvor mye kalorier ligger dere på?trenger svar

Opprinnelig lagt inn av sangjenta, her.

hei alle sammen,når det er snakk om lavkarbo,hvor mange kalorier ligger dere på? redd for å sulte meg jeg.

hvor mye karbo ligger en egentlig på på lavkarbo? spiser dere frukt?

Ligger på mellom 3500 og 4000kcal om dagen. Spiser ikke frukt

  Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 20:29   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: hvor mye kalorier ligger dere på?trenger svar

Opprinnelig lagt inn av sangjenta, her.

hei alle sammen,når det er snakk om lavkarbo,hvor mange kalorier ligger dere på? redd for å sulte meg jeg.

hvor mye karbo ligger en egentlig på på lavkarbo? spiser dere frukt?

jeg ligger rundt 2200-2500 om dagen
ingen frukt nei!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 20:29   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: hvor mye kalorier ligger dere på?trenger svar

Opprinnelig lagt inn av sangjenta, her.

hei alle sammen,når det er snakk om lavkarbo,hvor mange kalorier ligger dere på? redd for å sulte meg jeg.

hvor mye karbo ligger en egentlig på på lavkarbo? spiser dere frukt?

Jeg teller ikke kalorier.

Når det gjelder antall karbohydrater og om man spiser frukt, kommer an på hvilke filosofi man følger.
På ketolyse er det 15-20 karber om dagen og ikke frukt i dietten.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 20:36   #5
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: hvor mye kalorier ligger dere på?trenger svar

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg teller ikke kalorier.

Når det gjelder antall karbohydrater og om man spiser frukt, kommer an på hvilke filosofi man følger.
På ketolyse er det 15-20 karber om dagen og ikke frukt i dietten.

samme her....

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 20:44   #6
sangjenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 40
Innlegg: 22
sangjenta er på en erverdig vei

Sv: hvor mye kalorier ligger dere på?trenger svar

oki,2200 kalorier hørtes fryktelig mye ut syns jeg men

sangjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: laks og egg Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 20:51   #7
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor mye kalorier ligger dere på?

Kalorier driiiter jeg i iallefall..Her er det karber!!..eller IKKE karber som teller...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 20:59   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: hvor mye kalorier ligger dere på?trenger svar

Opprinnelig lagt inn av sangjenta, her.

oki,2200 kalorier hørtes fryktelig mye ut syns jeg men

jo mer jo bedre

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 21:03   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: hvor mye kalorier ligger dere på?trenger svar

Opprinnelig lagt inn av sangjenta, her.

oki,2200 kalorier hørtes fryktelig mye ut syns jeg men

Jepp, men husk at det ikke er kaloriene som teller, men hvilken mat du spiser. Jeg spiste etter Skademans filosofi i 8 uker og raste ned 10 kg. Da spiste jeg faktisk mellom 3000 og 4000 kcal daglig, uten å trene et sekund.
På GR, derimot, spiste jeg ca. 2000 kcal daglig og gikk daglige spaserturer. Gikk ned ca. 4 kg på 8 uker og følte meg overhodet ikke så bra fysisk som det jeg gjorde på Skaldeman. Så kalorier betyr nada.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 21:10   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: hvor mye kalorier ligger dere på?trenger svar

Hvor MYE du får i deg, det betyr ingenting..
Hvor LITE du får i deg derimot.. det betyr en hel masse.. (hvis du ABSOLUTT må ha koll på kaloriene.. noen "må" nemlig det..)
For lite kalorier (og dermed aaaaaaaaaaaaltfor lite fett) er absolutt det som ødelegger kuren for de fleste!
Uten fett så går man ikke ned.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 21:14   #11
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: hvor mye kalorier ligger dere på?trenger svar

Har aldri telt en kalori på ketolyse.

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 21:14   #12
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Hvor mye kalorier ligger dere på?

fyr på med fettet fyr vekk karbene det er vanskelig for oss alle å forstå i begynnelsen men det er bare sånn at det FUNKER og er GODT for kroppen

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 21:17   #13
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Smile

Sv: Hvor mye kalorier ligger dere på?

Ikke for å være frekk eller noe sånt, men dere som spiser så mye som over 2500 kalorier: Har dere mange kilo overvekt? Jeg spør fordi jeg selv kunne tenkt meg å prøve inntaket noe, men er redd for å legge på meg av det. Tenker at om jeg hadde spist mer fett f.eks så kanskje jeg ikke hadde vært så sugen eller utilfreds noen ganger. Ligger idag mellom 1800 - 2000 kcal. Har også registrert at det er flere her inne som spiser bare 1300 - 1500 kcal, men da hadde jeg faktisk ikke klart dette.

Har spurt i et annet innlegg her om hvor mye fett i gram folk her på lavkarbo spiser, men ikke fått noe svar. Dere som da har oversikt over kaloriene deres, kan kanskje si noe om dette da i og med at dere regner ut??

Håper dere kan svare meg på dette, hadde kanskje blitt litt lettere å forstå da.

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 21:18   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye kalorier ligger dere på?

Da jeg lå på det enorme kcal-inntaket jeg beskrev over her, var jeg ganske overvektig ja. Veide 135 kg (veier 73 kg nå). Når man veier VELDIG mye skal man ha mer kalorier (for de som tenker kcal). På Grete Roede (bare for å ta et eksempel) blir man tildelt ganske mange ekstra kalorier om man veier mye.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 21:19   #15
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Hvor mye kalorier ligger dere på?

Opprinnelig lagt inn av beate, her.

Ikke for å være frekk eller noe sånt, men dere som spiser så mye som over 2500 kalorier: Har dere mange kilo overvekt? Jeg spør fordi jeg selv kunne tenkt meg å prøve inntaket noe, men er redd for å legge på meg av det. Tenker at om jeg hadde spist mer fett f.eks så kanskje jeg ikke hadde vært så sugen eller utilfreds noen ganger. Ligger idag mellom 1800 - 2000 kcal. Har også registrert at det er flere her inne som spiser bare 1300 - 1500 kcal, men da hadde jeg faktisk ikke klart dette.

Har spurt i et annet innlegg her om hvor mye fett i gram folk her på lavkarbo spiser, men ikke fått noe svar. Dere som da har oversikt over kaloriene deres, kan kanskje si noe om dette da i og med at dere regner ut??

Håper dere kan svare meg på dette, hadde kanskje blitt litt lettere å forstå da.

vel ,jeg har nå slanket vekk 50 kg med disse "kcal" er her for gøy jeg nå

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 21:20   #16
sangjenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 40
Innlegg: 22
sangjenta er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye kalorier ligger dere på?

er jo fett i mye da,spiser mye kesam jeg,fett i det,fett i brød,fett i kylling

sangjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: laks og egg Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 21:22   #17
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Smile

Sv: Hvor mye kalorier ligger dere på?

Opprinnelig lagt inn av beate, her.

Ikke for å være frekk eller noe sånt, men dere som spiser så mye som over 2500 kalorier: Har dere mange kilo overvekt? Jeg spør fordi jeg selv kunne tenkt meg å prøve inntaket noe, men er redd for å legge på meg av det. Tenker at om jeg hadde spist mer fett f.eks så kanskje jeg ikke hadde vært så sugen eller utilfreds noen ganger. Ligger idag mellom 1800 - 2000 kcal. Har også registrert at det er flere her inne som spiser bare 1300 - 1500 kcal, men da hadde jeg faktisk ikke klart dette.

Har spurt i et annet innlegg her om hvor mye fett i gram folk her på lavkarbo spiser, men ikke fått noe svar. Dere som da har oversikt over kaloriene deres, kan kanskje si noe om dette da i og med at dere regner ut??

Håper dere kan svare meg på dette, hadde kanskje blitt litt lettere å forstå da.


Glemte forresten å skrive at tabellen min sier at jeg ligger rundt 170 gram fett pr. dag +/-, men passer alltid på å spise over 70 energiprosent fett. Stort sett ligger jeg rundt 75 % tenker jeg.

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 21:23   #18
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye kalorier ligger dere på?

Opprinnelig lagt inn av sangjenta, her.

er jo fett i mye da,spiser mye kesam jeg,fett i det,fett i brød,fett i kylling

Det er jo minimalt med fett i det du ramser opp der, det går jo for å være lettprodukter. Fettet i brød er vel uansett som regel usunt fett, altså herdede oljer eller margarin. Men alt har jo å gjøre med hvilken filosofi man velger å følge. Hvis man ikke liker å spise mye fett velger man feks. Fedon eller lignende fremfor Ketolyse eller Skaldeman.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 21:24   #19
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Smile

Sv: Hvor mye kalorier ligger dere på?

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

vel ,jeg har nå slanket vekk 50 kg med disse "kcal" er her for gøy jeg nå


Mener du da at selv om du hadde bare 10 - 20 kg overvekt så spiste du så mye? Er litt nyskjerrig sjø

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 21:46   #20
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Hvor mye kalorier ligger dere på?

Opprinnelig lagt inn av beate, her.

Mener du da at selv om du hadde bare 10 - 20 kg overvekt så spiste du så mye? Er litt nyskjerrig sjø

jeg vet ikke hvor mye jeg lå på,for har aldri telt,men ja jeg spiste det samme hele veien og like mye.. og gikk inn for å få i meg så mye fett som mulig gjennom ost,olje,fløte,rømme osv .. kroppen trenger fett for å forbrenne sitt eget fett,så lenge man holder jeg unna karbene er det full harmoni mellom disse

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 21:52   #21
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Smile

Sv: Hvor mye kalorier ligger dere på?

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

jeg vet ikke hvor mye jeg lå på,for har aldri telt,men ja jeg spiste det samme hele veien og like mye.. og gikk inn for å få i meg så mye fett som mulig gjennom ost,olje,fløte,rømme osv .. kroppen trenger fett for å forbrenne sitt eget fett,så lenge man holder jeg unna karbene er det full harmoni mellom disse


Takk for svar. Hehe, kanskje jeg da bare skal prøve å pøse på jeg også da. Masse hvitløkssmør eller kryddersmør for det har færre karber. Og meierismør da, litt fløte, rømme, mer ost.... You name it! Slurp!!

Starter på fredag når ny uke for meg begynner, men må slutte å registrere alt annet enn karber da for viss ikke tror jeg at jeg får dårlig samvittighet over alt fettet. Funker ikke det så tror jeg kanskje at jeg går over til generell lavkarbo etterhvert.

Men til dere andre, jeg vil GJERNE høre deres erfaringer også!!

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
vektnedgang og selvfølelse firth Mer enn 30 kg overvekt 55 24-07-06 13:43
Til dere på ketolysekuren linse Spørsmål og svar 1 10-11-05 00:02
Kalorier themonk Generell ernæringsdebatt 7 22-03-05 12:49
Trimmer dere? Gamla Trening 56 09-01-05 00:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no