Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ketostix til besvær

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-04-11, 17:13   #1
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Ketostix til besvær

Etter å ha levd på lavkarbo i snart 1 år nå, fant jeg ut at nå, nå skal jeg kjøpe meg noen ketostix og teste ut om jeg er i ketose ennå
Var innom apoteket og kjøpte en boks med stiks og dro jo hjem, litt småspent på om jeg var i ketose
Skuffelsen ble stor, kveld etter kveld var det ingen utslag, så jeg begynte jo å bli i tvil på om jeg måtte begynne på bunn igjen og ta meg skikkelig sammen og telle karber etc..... men tenkte, jeg stikker innom en annen plass og kjøper meg en ny boks med stix først, før jeg gjør noe overilt her. Så jeg gjorde, benka meg til på badet med to stix hvor jeg tissa på begge vips, den ene ble kjempe rosa, den andre forble like hvit, hmmmmmm tenkte jo jeg, dette må testes en gang til imorgen, jo samme resultat som dagen før. Andre som har opplevd dette? At helt ny stix ikke gjør utslag, holdbarheten er ok og de er nettopp åpnet, men alikevel noe må jo være feil sålenge de ikke gir utslag, men den andre boksen blir kanon rosa. Den ene boksen er apotekvare, men den andre er ketolyse sin stix, men jeg ble jo litt skeptisk siden det ikke ble utslag flere dager på rad og jeg fattet jo ikke hva det var jeg evt. spiste galt, men så var det jo ingenting, de virket bare ikke Nå er de kastet og de nye står i skapet, så nå et jeg at disse jeg har er i orden.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 19:03   #2
Millie88
Juniormedlem
 
Millie88 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 46
Millie88 er på en erverdig vei

Sv: Ketostix til besvær

Man kan ikke stole blindt på keto-stixene. Jeg opplever mange ganger at det ikke er utslag, selv om jeg vet at jeg er i ketose. De lever sitt eget liv noen ganger.. Og det er ikke alltid kroppen din skiller ut ketoner i urinen, som f.eks hvis du bruker dem opp.

__________________


Millie88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 20:09   #3
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Ketostix til besvær

Samboeren får ikke utslag på de fra apoteket i det hele tatt, men han får det på ketolyse-stixene. Jeg får stort sett utslag på de fra apoteket, men mørkere på ketolysestixene.... Underlige greier

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 20:16   #4
Fluke83
Medlem
 
Fluke83 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Røyken
Alder: 40
Innlegg: 81
Fluke83 er på en erverdig vei

Sv: Ketostix til besvær

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here>, her.

Samboeren får ikke utslag på de fra apoteket i det hele tatt, men han får det på ketolyse-stixene. Jeg får stort sett utslag på de fra apoteket, men mørkere på ketolysestixene.... Underlige greier

Jeg har sett motsatt, jeg får utslag på begge, men mørk lilla utslag på de fra apoteket når de fra ketolyse bare er rosa. Snodige greier, he he

Fluke83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent LCHF, stort sett ;) Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 21:24   #5
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Ketostix til besvær

At du ikke får utslag i det hele tatt kan bety ødelagte tester, selv på helt nye. De kan å fått fukt på seg eller være defekte av en annen grunn. At du får utslag på en type og ikke en annen, kan være fordi den ene er mer følsom enn den andre. Akkurat slik som graviditetstester, hvor ene kan være ekstra sensitiv og oppdage graviditet tidlig, mens den andre er normal og ser det ikke før DPO 14+

Jeg dypper mine i urin, i stedenfor å tisse på de. Da får jeg mer solid farge og jeg får resultat hver gang. Jeg bruker et lite urin-glass som fåes kjøpt på apotek, holder testen nedi i ca 3-5 sekunder, venter litt og så kommer resultatet. Jeg bruker Ketostix da til info.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ang. ketostix? twinnsy Lavkarbo generelt 6 24-02-10 14:14
Hmm ... I ketose på ketolyse-ketostix, men ikke på ketostix fra apoteket? wollafruen Ketolysekuren 10 15-02-09 12:14
Oppmuntring til besvær? Nynne Generell diskusjon 3 21-03-08 23:55
ketostix Næpa Ketolysekuren 0 06-12-07 05:30
Sukker til glede og besvær silje Lavkarbo generelt 0 31-10-05 17:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no