Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Rosacea

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-11, 12:00   #1
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Rosacea

Er det noen som har erfaring med ROSACEA (knallrøde kinn med "blemmer") og lavcarbo? Vet at en skal holde seg unna rødvin og sterkt kryddret mat. Men hjelper det å gå på lavcarbo??
Mvh Grovsnus

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 13:06   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Rosacea

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

Er det noen som har erfaring med ROSACEA (knallrøde kinn med "blemmer") og lavcarbo? Vet at en skal holde seg unna rødvin og sterkt kryddret mat. Men hjelper det å gå på lavcarbo??
Mvh Grovsnus

Jeg hadde utslett stort sett hele tiden i maaaaange år før lavkarbo, men etter at jeg begynte på lavkarbo OG tok en runde med tetracyklider forsvant det. Har ikke hatt det siden.. Banker heftig i bordet..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 17:56   #3
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Rosacea

Det er ikke borte for meg, men mye bedre. Alle palpene er borte, men jeg har fortsatt av og til utbrudd med rødming og jeg er ganske værpåvirket enda. Kaldt ute og varmt inne gjør at jeg blir ganske rød i toppen

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 13:23   #4
Changing
Nytt Medlem
 
Changing sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 6
Changing er på en erverdig vei

Sv: Rosacea

Jeg har tidligere tatt 3 mnds antibiotika kurer (Tetracyklin) og merket stor bedring, MEN - har ikke lyst å gjøre det igjen dersom det ikke er helt nødvendig. Liker ikke tanken på å tilføre kroppen en generell antibiotika så lenge om gangen. Pluss at det er vanskelig å holde seg helt ute av sollys nå om våren og sommeren!

Så da er det om å gjøre å unngå mat og drikke som utløser "flare-ups", f.eks. rødt kjøtt, rømme, ost (ikke cottage cheese) og melkeprodukter, auberginer, avocado, spinat, tomater og sitrusfrukter. Siden jeg har egg allergi i tillegg, begrenser dette endel på lav karbo matutvalget mitt syns jeg.

Skal bestille ZENMED Skin Support System og se om det hjelper - kryss fingre!

Kanskje jeg også skal prøve hypnose, få vekk den troa på at jeg ikke er så glad i fisk? Det er jo så veldig sunt! hmmm...

__________________


Changing er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 16:41   #5
Millie88
Juniormedlem
 
Millie88 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 46
Millie88 er på en erverdig vei

Sv: Rosacea

Jeg fikk rosacea etter at jeg begynte å spise lavkarbo jeg. Jeg ønsker ikke å ta medisiner for så lang tid, så jeg vurderer å fjerne det med laser. Men legen min sa at jeg trigget det med lavkarbomat, og det høres egentlig veldig sannsynlig ut for aldri før har jeg spist så mye kjøtt og ost som jeg gjør etter at jeg la om kostholdet..

__________________


Millie88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no