Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Negativt om LCHF i BT

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-04-11, 15:45   #1
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Negativt om LCHF i BT

http://www.bt.no/sprek/Fraraader-Tor...d-2483594.html

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 15:54   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Negativt om LCHF i BT

Nåh! Nå vet ikke jeg nok om hyperkolesterolomi til å si noe om hva økt fettinntak vil gjøre, men dette var nå voldsomt!

To hjerteleger ved Haukeland har nå blogger om bla lavkarbokosthold, så de er vel av de få % vi IKKE skal lytte til da eller??

99% av verden trodde jo jorda var flat også - det betyr ikke at de hadde RETT i det for det!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 16:24   #3
Deanna
Medlem
 
Deanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 322
Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Sv: Negativt om LCHF i BT

Jeg kan formelig høre den hysteriske skingrestemmen til dama. FEEEEEETT!!! *panikk*

Håper bare de lever lenge nok på kostholdet sitt til å innse at de tok feil.

__________________
Vintereple. Sommerjordbær.



Don't look for happy endings in vicious circles.
Deanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 16:42   #4
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Negativt om LCHF i BT

Hun Sprek-dama hevder seg å tro at folk får lavere kolesterolverdier og lavere blodtrykk av lavkarbo fordi en går ned i vekt og fordi en blir mer aktiv....Men vi har jo folk her på forumet som er levende bevis på at kolesterolet går ned med dette kostholdet selv om ikke vekten går ned eller aktivitetsnivået økes.... Stå frem her de dette gjelder...Jeg oppfordrer dere....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 16:55   #5
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Negativt om LCHF i BT

Altså om jeg forstod dette rett så er den dama som her uttaler seg kostholdsekspert og talsmann for foreningen for de med høy kolesterol.

Jeg må si hun har stor tro på seg selv, hun mener jo at leger burde miste lisensen fordi de har en annen oppfatning enn henne om kosthold og helse
Grøss og gru, slike bedrevitere som det der er jeg livredd! De er livsfarlige, de har jo ikke normalt gangsyn. De ser kun seg selv og sine meninger, de er ikke åpen for noe nytt og de er helt sikre på at de vet best

Hadde jeg vært medlem i den foreningen så hadde jeg meldt meg ut sporenstreks, hadde aldri tort stole på noe av det den foreningen kom med av råd etter å ha lest den artikkelen.

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 16:59   #6
Trolltika
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 47
Innlegg: 192
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Negativt om LCHF i BT

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Hun Sprek-dama hevder seg å tro at folk får lavere kolesterolverdier og lavere blodtrykk av lavkarbo fordi en går ned i vekt og fordi en blir mer aktiv....

Ja, jeg så også den, og jeg skjønner ikke helt problemet da . Eller kanskje ho er sponset av legemiddelindustrien?

Jeg har høyt kolesterol og ønsker å få det ned i normalverdi. Skal jeg spise mat som får det ned eller spise medisiner (kjemikalier med masse bivirkninger) for å få det ned? Nei, hva enn du gjør -ikke spis mat som får deg friskere!!!

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 17:05   #7
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Negativt om LCHF i BT

Opprinnelig lagt inn av bevaremegvel, her.

Altså om jeg forstod dette rett så er den dama som her uttaler seg kostholdsekspert og talsmann for foreningen for de med høy kolesterol.

Jeg må si hun har stor tro på seg selv, hun mener jo at leger burde miste lisensen fordi de har en annen oppfatning enn henne om kosthold og helse
Grøss og gru, slike bedrevitere som det der er jeg livredd! De er livsfarlige, de har jo ikke normalt gangsyn. De ser kun seg selv og sine meninger, de er ikke åpen for noe nytt og de er helt sikre på at de vet best

Hadde jeg vært medlem i den foreningen så hadde jeg meldt meg ut sporenstreks, hadde aldri tort stole på noe av det den foreningen kom med av råd etter å ha lest den artikkelen.

Det var to damer som uttalte seg....ingen av dem var no særlig go..
Men hun i Hyperkolesterolemiforeningen.....hadde jo sine å forsvare.

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 17:43   #8
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Negativt om LCHF i BT

Hvorfor kan man ikke legge inn kommentarer til den artikkelen ? Slik at hu dama kan bli fortalt hvor landet ligger!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 17:59   #9
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Negativt om LCHF i BT

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Hvorfor kan man ikke legge inn kommentarer til den artikkelen ? Slik at hu dama kan bli fortalt hvor landet ligger!

Kan ikke legge inn kommentar på artikkelen om Torheim heller lenger nå...BT har visst problemer med kommentarfeltene sine.........

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 18:24   #10
Mono
Juniormedlem
 
Mono sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 13
Mono er på en erverdig vei

Sv: Negativt om LCHF i BT

Kunne vi fått lenkene til de blogggene som legene på haukeland skriver?

Mono er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 18:37   #11
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Negativt om LCHF i BT

Opprinnelig lagt inn av Mono, her.

Kunne vi fått lenkene til de blogggene som legene på haukeland skriver?

http://espenrostrup.com/


http://tgeisner.wordpress.com/

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 18:38   #12
Mono
Juniormedlem
 
Mono sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 13
Mono er på en erverdig vei

Sv: Negativt om LCHF i BT

Takker og bukker

Mono er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 18:59   #13
Millie88
Juniormedlem
 
Millie88 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 46
Millie88 er på en erverdig vei

Sv: Negativt om LCHF i BT

Men er det ikke forskjell på det å ha høyt kolestrol og familiær hyperkolesterolemi? Jeg trodde at det siste var en sykdom som varer hele livet og da må man være mer forsiktig? ikke misforstå meg altså, jeg er er helt enig med "fett-legene" når det kommer til kolestrol. Men jeg mener å ha lest noe om FH at det er noe annet enn høyt kolestrol? Mulig jeg er feilinformert her altså..

__________________


Millie88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 19:32   #14
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Negativt om LCHF i BT

FH er en genetisk sykdom i leveren, som gjør at den ikke klarer å fjerne kolesterol fra blodet. Da må man bruke medisiner for å gjøre denne jobben (som leveren til friske utfører).

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 20:41   #15
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Negativt om LCHF i BT

Opprinnelig lagt inn av Millie88, her.

Men er det ikke forskjell på det å ha høyt kolestrol og familiær hyperkolesterolemi? Jeg trodde at det siste var en sykdom som varer hele livet og da må man være mer forsiktig? ikke misforstå meg altså, jeg er er helt enig med "fett-legene" når det kommer til kolestrol. Men jeg mener å ha lest noe om FH at det er noe annet enn høyt kolestrol? Mulig jeg er feilinformert her altså..

Nei, jeg er ikke ute etter å få de med FH til å hive pillene sine, men de kan godt legge om kostholdet og se hva som skjer.... så lenge de er under overvåkning og tar pillene sine skulle det da ikke være så farlig å prøve. Forstår dem om de ikke tør, i og med skremselspropagandaen fra myndighetene..... Husker ikke helt hva Uffe Ravnskov sa om dette..... Edit... Har sett gjennom videoene og her fant jeg det....Ingen fare tydligvis... Her er enda en link som sier at FH ikke er slik legestanden hevder.....

Det jeg er ute etter er at de uten FH må legge om kosten til LCHF og kaste pillene etter legene som har foreskrevet dem til de som ikke er i risikosonen.

__________________



Sist redigert av Bestemamma : 09-04-11 kl 23:22.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 01:00   #16
Millie88
Juniormedlem
 
Millie88 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 46
Millie88 er på en erverdig vei

Sv: Negativt om LCHF i BT

Ja da er vi helt enige. Det jeg ikke helt skjønner med artikkelen er hvorfor hun uttaler seg i det hele tatt. For jeg har inntrykk av at hun mener at det er det samme for alle som har høyt kolestrol og FH og det er det jo ikke. Jeg synes at det er fantastisk at kolestrol kommer mer og mer i media, og håper at noen av de gamle "sannhetene" snart blir motbevist.

__________________


Millie88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Du ser "godt ut", positivt eller negativt? trude.lutt Generell diskusjon 42 20-03-11 23:56
Er inne i en litt matlei periode kjenner jeg- blir dette negativt for vekttapet? Hildemor på slanking Ketolysekuren 16 04-03-11 19:56
Dere som reagerer negativt på partystoppere! Tøsa! Ketolysekuren 8 02-12-10 21:10
Lavkarbo, negativt for hjernen? Evah Lavkarbo generelt 13 14-11-09 11:57
Trening og ketose - negativt? Jolly Generell diskusjon 54 07-11-09 15:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no