Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Skjer ikke noe!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-04-11, 13:45   #1
Piesa
Juniormedlem
 
Piesa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 33
Piesa er på en erverdig vei
Unhappy

Skjer ikke noe!

Jeg har prøvd å leve på lavkarbo i omtrent et år nå, i begynnelsen gikk det veldig bra og jeg gikk ned 14kg på noen måneder. Har underveis vært rett aktiv, (2-4 treningsøkter i uken), mest sykkel men og litt jogging, svømming og vanlige gåturer.

Etter sommeren ifjor så gikk nok treningsøktene ned en del og jeg ble litt mindre "streng" i dietten. Jeg økte på intaket av Kh litt, har tidligere vært under 10-15kh/dag men økte til ca 20-30kh/dag. I tillegg var det litt,(av og til mye ), alkohol i helgene.
I løpet av julemånedene så var jeg ikke flink i det hele tatt og klarte å legge på meg 6kg på kort tid.
Så etter nyttår tenkte jeg at nå må jeg skjerpe meg å komme igang igjen, jeg trives jo godt med maten/livsstilen og vet omtrent hva jeg kan spise uten å "drite" meg ut. Så jeg har kjørt igang å prøvd å trå til skikkelig.......men resultatene uteblir.
Per idag har jeg ikke gått ned noe, står helt still, enda har jeg intensivert trening og lagt meg på lavt Kh-intak, (under 15kh/dag).


Noen som har inspill på hva som kan få igeng forbrenning igjen??

__________________


Piesa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 17:59   #2
Millie88
Juniormedlem
 
Millie88 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 46
Millie88 er på en erverdig vei

Sv: Skjer ikke noe!

Det er vanligvis sånn at jo flere ganger man prøver, jo værre er det. Første gangen man er i ketose er det mye vanligere å gå ned fortere enn andre og tredje. Jeg har akkurat det samme problemet som deg, men det har løsnet for meg. Jeg lever ekstremt strengt nå, og det er ingen rom for utskeielser. Jeg fikk skikkelig start på forbrenningen ved å gå over til et skaldeman 50+ kosthold. Det er ganske kjedelig i lendgen, men jeg har holdt på i snart 3 uker og har gått ned 4 kg! Og min vekt har ikke rikket seg på 4 mnd før det, så det funker veldig bra for meg. Men som sagt, det er ekstremt, og man eliminierer absolutt alle partystoppere. Det kan jo være et alternativ dersom ingen andre ting funker.

Ellers kan du jo gå inn på diett.no og legge inn hva du spiser. Kanskje du spiser for mye/for lite/ikke nok fett? Ellers er det jo en del partystoppere som du kan prøve å kutte ut som tomat, ost, kunstig søtning, osv...

__________________


Millie88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 18:02   #3
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Skjer ikke noe!

har du trent masse så har du vel lagt på deg muskler. målt livvidde underveis? vekta mi står gjerne still når jeg trener mer, men jeg minker allikevel

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 08:53   #4
Piesa
Juniormedlem
 
Piesa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 33
Piesa er på en erverdig vei

Sv: Skjer ikke noe!

Takk for svar

Jeg prøver å finne ut om det er noen "partystoppere" jeg må kutte ut.
Får i meg litt søtningstoff,(Cola Zero) når jeg får lyst på søtsaker.

Får bare bite tenna sammen og fortsette,må kanskje bli strengere med meg sjelv? Tenkte om man ev. kutter ned litt må meieriprodukter,(fløte,CF etc..) og erstatter dem med oljer, cocosa ol så forandrer man litt sånn at ikke kroppen får mulighet å anpasse seg heltetter kostholdet?

God påske

__________________


Piesa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skjer? (Går ikke ned i vekt) hest01 Ketolysekuren 16 13-02-11 10:21
Hva skjer når man ikke får i seg nok fett? Superbolla Spis deg ned i vekt med Skaldeman 6 05-10-10 11:34
Hvorfor skjer det ikke noe??? juttis82 Spørsmål og svar 1 28-05-10 22:37
Hva skjer hvis man ikke spiser noe? Drømmepie Spørsmål og svar 6 09-10-05 16:52
Hva skjer videre.. om ikke lenge. Elisabet Lavkarbo generelt 3 01-06-05 12:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no