Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Oppmuntring

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-04-11, 17:31   #1
Solveig62
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 7
Solveig62 er på en erverdig vei

Oppmuntring

Hei! Lurer på en ting; hvordan holder dere ut når dere synes det er tungt å slanke seg? Hva sier dere til dere selv,f.eks? Hva slags oppmuntring gir dere til andre?

Solveig62 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 17:35   #2
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Oppmuntring

Det er kanskje ikke helt hva du er ute etter, men jeg svarer likevel.

Jeg føler veldig sjeldent at jeg slanker meg. Jeg føler at jeg spiser sundt, jeg spiser god mat, jeg har det bra, og i tillegg til dette så går jeg ned i vekt!

Men når disse periodene kommer at alt går litt treigt, og man mister litt motet, så pleier jeg bare å tenke gjennom hvor godt jeg har det. Jeg har aldri hatt det bedre med meg selv! Jeg er stolt, jeg er glad, humøret mitt er stabilt og fint, og jeg har fått en selvtilitt jeg aldri før har hatt.

Så jeg fokuserer altså på alt det gode denne livsstilsendringen har ført med seg, da er det egentlig ikke vanskelig i det hele tatt

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 17:39   #3
Solveig62
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 7
Solveig62 er på en erverdig vei

Sv: Oppmuntring

Ok,hørtes veldig fornuftig ut. Flere?

Solveig62 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 17:46   #4
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Oppmuntring

Prøver å tenke på hvor flink jeg har vært og at jeg ikke vil falle tilbake til gamle "synder" for da blir ting i alle fall ikke bedre...

Prøve å tenke at kroppen min og helsen min er viktig for meg og at jeg SKAL klare dette, fordi jeg fortjener det

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 17:49   #5
Solveig62
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 7
Solveig62 er på en erverdig vei

Sv: Oppmuntring

Ja,holder med deg,men er ikke så lett altså,det må jeg si,sånn over en lang periode. Gikk ned til 76 en gang,på egen hånd,drakk bare vann som tørstedrikke og holdt meg helt unna godteri. Drev på med mye grønnsaker,knekkebrød som mellommåltider osv.Det gikk helt til 76 som sagt,men da sprakk jeg.

Solveig62 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 17:50   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Oppmuntring

Enig med Supah, føler ikke at jeg slanker meg med lavkarbokosthold. Var helt annerledes med Grete Roede og ørten pulverkurer...
Spiser godt er aldri sulten og koser meg med maten!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 18:09   #7
Millie88
Juniormedlem
 
Millie88 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 46
Millie88 er på en erverdig vei

Sv: Oppmuntring

Jeg pleier å ta på meg klær som jeg brukte da jeg var på mitt største.. Det er en god motivator.. Ellers er det også en slager å se på bilder før og nå. Jeg har også fått en del andre helsegevinster med lavkarbo. Jeg nyter at jeg ikke er oppblåst, at jeg har mye mykere hud og at jeg faktisk ikke har vondt i magen, noe jeg hadde konstant før jeg begynte på lavkarbo.

__________________


Millie88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 22:12   #8
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Oppmuntring

Jeg har ting jeg har lov til å spise for å ikke gå på en smell; mørk og sukkerfri sjokolade. Jeg har lært meg at jeg trives bedre på dette kostholdet og jeg er trygg på det og da går det fint å skeie ut ordentlig.

På lørdag var jeg sur, trist og lei og hadde sykt lyst på ferdigpizza. Så da kjøpte jeg en grandiosa og en appelsin. Jeg spiste det og koste meg skikkelig! Etterpå var jeg kvalm og fult motivert for å spise vanlig lavkarbo dagen derpå

Motivasjonen min ligger like mye på det å kunne hente meg inn igjen som i å ikke skeie ut =)

  Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 22:15   #9
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Oppmuntring

Jeg tenker at jeg aldri har følt meg så bra som nå, - både inni og utenpå. Og at jeg IKKE vil tilbake til det gamle, trøtte og oppblåste livet mitt ! Men nå er ikke vektnedgangen det viktigste for meg, da. På en måte . . .

__________________


Kristin_B er best

Sist redigert av Antoinette6 : 13-04-11 kl 23:04.
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 22:17   #10
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Oppmuntring

Når jeg syntes det er veldig tungt og har det som værst (da skal det være ille), så er jeg så svak at jeg tar meg en pause helt til motivasjonen er tilbake. Er ikke så bra kanskje, men jeg klarer bare ikke..

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nå trenger jeg motivasjon og oppmuntring Lindabtn Generell diskusjon 24 05-08-08 15:49
Oppmuntring til besvær? Nynne Generell diskusjon 3 21-03-08 23:55
Oppmuntring, please ...? totiki Lavkarbo generelt 4 21-11-07 16:05
Hjelp meg med oppmuntring!! tullann Ketolysekuren 7 26-08-07 20:31
Oppmuntring Summer Livets lyse side 2 30-10-04 08:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no